A Yamaha Motor bejelentette, hogy a „balesetmentes világ” megvalósításán dolgozik, s a terv két fő pillére az egyre hatékonyabb vezetéssegítő rendszerek fejlesztése, gyártása, illetve a vezetők képzése, hogy tudatosan cselekedjenek vészhelyzetben.

Élmény és biztonság – ez a Yamaha jövőképe  

A vállalat vezérigazgatója, Yoshihiro Hidaka személyesen jelentette be, hogy a Jin-Ki Kanno és a Jin-Ki-Anzen elvek alapján fejlesztenek a jövőben. Ezek – leegyszerűsítve – annyit tesznek, hogy a motorozás élménye, izgalma továbbra is megmarad, miközben biztonságosabbá válnak a gépek az új technikáknak, technológiáknak köszönhetően.

a-yamaha-balesetmentes-jovokepe
Azért van szükség vezetéssegítő rendszerekre, mert a motoros balesetek többsége – az első gyanús jeltől számítva – 2 másodpercen belül megtörténik, amire nem vagy nem jól reagál a vezető, mivel túl kevés ideje van higgadtan és pontosan cselekedni – derült ki a Yamaha közleményéből

Úgy látják a szakemberek, hogy a jobb, hatékonyabb képzés legalább olyan fontos, mint a motorokon látható biztonsági fejlesztések (pl. kanyar-ABS), hiszen ezek együtt segíthetnek elkerülni a baleseteket. Ilyen hasznos segédlet az új Yamaha Tracer 9 GT+ radaros adaptív tempomatja is, mely automatikusan gyorsít-lassít, ahogy a forgalom pillanatnyi tempója megkívánja, egyben a rendszer segít meggátolni a ráfutásos baleseteket is. Így működik a gyakorlatban a milliméteres hullámhosszú radar és a Yamaha távolságtartó tempomatja:

Az új Tracer 9GT+ az első Yamaha, mely radaralapú, távolságtartó tempomattal kerül a szalonokba

A Yamaha döntése összhangban van az európai motoros szövetség, a FEMA célkitűzésével, mely szerint 2020 és 2030 között 50%-kal kell csökkenteni az Unióban a motoros balesetek számát. Sajnos ebből nem derül ki, hogy elsősorban a sajáthibás vagy a vétlen félként elszenvedett balesetek számának csökkenésére összpontosítanak, hiszen a többjárműves karambolokban többségében vétkesek a motorosok.