A BMW Group bemutatta legújabb fejlesztésű akkumulátorcelláját, melyről azt állítják a tervezők, hogy akár 30%-kal is növelhetik az autók, motorok hatótávját. Az sem mellékes, hogy a töltési idő is rövidül, vagyis egy átlagos, 150-200 kilométeres hatótávú motorkerékpárt legfeljebb egy óra alatt megtölthetnénk az új akksival, az életszerűbb, 20 és 80 százalék közötti töltés ideje pedig nagyjából 20-30 percre csökkenhetne.
Ha mindez nem lenne elég kecsegtető, a fejlesztők számításai alapján legfeljebb feleannyiba kerül az új akkucella előállítása, mint a jelenleg használt telepeké.
Nagyobb hatótávúak lehetnek a jövő BMW-i
Frank Weber, a BMW igazgatótanácsának tagja így nyilatkozott:
Az energiasűrűség több mint 20 százalékkal, a töltési sebesség akár 30 százalékkal, a hatótávolság pedig 25-30 százalékkal nő. Ugyanakkor a költségek akár 50 százalékkal is csökkenthetőek a jelenleg használt akkumulátorokkal összevetve, nem beszélve a cellagyártás ökolábnyomával, tudniillik az újfajta telepek készítése során 40-50%-kal kevesebb széndioxid jut a légkörbe.
Nem véletlen, hogy a Tesla is hasonló áramforrások gyártását tervezi 2023-tól, ugyanis a konstrukció nagy előnye, hogy teherviselő elemként is beépíthető, ami komoly súlycsökkenést eredményez. Erre egyébként a versenysportban is láthatunk példát, elvégre a MotoE-ben jövőre induló Ducati V21L prototípusban is hasonló szerepet tölt be az akksicsomag.