A motorosok "szerepvállalása" szinte megegyezik a korábbi évek adataival, vagyis a rendszámos kétkerekűek és a robogósok összességében a balesetek 9,8 százalékát okozták. Sajnos nem részletezik, hogy ezen belül mennyi a jogsiköteles vasak aránya, de korábban a motoros baleseteknek nagyjából 40 százalékát okozták a nagymotorok tulajdonosai, amivel az egyik a legszerényebb csoport az azonosítót viselő motorizált kétkerekűek tábora, szoros versenyben a gyalogosokkal. Természetesen a "motorosbalesetek" nem mindig ütközések, hiszen a fogalomkörbe beletartozik az egyszerű elcsúszás is, amikor valaki besokall, és az árokban köt ki a géppel.
A jelentés szerint az utak fekete bárányai továbbra is a kerékpárosok, hiszen 2012-ben minden hetedik-nyolcadik balesetet a drótszamarak hajtói okozták, összesen 1 963 ilyen esethez riasztották a rendőröket egy év alatt.
Az összes, személyi sérüléssel járó baleset 28,8 százalékának hátterében a sebesség nem megfelelő alkalmazása állt, ám a statisztika itt is hiányos kissé, ugyanis nem tér ki arra, hogy mennyi volt ebből a sebességmérés indokaként emlegetett valós, és mennyi relatív gyorshajtás.