2007. február 25. Hírszerkesztő
Max Biaggi megnyerte élete első Superbike versenyét, ám a Hondával versenyző James Toseland visszavágott a második futamon.
Qatarban kezdetét vette a 2007-es Superbike világbajnokság, és rögtön az első futamon meglepetés született, hiszen 1 év kihagyás után a négyszeres, 250-es világbajnok megmutatta, hogy nem felejtett el motorozni. “Ez egy fantasztikus kezdés a Superbikeban. Azzal kezdeném, hogy győzni csodálatos és ezt a győzelmet a csapatfőnöknek, Francis Battának ajánlom, aki nem lehetett itt közöttünk.”- mondta Biaggi. ”Szórakoztató ez a verseny, bárcsak 1 évvel ezelőtt a Superbikeba jöhettem volna. A második versenyen majdnem sikerült megcsípnem Toselandet, és ha lett volna még 3-4 kör, akkor biztosan sikerül. Kisebb módosítást hajtottunk végre a motoron a második versenyre és ez talán nem volt jó ötlet, de majdnem sikerült győznünk. A következő futam az egyik kedvenc pályámon lesz Phillip Island-en. Már nagyon várom.”
Biaggi-Tosalend csata
Az első futamon az egyetlen versenyző, aki Biaggival tartani tudta a lépést James Toseland volt, aki annyira formába lendült, hogy a második futamot meg tudta nyerni. “Nagyszerű hétvégém volt. Pénteken a leggyorsabb voltam, és a top 3-ban voltam minden szakaszon. A legrosszabb eredményem 6. hely volt, ami a reggeli bemelegítésen történt. Eléggé csalódott voltam az első futam után, de a másodikra mi diktáltuk az iramot és sikerült előre törnöm. Az utolsó két kör kissé nehéz volt, de megcsináltam és győztem. Ez a hetedik évem a Superbike VB-n és jobb formában vagyok, mint valaha.” – nyilatkozta Toseland.
„Jobb formában vagyok, mint valaha."
A Ducatinak már nem sikerült ilyen fényesen a hétvégi szereplés és a címvédő Bayliss csalódottan nyilatkozott: „Tudtuk, hogy nehéz lesz a hétvége, de hogy ennyire azt nem gondoltuk volna. Egész hétvégén jól ment minden a versenygumikkal, magabiztos voltam, és egészen elégedett voltam az első futammal. Úgy gondoltuk, a második futamunk nem lehet rosszabb, így a legkeményebb gumit raktuk előre amit tavaly is használtunk, és kicsit változtattunk a hátsó felfüggesztésen is. A legnagyobb probléma a motor hátuljával volt, nem igazán éreztük mit kéne csinálni vele. Hosszú év áll előttünk, ez nem volt egy jó kezdés, de ez a versenyzés. Phillip Island-en, ahol a pálya egyenletesebb, természetesen magabiztosabb leszek, már nagyon várom.” – fűzte hozzá Troy.
„Az európai futamokra reálissá válhat a pontszerzés is."
A Supersportban végre magyar versenyző is indul Talmácsi Gergő személyében. A rajtot sikerült jól elkapnia, de az első kanyarban kicsit beszorult. Mivel a gumiválasztás terén nem volt kellő tapasztalatuk, így hátra keményebb gumit tettek, mint kellett volna és a futam első részébe a mezőny eleje ellépett. Gergő a 20. hely környékén kisebb csatákat vívott, ment az előzgetés, visszaelőzés. Gergő nagyon koncentrált az utolsó körre, mert tudta, hogy az előtte lévő két versenyzőt meg tudja fogni az utolsó kanyarban, viszont az ellenfelek is küzdöttek egymással, melynek a vége az lett, hogy összeütköztek. Nem estek ugyan el, de Gergőt is akadályozták, így nem tudott kellően kigyorsítani és mögöttük ért célba 21-ként. „Nagyon jó érzés volt a rajtrácson állni, egy pillanatra még bele is borzongtam, hogy olyan motorosokat látok magam körül, akiket eddig csak a TV-ben láttam. Nagyon boldog vagyok, mert jó kis verseny volt, így elsőre. Az európai futamokra reálissá válhat a pontszerzés is, ami nagy dolog lenne.” – nyilatkozta Gergő. A futamot a török Sofuoglu nyerte a tavalyi összetett második helyezett, Curtain előtt.
