Az ORFK-OBB számolt be róla, hogy az ÉKM (Építési és Közlekedési Minisztérium) a közlekedésszakmai fórumán a motoros szakemberek azt javasolták,
hogy a motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján indokolt, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is vezetni „B” kategóriás vezetői engedéllyel.
Mint kiemelték, az ilyen motorokkal biztonságosabb közlekedni, mint a hivatalosan csak 45-tel vánszorgó segédmotorokkal. Felfüggesztésük rendre fejlettebb, fékrendszerük hatékonyabb és többnyire blokkolásgátlóval kiegészített, azaz minden szempontból biztonságosabbak 50-es társaiknál. Ráadásul árban is egészen közel állnak egymáshoz az 50-esek és a nyolcadliteresek, hiszen már egymillió forint alatti összegért többféle A1-es sorakozik a kínálatban.
B-s jogsival is lehet 125-ös motort vezetni?
– Több európai országban már vezethetnek 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat „B” kategóriás jogosítvánnyal, és az ottani tapasztalatokat érdemes felhasználni az új szabályozás kialakítása során – emelték ki a minisztérium közleményben.
Több kézzelfogható előnye is lenne a lépésnek, hiszen automatikusan csökkenne a dugók, torlódások hossza, ezáltal gyorsabban célba érnének az autóban ülők, tisztább levegőjű városokban élhetnének az emberek, és sofőrök tízezrei kezdenének „motoros szemmel” nézni a közlekedésre.
Emellett szóba került, hogy módosítják a sorok között előregurulás szabályait is, hogy a motorra ülők még hatékonyabban csökkenthessék a torlódásokat, illetve szeretnék elérni, hogy a jövőben minél többen használják legalább az alapvető felszereléseket (sisak, kesztyű, protektoros nadrág és kabát), ha motorra ülnek. Mindkét módosítás a jövőre érkező, új KRESZ megjelenése után léphet életbe.
A következő fórumra a jövő év elején kerül sor, annak középpontjában a közlekedési infrastruktúra fejlesztését érintő szempontok állnak majd, melyek fokozzák a motorosok biztonságát, illetve még hatékonyabbá teszik a kétkerekű közlekedést.