Ma végre lehullt a lepel a taljánok újdonságáról, teljes egészében megmutatta a magát az RS 660, ami egyben azt is jelenti, hogy minden bizonnyal elérhető lesz belőle egy hasonló műszaki alapra épült, de magasabb kormánnyal, félidommal színre lépő Tuono változat is.

aprilia-rs-660-2020-23809
Színes TFT, ahogy illik egy ilyen gépen

Sajnos egyelőre csak apró morzsákat közöltek a műszaki adatokról, ez alapján biztos, hogy az Africa Twinhez hasonlóan ebben is 270 fokos főtengely-elékelésű sorkettes dolgozik, megzabolázásában pedig öt különböző motorvezérlő üzemmód és hattengelyes IMU-val társított vezetéssegítő csomag támogatja a pilótát.

aprilia-rs-660-2020-23810
Motorfék-szabályozó, egykerekezés- és kipörgésgátló és sebességtartó automatika is helyet kap az Aprilia Performance Ride Control elektronikai csomagban

Alumínium hídváz öleli körbe a blokkot, melyhez közvetlenül kapcsolódik a központi rugóstagra támaszkodó, ívelt lengővilla, míg elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű KYB teleszkópok vasalják ki az úthibákat. A lassításról 320-as tárcsák, valamint négydugattyús és - kell-e írnunk - radiálisan rögzített Brembo 4.32 nyergek gondoskodnak. Természetesen az RS idomzata is „szárnyas”, miként azt megszokhattuk az idei, prémiumkategóriájú sportmotorokon, és a DRL-re, valamint a LED-lámpákra sem kapjuk már fel a fejünket.

aprilia-rs-660-2020-23811
Ha sorkettő, akkor 270 fokos főtengely-elékelés! Főként a szebb motorhang és a kiszámíthatóbb teljesítményleadás szól az egyre népszerűbb motorkonstrukció mellett

A következő hetekben kiderül, hogy pontosan mennyibe kerül majd a várhatóan 170 kiló alatti száraztömeggel és százlovas teljesítménnyel érkező RS 660, és újabb érdekes taggal bővül a középkategóriájú gyorsasági gépek mezőnye.