Néhány órán belül két sztárpilóta sorsa is eldőlt a MotoGP-ben. Előbb Jorge Martin jelentette be, hogy megunta a sok huzavonát a Ducatival, ezért jövőre már az Aprilia színeiben indul, azaz márkát és csapatot is vált év végén.

bastianini-ktm-martin-aprilia
 Martin az Apriliánál

Ma reggel pedig az Autosport szellőztette meg, hogy Bastianini KTM-mel folytatja 2025-ben, ám ez a bejelentés több kérdést vetett fel, mint amennyit megválaszolt.

Marquez is a KTM-hez tart?

Jóllehet, a legtöbb szakértő biztosra veszi, hogy Marquez megállapodott a Ducatival, és Martin ezért fordított hátat az olasz istállónak, ám a KTM-es Stefan Pierer bejelentése kissé árnyalja a képet.

bastianini-ktm-martin-aprilia
A visszavonuló Espargaro Honda-tesztpilóta lesz – rá hárul a feladat, hogy kihúzza a japán gyárat a gödörből

Ugyanis az a pletyka terjed a paddockban, hogy a Tech 3 istálló gyakorlatilag beolvad a jelenlegi, gyári KTM csapatba, azaz négy kvázi egyforma motor sorakozik majd a rajtrácson. Pilótából viszont csak három van, Acosta, Bastianini és Binder, vagyis szükség lesz még egy – az impozáns felsorolást látva – szintén ütőképes versenyzőre.

bastianini-ktm-martin-aprilia
A hétvégi ezüstérmes KTM-színekben folytatja

Még egy csavar a történetben, hogy néhány hete a KTM megvásárolta az MV Agusta többségi tulajdonrészét, ezzel egy időben a korábbi tulajdonos, Timur Sardarov távozott a vezérigazgatói posztról, helyét pedig Hubert Trunkenpolz vette át, aki szeretné igazi prémiummárkaként pozícionálni az MV Agustát. Mivel a márka eddig is pályára vitte az összes „logót”, egyaránt indított motort Gas Gas, Husqvarna és KTM néven, nem lepődnénk meg, ha visszatérne a GP-be a patinás MV Agusta név, melyhez oly sok siker és legendás versenyző fűződik. Elvégre a „Nyerj vasárnap – adj el hétfőn!” szlogen még mindig él... 

bastianini-ktm-martin-aprilia
Acosta, Bastianini és Binder a gyári KTM-en – vajon ki lesz a negyedik?

Kétségtelen, hogy egy erős csapat, egy ilyen vonzó név, valamint Acosta, Bastianini és Binder jelenléte azt sugallja, hogy igazi sikerkovácsok gyűltek össze az osztrák márkánál. Így aztán aligha lesz nehéz dolga az istálló vezetésének, hogy hasonlóan gyors, tehetséges és a fejlesztésben is élen járó motorost találjon a negyedik ülésre, amivel a KTM jövőre esélyes lehet megtörni a nyolc Ducati hegemóniáját a MotoGP-ben.

Frissítve: néhány perccel ezelőtt a Ducati bejelentette, hogy jövőre a Bagnaia-Marquez párossal indul a MotoGP-ben, tehát a fontosabb ülések sorsa gyakorlatilag pár óra alatt el is dőlt, már ami a 2025-ös szezont illeti.