Természetesen ebben szerepet játszik az is, hogy jó érzékkel megtalálták azt a piaci rést, ahol adott a lehetőség a kitörésre. A minőségi elektromos robogókról van szó, arról a szegmensről, amire a – napjainkban elsősorban belső égésű erőforrásokra támaszkodó – tömeggyártók nem fektetnek elég energiát.

NIU Technologies - a kezdetektől napjainkig

Sokatmondó adat, hogy csak az elmúlt két évben több mint 800 ezer (!) tiszta üzemű robogót értékesített a NIU, ennek köszönhetően közel kétmillió tonna szén-dioxidtól óvta meg bolygót, ami egyenértékű azzal, mintha alkalmazottai 88 millió fát ültettek volna a Földön.

a-niu-technolgies-tortenete-28154
Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-től itthon is elérhető lesz a vagány RQi GT, ami 160 km/órás végsebességre képes

Arról se feledkezzünk meg, hogy remekül teljesítenek a lassan egy éve tartó globális pandémia időszaka alatt, hiszen az év első tíz hónapjában csaknem 53 százalékkal, 493 ezer darabra növelték eladásaikat, miközben számos ismert márkának még az is nehézséget okoz, hogy megismételje 2019-es eredményét! Sőt, a kereslet olyannyira meglódult, hogy előrejelzések szerint év végére megközelíthetik a hatszázezres darabszámot.

Nem csak a mérnökökön múlik a NIU diadala

Az említett piaci rés felfedezésén túl más tényezők szintén hozzájárultak a parádés eredményhez. Nem kérdés, hogy óriási része van a sikerben a cég marketingeseinek, akik tulajdonképpen divatba hozták az elektromos robogókat, és olyan országokban is megkedveltették a villanyrobizást, ahol egyébként a klasszikus kétkerekűek nem játszanak fontos szerepet a mindennapi közlekedésben. Elvitathatatlan, hogy maguk a termékek is elsőrangúak, ráadásul a NIU gyors ütemben fejleszt, ezáltal egyre csak új típusokkal és technikai megoldásokkal bombázza a motorosokat.

a-niu-technolgies-tortenete-28140
A képen jól kivehetőek a csővázas felépítés részletmegoldásai. A tervezés során elsőrendű szempont volt, hogy ideális súlypontú, könnyen vezethető motor szülessen, melynek irányítását nem befolyásolják az akksik

Azzal is jó lóra tett a changzoui központú iparóriás, hogy saját tervezésű – Panasonic cellákból felépülő – akksikkal szereli fel járműveit. Mint minden más területen, itt is beleadnak apait-anyait, ebből kifolyólag napjainkban már a NIU Energy™ lítium-ion telepek negyedik nemzedéke készül, ami elődeinél hosszabb élettartammal és kisebb tömeggel dicsekedhet, tetejébe a korábbinál nagyobb hatótávval ruházza fel a gépeket.

Hozzátesszük, a NIU modellek képességeit nemcsak a vevők, hanem a nemzetközi szakmai szervezetek is elismerik, jó példa erre az MQi és az UQi sorozat hét formatervezési díja, tudniillik elhozták például a Red Dot Design, a német IF Design és az USA iDEA díját, illetve a japán G Mark-ot, azaz Good Design Awardot.

Európát is elérte a NIU-invázió

Bár a cég járműveinek 93 százaléka belföldön kel el, a globális piacot sem hanyagolja el a távol-keleti mamutcég. Csak az elmúlt egy évben 35 kereskedelmi megállapodást kötött különböző értékesítő szervezetekkel, mi több már az Európai Unió 26 államában megvetette lábát, közöttük van Magyarország is.

a-niu-technolgies-tortenete-28142
Számos kiállításon megfordult a NIU a közelmúltban, legutóbb a Las Vegas-i CES-en nyűgözték le a közönséget új modelljeikkel és az azokat bemutató hölgyekkel

