Átalakulóban van az öreg kontinens motorpiaca, erről árulkodik, hogy a korábban népszerű kategóriák - mint például az ötvenes robogók és a túraendurók osztálya - teret veszítettek, helyükbe pedig izmos nakedek és 125-ös, váltós gépek lépnek. Utóbbi azért különösen érdekes, mert arra utal, hogy „motorossá érett” az a generáció, melynek tagjai eddig ötvenes gépet használtak autójuk mellett vagy helyett, és immáron rendszámos nyolcadliteressel róják az utakat.
Az idei statisztikák és jóslatok alapján országonként változó mértékben, de egységesen 20-30 százalékkal csökkent az új, ötven köbcenti alatti gépek mennyisége, ezzel szemben a középméretű csupaszmotorok tarolnak: Nagy-Britanniában például minden harmadik eladott gép a nakedek közül kerül ki. Tegyük hozzá, hogy ez a jelentős változás sem tudta megingatni az örök bestseller, az idén nyugdíjazott BMW R 1200 GS első helyét, ugyanis Európa legnagyobb és legfontosabb piacán, Olaszországban idén is a GS-GS Adventure párosból adtak el a legtöbbet, pedig ősszel már nem is árusították az új R 1250 GS érkezése miatt.