Az általuk fejlesztett, könnyű, erős váz klasszikus krosszgéphez és szabadidős motorhoz, sőt városi ingázógépekhez is alkalmazható, így nem csoda, hogy ilyen széles körben népszerűek lettek a cég elektromos járgányai.
Hat év alatt ért fel a csúcsra a Sur-Ron
Régóta a szemünk előtt zajlik a közlekedés forradalma, sorra jönnek ki az európai városok forgalmat és megengedett legnagyobb sebességet korlátozó intézkedései, nem mellesleg évről évre szigorodnak a járművekre vonatkozó környezetvédelmi előírások. Sőt a szabadidős elfoglaltsághoz alkalmas zöldterületek mérete is drasztikusan visszaesett, így aki a természetben – szabályos keretek között – szeretne motorozni, az is egyre kevesebb lehetőséggel számolhat. Nyilvánvaló, hogy annak a márkának és típusnak van esélye a hosszútávú fennmaradásra, amelyik megfelel a reguláknak, mindennek tetejébe kiszolgálja a vevők növekvő igényeit.
A Sur-Ron iskolapéldája annak, hogy komoly járműgyártói háttér nélkül, néhány jó ötlettel a tarsolyban is lehet eredményt elérni. A távol-keleti cég mögött három mindenre elszánt mérnök áll, akik 2014-ben fejükbe vették, hogy a piacon elérhető kétkerekűeknél izmosabb, kezesebb és könnyebb elektromos motorokkal lepik meg a közönséget. Természetesen nem garázsvállalkozásként értek fel a csúcsra, hiszen az elejétől kezdve elképesztő mennyiségű pénzt, mintegy 30 millió dollárt, azaz nagyjából 9 milliárd forintot pumpáltak a vállalkozásba, mi több azonnal leszerződtettek csaknem félszáz jól képzett szakembert, hogy biztosan zökkenőmentes legyen az indulás.
szénkefe nélküli középmotorja az alapváltozatok 2050 wattjával szemben 2500-at küld a hátsó kerékre, maximális forgatónyomatéka pedig eléri a 200 Nm-t. erősített első-hátsó felfüggesztéssel, valamint a strapát jobban elviselő lánccal szerelik fel, és akár 75 km/órás sebességgel repeszthet.
Mit hoz a jövő a Sur-Ronnak?
Ugyan a márka bringái a sárteke minden pontján roppant közkedveltek a magánvásárlók körében, a cég arra törekszik, hogy közületek és hadseregek érdeklődését is felkeltse termékei iránt. Számos ország katonaságánál megfordultak már teszten a speciális igényekhez átalakított modellek, nem lennénk meglepve, ha Afrikában, Ausztráliában vagy az Egyesült Királyságban felbukkannának terepszínnel álcázott Sur-Ronok. Az aktuális kínálatot látva egyébként adódik a kérdés, hogy miért nem terveznek izmosabb, valódi terepmotort? Nos, az elmúlt időszakban komoly munka zajlott a cég boszorkánykonyhájában, melynek eredményeképpen megszületett a Storm, a Sur-Ron új zászlóshajója. Miként azt az alábbi videóból is láthatjátok, nem sok kompromisszumot vár el használójától a hagyományos krosszgépekre emlékeztető, minden részletmegoldásában profi szerkezet.
Nincs kétségünk afelől, hogy 22,5 kW-os teljesítményének, valamint 520 Nm (!) forgatónyomatéknak köszönhetően kevés ellenfele lesz terepen, merthogy
kevesebb mint két másodperc alatt eléri az ötvenes tempót, s a nyolcvanig tartó sprint sem tart 3-4 másodpercnél tovább.
Azt se feledjük, hogy akár 120 kilós embert is a hátára vehet, ráadásul – méreteiből adódóan – nagyra nőtt motoros szintén kényelmesen elhelyezkedhet a nyergében.
Hatalmas lehetőség kapujában áll a Sur-Ron, mert megvan a tudása, hogy az eddigieknél is sokoldalúbb, a jelen és a jövő elvárásainak maradéktalanul megfelelő, nullemissziós motorokat dobjon piacra. Kíváncsian várjuk a folytatást...