Eredmények, pontverseny állása
SUPERBIKE1. futam : (18 kör = 96,840 Km)
1 / M.BIAGGI / ITA / Alstare Suzuki Corona Extra / 36'10.115 /
2 / J. TOSELAND / GBR / Hannspree Ten Kate Honda / 36'11.598 / 1.483
3 / L. LANZI / ITA / Ducati Xerox Team / 36'24.021 / 13.906
4 / Y. KAGAYAMA / JPN / Alstare Suzuki Corona Extra / 36'24.934 / 14.819
5 / T. BAYLISS / AUS / Ducati Xerox Team / 36'27.420 / 17.305
6 / M. NEUKIRCHNER / GER / Suzuki Germany / 36'35.046 / 24.931
7 / R. ROLFO / ITA / Hannspree Ten Kate Honda / 36'35.280 / 25.165
8 / N. HAGA / JPN / Yamaha Motor Italia / 36'37.435 / 27.32
9 / T. CORSER / AUS / Yamaha Motor Italia / 36'41.352 / 31.237
10 / R. XAUS / ESP / Team Sterilgarda / 36'41.784 / 31.669
11 / S. MARTIN / AUS / D.F.X. Corse / 36'52.470 / 42.355
12 / S. NAKATOMI / JPN / Yamaha YZF / 36'56.960 / 46.845
13 / A. POLITA / ITA / Celani Team Suzuki Italia / 37'09.322 / 59.207
14 / J. SMRZ / CZE / Team Caracchi Ducati SC / 37'10.411 / 1'00.296
15 / D. ELLISON / GBR / Team Pedercini / 37'31.158 / 1'21.043
Leggyorsabb kör 7° Max Biaggi 1'59.275 162,381 Km/h
2. futam: (18 kör = 96,840 Km)
1 / J. TOSELAND / GBR / Hannspree Ten Kate Honda / 36'09.433 /
2 / M. BIAGGI / ITA / Alstare Suzuki Corona Extra / 36'10.171 / 0.738
3 / T. CORSER / AUS / Yamaha Motor Italia / 36'16.819 / 7.386
4 / N. HAGA / JPN / Yamaha Motor Italia / 36'24.417 / 14.984
5 / F. NIETO / ESP / Kawasaki PSG-1 Corse / 36'24.466 / 15.033
6 / Y. KAGAYAMA / JPN / Alstare Suzuki Corona Extra / 36'25.344 / 15.911
7 / L. LANZI / ITA / Ducati Xerox Team / 36'26.097 / 16.664
8 / T. BAYLISS / AUS / Ducati Xerox Team / 36'32.682 / 23.249
9 / R. XAUS / ESP / Team Sterilgarda / 36'33.715 / 24.282
10 / M. NEUKIRCHNER / GER / Suzuki Germany / 36'42.913 / 33.48
11 / R. LACONI / FRA / Kawasaki PSG-1 Corse / 36'43.437 / 34.004
12 / M. FABRIZIO / ITA / D.F.X. Corse / 36'46.730 / 37.297
13 / J. BROOKES / AUS / Alto Evolution Honda / 36'51.497 / 42.064
14 / K. MUGGERIDGE / AUS / Alto Evolution Honda / 36'51.792 / 42.359
15 / A. POLITA / ITA / Celani Team Suzuki Italia / 36'55.639 / 46.206
Leggyorsabb kör 4° Max Biaggi 1'59.194 162,491 Km/h
Körrekord: 2007 Max Biaggi 1'59.275 162,380 Km/h
Legjobb köridő: 2007 T. Corser 1'58.402 163,580
Bajnokság állása:
1 TOSELAND 45
2 BIAGGI 45
3 LANZI 25
4 CORSER 23
5 KAGAYAMA 23
6 HAGA 21
7 BAYLISS 19
8 NEUKIRCHNER 16
9 XAUS 13
10 NIETO 11
11 ROLFO 9
12 LACONI 5
13 MARTIN 5
14 FABRIZIO 4
15 NAKATOMI 4
SUPERSPORT (18 kör = 96,840 Km)
1 / K. SOFUOGLU / TUR / Hannspree Ten Kate Honda / 37'22.452 /
2 / K. CURTAIN / AUS / Yamaha World SSP Racing / 37'25.865 / 3.413
3 / K. FUJIWARA / JPN / Althea Honda Team / 37'28.680 / 6.228
4 / F. FORET / FRA / Team Gil Motor Sport / 37'36.211 / 13.759
5 / P. RIBA / ESP / Team Gil Motor Sport / 37'36.309 / 13.857
6 / R.HARMS / DEN / Stiggy Motorsport Honda / 37'36.986 / 14.534
7 / M.ROCCOLI / ITA / Yamaha Team Italia / 37'41.102 / 18.65
8 / G.NANNELLI / ITA / Team Caracchi Ducati SC / 37'41.227 / 18.775
9 / B. VENEMAN / NED / Team Hoegee Suzuki / 37'41.743 / 19.291
10 / V. KALLIO / FIN / Team Hoegee Suzuki / 37'43.047 / 20.595
11 / J. FORES / ESP / HP Racing / 37'43.269 / 20.817
12 / C. JONES / GBR / Revè Ekerold Honda Racing / 37'44.850 / 22.398
13 / L. ALFONSI / ITA / Althea Honda Team / 37'49.355 / 26.903
14 / D. SALOM FUENTES / ESP / Yamaha Spain / 37'51.020 / 28.568
15 / G.VIZZIELLO / ITA / RG Team / 37'56.968 / 34.516
...
21 / Talmácsi Gergő /HUN / Vector racing / / 1'08.688
Leggyorsabb kör 3° Sébastien Charpentier 2'02.949 157,529 Km/h
Körrekord: 2006 S.Charpentier 2'03.921 156,290 Km/h
Legjobb köridő: 2007 K.Curtain 2'02.081 158,650
Bajnokság állása:
1 SOFUOGLU 25
2 CURTAIN 20
3 FUJIWARA 16
4 FORET 13
5 RIBA 11
6 HARMS 10
7 ROCCOLI 9
8 NANNELLI 8
9 VENEMAN 7
10 KALLIO 6
11 FORES 5
12 JONES 4
13 ALFONSI 3
14 SALOM 2
15 VIZZIELLO 1