Nem is olyan régen még az volt a mottó a motorgyáraknál, hogy „Nyerj vasárnap, és adj el hétfőn!”, arra utalva, hogy amelyik márkának nincs ütőképes sportmotorja, az aligha rúg labdába a piacon. Ez mára annyiban változott, hogy akinek nincs egy – vagy inkább több – túraendurója, crossovere és nagyrobogója a kínálatban, az automatikusan a vetélytársakhoz küldi a vásárlóit...

Hasznos extrákat kapott a BMW C 400 X és GT

A BMW-nél egyikből sincs hiány, hiszen a bajorok kiváló terepmotorosa és tervezőzsenije, Herr GS, azaz Peres László találta fel a túraenduró-kategóriát, és a GS máig fémjelzi a géposztályt, míg a crossoverek között az S és az M 1000 XR magabiztosan listavezető Magyarországon is.

bmw-c-400-x-es-gt-2025-bemutato
BMW C 400 GT

A harmadik csoportban, a nagyrobogóknál a megújult C 400 X-re és GT-re vár a feladat, hogy szembeszálljon az európai és japán armadával. Éppen a napokban jelentek meg a modellek legújabb változatai, melyek elődjeikhez hasonlóan 34 lóerősek, ám fontos újításokat találunk a formás idomok alatt.

bmw-c-400-x-es-gt-2025-bemutato
Az egyik leglátványosabb újdonság a 10,25 colos, színes TFT-kijelző

Akárcsak egy nagy túra- vagy sportmotoron, alapáras a motor sebességét és dőlésszögét is figyelembe vevő ABS Pro, valamint a DBC (Dynamiamic Brake Control), sőt az MSR (motorfék-szabályozó) és a DTC (kipörgésgátló) is, ami nagyban hozzájárul, hogy hideg és nedves aszfalon is biztonságosan gyorsíthasson, illetve fékezhessen a vezető. Nagyobb lett a motorok csomagtere is, ám ennél is fontosabb változás, hogy a klasszikus óracsoport a múlté, és sokoldalúbb TFT váltotta a műszereket.

bmw-c-400-x-es-gt-2025-bemutato
A GT-n – többek között – az állítható légterelő is alapáras

Mindkét robogó 6,5 colos, színes kijelzőt kapott, de a GT-hez megrendelhető a bajor túragépek 10,25 colos műszeregysége is. Talán nem is kell részleteznünk, hogy ez milyen előnyökkel jár, hiszen így a C-s robogók tulajdonosai is élvezhetik a BMW Motorrad Connected alkalmazás előnyeit, nem kell telefontartót feltenniük a navigáláshoz vagy a hívásfogadáshoz, és a motor kezelőszerveivel irányíthatják a mobiljukat. Jóllehet, ehhez általában muszáj menet közben tölteni az eszközt, ami nyáron így túlmelegedhet, ám a BMW-nél erre is gondoltak:

szellőztetett tárolórekeszt alakítottak ki a telefonnak, ami ezáltal védve van az időjárás viszontagságaitól, folyamatosan tölthető, és a túlmelegedés sem veszélyezteti.

Megjelent a BMW C 400 X látványosabb, Rugged kiadása

Aki esetleg túl visszafogottnak találná a pároshoz elérhető fényezéseket, megrendelheti a 400 X Rugged nevű modellt is, mely sokkal látványosabb házon belüli ellenfeleinél. Szép kontraszt a Rugged vörös felnije és az aranyszínű féknyerge, az olajbarna idom a piros-fekete dekorációval csakugyan telitalálat, és az összhatást tovább fokozza a terepmintás abroncs, ami szintén a Rugged sajátja.

bmw-c-400-x-es-gt-2025-bemutato
BMW C 400 X Rugged

Meglepő, hogy a gazdagabb felszereltség és a látványosabb megjelenés dacára nem sokkal drágább a két újdonság, mint az elődök: a sportos C 400 X és komfortra hangolt GT egyaránt hárommillió forint alatti áron elérhető Magyarországon.