Néhány emberöltővel ezelőtt, egészen pontosan 1916-ban az osztrák Otto Petermichl eltökélte, hogy saját vállalkozásba fog, amit majd idővel átadhat gyermekeinek, unokáinak. Szép gondolat, de lássuk be: ahány európai motorgyár ment csődbe a huszadik században, korántsem volt biztos, hogy a KSR túléli a történelem viharait és a gazdasági válságokat.
A KSR Group története
Petermichl úr üzlete azonban folyamatosan fejlődött, sőt 1967-ben megvette a Zugschwert & Schnellar néven működő társaságot, majd 1996-ban bekapcsolódott a járműgyártásba is. Első saját márkája a Generic volt, majd 2009-ben átnevezték a céget Kirschenhofer GmbH-ról KSR Group GmbH-ra, négy évvel később pedig a Generic motorok nevét leváltotta a KSR Moto.
Ekkor épült meg a vállalat kremsi székhelyű központja, ahol 5300 négyzetméteren (!) zajlik az új motorok fejlesztése és az értékesítés szervezése. A töretlen fejlődés gyümölcseként immáron hét telephelyük van Európában több mint 200 dolgozóval, és kiterjedt ázsiai partnerhálózattal büszkélkedhetnek. Mivel a minőségellenőrzés Ausztriában zajlik, a KSR-nél minden egyes motor előzetes tesztjén 6000 kilométerenként atomjaira szétszedik a kipróbált járművet, egyesével ellenőrzik az alkatrészeket, s ugyanilyen nagy gonddal választják ki a beszállítókat is. A kisebb, A2-es motorok megbontása után is csupa nagy nevet látunk az elemeken, így például a Brixton félliteres modelljében Mahle dugattyúk felelnek a tartósságért, a felfüggesztés alkatrészei a japán KYB-től érkeznek, a KTM-eken is alkalmazott J.Juan fékekhez pedig Bosch 9.1 típusú blokkolásgátlót társítanak.
A fenti videót a KSR hazai forgalmazója, az ADVESmoto készítette, melyben Ti is megcsodálhatjátok a vállalat kremsi központját, ahol tucatszám sorakoznak a KSR által forgalmazott Brixtonok, Lambretták, Malagutik és – többek között – Motronok.