Főként az idősebb korosztály körében népszerűek az elektromos hajtású robogók, melyeket gyakran – tévesen – e-kerékpárként árulnak az üzletekben. Márpedig a szabályozás vagy három évtizede nem változott, azaz aligha lehet szó félreértésről, inkább szándékos megtévesztés állhat a háttérben.
Megbírságolták az e-robogó vezetőjét
A hagyományos kerékpárok mellett csak olyan járgányokat hasznáhatunk bringaként, melyek elektromos rásegítése kizárólag tekerés közben működik, és 25 km/órás sebesség felett automatikusan kikapcsol – szögezték le a rendőrök.
Ebből következik, hogy a gázadásra elinduló modellek nem lehetnek kerékpárok, holott az itthon használt elektromos robogók többsége ilyen. Kiemelték a zsaruk, hogy a 300 W-nál nagyobb teljesítményű és/vagy pedálozás nélkül, gázadásra elinduló típusok segédmotornak minősülnek, csak biztosítással, sisakban és megfelelő vezetői engedéllyel használhatóak.
A téma apropója, hogy minap 90 ezer forintra büntettek egy robogóst, aki kerékpárként, sisak nélkül használta gépét, s a csekket feltöltötte a Facebookra a következő szöveggel: „Úgy közlekedjen mindenki elektromos kerékpárral, hogy jogosítvány bukósisak és biztosítás köteles. Ha nem így jár, és ez az alja.” - írja Tamás, de a bírság összegéből biztosra vehetjük, hogy ezúttal is e-robogóról, és nem elektromos kerékpárról volt szó.