Néhány éve még nagyítóval kellett keresni a tízmilliós új motorokat, bezzeg napjainkban már a minden jóval megspékelt túraendurók is csaknem nyolcszámjegyű összegbe kerülnek – a fullos felszereltségű Multistrada V4 S Sport például 9 990 000 forintért kelleti magát.

A legdrágább motorkerékpárok

Ha leszámítjuk az olyan különleges, inkább dísztárgyként és befektetésként értékelhető gépeket, mint például a Combat Motors Wraith (46,5 MFt) vagy az Aston Martin AMB-001 (39 MFt), akkor is közel féltucat ékkő akad az idei kínálatban.

a-legdragabb-motorkerekparok-28770
BMW M 1000 RR

A BMW M 1000 RR már-már jutányosnak mondható a maga 11,9 milliós árával, elvégre az európai gyárak leggyorsabb, egyszersmind legkönnyebb gépei rendre többet kóstálnak ennél. Noha másik ligában indul, az árversenyben a BMW mellé kerül az MV Agusta Rush 1000 (12,5 MFt), csakúgy, mint a Ducati egyik legszebb modellje, a Panigale V4 SP, amiért napjainkban 14,3 milliót kell leszurkolni.

a-legdragabb-motorkerekparok-28772
MV Agusta Rush 1000

Ha már ennyit költ az ember sport- vagy pályamotorra, akkor már vonzó lehet a 16,5 millióért vesztegetett Yamaha R1M Petronas SRT MotoGP Replica, elvégre a plexi mögé bújva bárki Quartararónak érezheti magát. Mondjuk a francia év végén mutatott teljesítménye és nyilatkozatai alapján lehet, hogy inkább a Morbidelli lenne a csábítóbb név...

a-legdragabb-motorkerekparok-28767
Yamaha R1M Petronas SRT MotoGP Replica

Természetesen elektromos motor is akad a legdrágábbak között, nevezetesen a Energica Ego 45 Limited, Edition, ami szintén a MotoGP-hez köthető, hiszen a 215 Nm-es forgatónyomatékú, villámgyors gép a MotoE-sorozat „főszereplője”. Ennek megfelelően borsos áron kínálják, a korlátozott darabszámú változat 22,9 milliót kóstál, igaz, nem mindennapi műszaki adatok csábítanak vásárlásra.

a-legdragabb-motorkerekparok-28771
Energica Ego

Városi tempó mellett 400 (!) kilométerenként kell tölteni az akksit, és kombinált hatótávja is több mint 230 kilométer. Ráadásul a töltés is jóval gyorsabban zajlik, mint általában a motorokon: DCFC, azaz gyorstöltés módban legfeljebb egy órára van szüksége a teljesen lemerült telepnek, hogy újra 100%-os legyen.