Július közepén immáron tizedik alkalommal rendezett a Bike Maraton Egyesület nemzetközi motoros tájékozódási túraversenyt, az esemény - hagyományosan - a BMW Magyarország névadó támogatásával jött létre. Az elmúlt években folyamatosan fejlődő rendezvény 2015-ben teljes történetének legsikeresebb futamát szervezte meg: a győri Leier Autó BMW Motorrad szalonja elől 89 motor vágott neki a versenytávnak. Ráadásul tizenkét jármű utast is szállított, így a teljes mezőny több mint száz főből állt! A nagyrészt Ausztria területén haladó útvonal különös szépségeket és rengeteg kanyart tartogatott a résztvevők számára.
Tempó helyett tájékozódás
A Bike Maraton korábbi rendezvényeinek megfelelően a 2015-ös megmérettetésen is egy rajzos roadbook-szerű itinerből kellett navigálni a motorosoknak. Ennek a nagy „előnye”, hogy a verseny során soha nem tudhatják a résztvevők, hogy milyen településeken keresztül vezet majd az útvonal, így a navigációs hibák különösen súlyos következményekkel járnak. A táv során most is összekötő- és speciál szakaszok váltották egymást – utóbbiaknál nem csupán az útvonal precíz követése, hanem a hajszálpontos átlagsebesség tartása is nehezítette a motorosok dolgát. Minden egyes tévesztés hibapontokat eredményezett: akár többletkilométereket tett meg valaki, akár elcsúszott az átlagsebességgel, ezek számát gyarapította.
A BMW Bike Maraton az utóbbi évek során a biztonságos motorozás érdekében kialakult újfajta 24 órás verseny rendszere szerint zajlott idén is: a táv közben egy éjszakai szálláshelyre érkezett meg a mezőny – ez az idén Szombathelyen volt –, ahol egy meleg vacsora után rövid éjszakai pihenő várta őket. A megpróbáltatások azonban nem értek véget: vasárnap hajnalban új rajt és még néhány versenyszakasz következett, míg vissza nem értek a BMW Motorrad győri szalonjához.
A teljes versenytáv a 2015-ös BMW Bike Maratonon szűk 850 kilométer volt, a legkevesebb hibapontot pedig egy kétfős csapat, Utri Kornél és Szabó Péter gyűjtötték: mindössze hat kilométernyit tévesztettek. Az átlagsebességektől ugyan rendre elmaradtak kissé, de összesen begyűjtött 26 pontjukkal így is megszerezték az első helyet, illetve az ezért járó serlegeket, valamint a részvételi lehetőséget a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning képzésén. Érdekesség, hogy Péter egy mindössze 300 köbcentiméteres, a verseny idejére kölcsönzött motorral állt rajthoz – ez is azt bizonyítja, hogy a BMW Bike Maratonon nem maga a motor és a teljesítmény, hanem a motoros precizitása számít.
Amennyiben bárki lemaradt az idei, jubileumi megmérettetésről, vagy csak annyira tetszett neki a csodaszép útvonal, hogy ismét végigmotorozná, annak jó hír, hogy 2015-ben ismét lesz BMW Bike Maraton Repeta Túra, ahol vezetett, csoportos formában lehet ismételni a remekül sikerült idei megmérettetésből. Ha csatlakoznál, keresd fel a Bike Maraton Egyesület honlapját, ahol minden információt megtalálsz az eseményről.