Termékei népszerűsítésére hagyományos és nem szokványos eszközöket is bevet. Különleges standokkal vonult fel például az EICMA nemzetközi motorkerékpáros kiállításokon, ahol óriási LED-falakkal, látványos show-val és csinos lányokkal hívta fel a figyelmet a korszerű áramos járgányokra. Ügyes húzás a szoftveres háttérrel megtámogatott kerékpár- és robogómegosztó program, ennek köszönhetően már a világ több pontján találkozhatunk a NIU tiszta üzemű bérjárműveivel... Kell annál jobb reklám, minthogy egyetemek környékén vagy sűrűn lakott belső városrészek minden utcasarkán ott álljon egy-egy NIU?

Magasra teszik a lécet

Mindegyik NIU-t szénkefementes Bosch erőforrás hajtja, a legtöbb kivitelnél három vezetési mód közül választhatjuk ki a körülményekhez és az igényekhez leginkább megfelelőt, ráadásul kényelmünket növeli az alapfelszereltségként járó sebességszabályozó is.
a-niu-technolgies-tortenete-28141
A váz alsó részében fészkel a két kivehető akkumulátor, ezáltal nem csak a motorban, hanem önállóan is tölthetőek a telepek
A robogók csővázas szerkezetére műanyag burkolat kerül, ennek okán nem igen fordul elő a NIU-knál könnyebb elektromos robi az utakon. Roppant hasznos a modern telematikai rendszer, melynek hála távolról „rálátunk” kétkerekűnkre, mindennek tetejébe az OTA (Over The Air) funkciói lehetővé teszik a robogó szoftverének vezeték nélküli frissítését anélkül, hogy szervizbe kellene hajtanunk.

Színes választékkal támad a NIU

Nem sokkal a cégalapítás után gondos tervezőmunka vette kezdetét, így alig egy évvel később, 2015-ben piacra léphetett az NQi sorozat. Valamennyi járműgyártó életében meghatározó az első modell, hiszen a siker érdekében kulcsfontosságú, hogy a vásárlókban kedvező kép alakuljon ki az adott termékről. Nos, a típus nem okozott csalódást, s a mai napig kapható, segédmotor és A1-es jogsival vezethető verzióban is megvásárolható „úttörőnek” oroszlánrésze volt a példátlan siker megalapozásában. Nem mellékes, hogy hamarjában jöttek a különféle változatok, a Cargo, a GT, a Lite, a Pro és a Sport, ezekkel mindmáig igen széles vevőkört ér el a vállalat. Csupán egy évet várhattunk a kifejezetten városi használatra szánt MQi és MQi+ robogókra, e típusok ECO módban akár 130 kilométert is elmennek egy töltéssel.

a-niu-technolgies-tortenete-28148
Mindennapi munkábajáráshoz, futárfeladatokra és akár városok közötti ingázáshoz is használhatóak a NIU modelljei, különösen az A1-es, utasszállításra is alkalmas modellek

A 2018-as esztendő az UQi-ról szólt, mely magával ragadó külsejével és kifejezetten silány minőségű utakra tervezett futóművével is kiemelkedik az átlagos robogók sűrűjéből. Ami a jelent és a jövőt illeti, izgalmas csemegéket rejt a NIU tarsolya. A januárban megrendezett CES kiállításon állították rivaldafénybe a 30 kW csúcsteljesítményű RQi GT csupaszmotort, ami 160 km/órás végsebességével már a nagymotorok között tör babérokra. Meglehetősen egyedi jelenség a TQi névre keresztelt, dupla első kerékkel felvértezett apróság, mely olyan nem mindennapi felszerelésekkel dicsekedhet, akárcsak az adaptív sebességszabályozó, a balesetelkerülő-szenzor vagy a parkolást segítő asszisztens. Amennyiben hinni lehet a híreknek, seregnyi további újdonságra számíthatunk a közeljövőben, s nincs kétségünk afelől, hogy mindegyik nagy érdeklődésre tart majd számot a motorosok körében.