A gépet szemlélve első - és második - pillantásra azt gondolhatnánk, valamelyik olasz vagy spanyol dizájnstúdióban kaptak szabad kezet meg némi pénzt a mérnökök, hogy egy életteli, fiatalos gépet dobjanak piacra, lehetőleg limitált darabszámban. Nagyobbat nem is tévedhetnénk azonban, mert ez a mértéktartó vonalairól híres BMW terméke, mely a Concept Roadster nevet viseli. A vas ráadásul csak a nevében koncepció - a valóságban könnyen lehet, hogy a kötelező kiegészítőkkel felvértezett változata szériaérett, megvásárolható motorként jelenik meg a kereskedésekben.
Erőforrásként - csakúgy, mint az új, 2015-re datált R 1200 R esetében - a GS és RT modellekből jól ismert részben folyadékhűtéses boxer szolgál, a körítése viszont kicsit sem ismerős. Szokatlan lámpája, a MotoGP-t idéző kipufogója és az egyetlen alumíniumtömbből mart hátsó traktusa mind-mind szemet gyönyörködtető, izgalmas részlet.
Az már csak hab a torán, hogy a sérülékeny hengerfejet térdkoptatókra hajazó burkolatok védik, mintha csak azt sugallnák, ez a motor bizony pályára termett. Tempójával nem is lesz hiba, elvégre a motort 125 lóerő és 125 Nm-es forgatónyomaték repíti, lassulásáról pedig radiálisan rögzített Brembo féknyergek gondoskodnak. Kíváncsian várjuk, hogy az őszi motoros seregszemléken milyen külsővel és műszaki paraméterekkel debütál az újdonság, mely az egyre erősebb európai csupaszmotor mezőnyt erősíti.