Örök probléma a motoroknál, hogy ha keskeny a nyereg, akkor könnyebben leér az alacsonyabb pilóták lába és az ülés így nem gátolja a szabad előre-hátra mozgást, ugyanakkor hosszabb utakon kényelmetlen lehet. Persze ez vice versa is igaz: a széles nyereg kényelmes, de sok hátránya van.
Ezt az ellentmondást küszöbölte ki a BMW Motorrad a szabadalmi rajzokon látható, állítható nyereggel. Mi több, a három részből álló egység szélessége és magassága is változtatható, ami nagy előny, ha alacsonyabb és magasabb motorosok felváltva használják a gépet.
Nem véletlen, hogy éppen egy endurón ábrázolják az új ülést, ami jó eséllyel az új, R 1300 GS-en debütálhat, de látva az univerzális, V-alakú szerkezetet, számos modellen alkalmazhatják a BMW mérnökei. Az is kiderült a beadványból, hogy szeretnének készíteni gombnyomásra, elektromosan állítható változatot is, hogy a pilóta akár menet közben is módosíthassa a nyerget és ezzel együtt akár az üléshelyzetet is.