Néhány éve még nagyítóval kellett keresni a tízmilliós új motorokat, bezzeg napjainkban már a minden jóval megspékelt túraendurók is csaknem nyolcszámjegyű összegbe kerülnek – a fullos felszereltségű Multistrada V4 S Sport például 9 990 000 forintért kelleti magát.
A legdrágább motorkerékpárok
Ha leszámítjuk az olyan különleges, inkább dísztárgyként és befektetésként értékelhető gépeket, mint például a Combat Motors Wraith (46,5 MFt) vagy az Aston Martin AMB-001 (39 MFt), akkor is közel féltucat ékkő akad az idei kínálatban.
A BMW M 1000 RR már-már jutányosnak mondható a maga 11,9 milliós árával, elvégre az európai gyárak leggyorsabb, egyszersmind legkönnyebb gépei rendre többet kóstálnak ennél. Noha másik ligában indul, az árversenyben a BMW mellé kerül az MV Agusta Rush 1000 (12,5 MFt), csakúgy, mint a Ducati egyik legszebb modellje, a Panigale V4 SP, amiért napjainkban 14,3 milliót kell leszurkolni.
Ha már ennyit költ az ember sport- vagy pályamotorra, akkor már vonzó lehet a 16,5 millióért vesztegetett Yamaha R1M Petronas SRT MotoGP Replica, elvégre a plexi mögé bújva bárki Quartararónak érezheti magát. Mondjuk a francia év végén mutatott teljesítménye és nyilatkozatai alapján lehet, hogy inkább a Morbidelli lenne a csábítóbb név...
Természetesen elektromos motor is akad a legdrágábbak között, nevezetesen a Energica Ego 45 Limited, Edition, ami szintén a MotoGP-hez köthető, hiszen a 215 Nm-es forgatónyomatékú, villámgyors gép a MotoE-sorozat „főszereplője”. Ennek megfelelően borsos áron kínálják, a korlátozott darabszámú változat 22,9 milliót kóstál, igaz, nem mindennapi műszaki adatok csábítanak vásárlásra.
Városi tempó mellett 400 (!) kilométerenként kell tölteni az akksit, és kombinált hatótávja is több mint 230 kilométer. Ráadásul a töltés is jóval gyorsabban zajlik, mint általában a motorokon: DCFC, azaz gyorstöltés módban legfeljebb egy órára van szüksége a teljesen lemerült telepnek, hogy újra 100%-os legyen.