Kevés típusról regéltek annyit a krónikások, mint a Honda Africa Twinről, ami nem meglepő, hiszen világszerte nagy kultusz övezi. Kiemelkedő sikere ellenére több mint tíz esztendeje levették a palettáról, s azóta csak ígérgetik, egyre nagyobb fórt hagyva azon szegmensbéli riválisoknak, akik nem töltötték tétlenül ezt az időszakot. A felismerés vélhetően a hamamatsui brigádnál is megtörtént, az elmúlt években valószínűleg már azért jegelték a projektet, mert nem sikerült nyerni a Dakaron, így nem volt komoly löket a marketingkampányhoz.
Miután 2015-ben - harmadjára - sem jött össze az „újkori” győzelem Dél-Amerikában, úgy döntöttek, nem várnak tovább, aki nyomon követte a viadalt, úgyis tudja, milyen banális dolgon úszott el Barreda első helye, a többieket pedig meggyőzi majd maga a motor. Hozzáteszem, sok közös nem lesz a CRF450 Rallyban és az újoncban, az aranyszínű teleszkópokat, a 21 colos első kereket, valamint a CRF típuskódot leszámítva nem igazán találni fontosabb kapcsolódási pontokat.
Formai téren abszolút naprakész a járgány, a jellegzetes, hunyorgó szempár és a sokszögletű, mégis harmonikus fejidom kellőképpen vonzó és modern, hogy felvegye a versenyt a konkurensekkel. Oldalról vizsgálva a vékony üzemanyagtartály a legszembetűnőbb részlet, ha így marad, semmi nem állja majd útját az endurós tornázásnak. Ez nagy előnyt jelent majd a vetélytársakkal szemben, a világutazók pont egy ilyen filigránabb gépet hiányolnak a piacról mostanság.
Érdekes, hogy a literes blokk már-már középkategóriásnak számít a mezőnyben, de nézzünk csak körbe! R 1200 GS, XTZ1200Z, 1290 Adventure - egy cseppet túlgyúrták magukat a srácok… Hogy az új AT súlyban hol áll majd, egyelőre kérdéses, a gyártó továbbra is adós a műszaki adatokkal, annyit tudni, hogy a vadonatúj fejlesztésű, soros, kéthengeres motorhoz felárért - terepezéshez igazított - DCT váltó is rendelhető lesz, s minden elektronikát bevetnek, beleértve a teljesítményszabályozót, valamint a blokkolás- és kipörgésgátlót is.
A ma reggel nyilvánosságra hozott sajtóanyag legnagyobb érdekessége ez a mondat: „Honda can now confirm that the all-new CRF1000L Africa Twin will be in dealers across Europe in late 2015”. Ha figyelembe vesszük, hogy a márka általában a - november második felében esedékes – Milánói Motorkiállításon szokta bemutatni újdonságait, kicsit gyorsnak tűnik ez a tempó, meglátjuk, az élet mit hoz majd…