Hétvégén a dél-spanyolországi Jerezben kerül megrendezésre, a szezon első európai MotoGP futama.
A dél-afrikai ígéretes kezdés után, a Fuchs Kawasaki Racing Team pilótái, Shinya Nakano és Alex Hofmann a jó szereplés reményében indulnak harcba.
Az előrejelzések hasonlóan rossz időt jósolnak, mint amilyen a márciusi IRTA tesztek alkalmával fogadta a versenyzőket Jerezben, így elképzelhető, hogy a csapatoknak nem csak egymással, hanem az esős időjárással is meg kel küzdeni.
Az idő, akár lehet ugyanolyan rossz, mint a márciusi IRTA teszten, a versenyzoket mégis teljesen más légkör fogadja majd hétvégén. Köztudott hogy a spanyol szurkolók a fanatikusabbak közé tartoznak, és ha nagy koncentrációban fordulnak elő valahol, akkor ott garantált a forró hangulat. Nem mindennapi pillanat a versenyzők számára sem százötven-ezres tömeg ellőtt motorozni, ahol állítólag akkora a hangzavar, hogy még a 990 köbcentis motorok üvöltését is alig hallani.
A dél-afrikai 12. helyet, és a sikeres jerezi teszteket figyelembe véve, Nakano elképzelhetőnek tartja, hogy az első tízbe végeznek vasárnap. Csapattársa Alex Hofmann remélhetőleg maradéktalanul kiheverte az első futamon elszenvedett bukás következményeit, és erejét maradéktalanul az időeredmények farigcsálására szánhatja.
Sinya Nakano: No.56
�Szeretek Jerezben versenyezni, fekszik a motorozási stílusomnak. A spanyol szurkolók lelkesedése pedig, mindig különlegessé teszi a hétvégét. Nem mindennapos élmény hallani a tömeget, amikor kint vagy a pályán, nem beszélve a tüzijátékokról. A nyitófutam nem egészen a terveknek megfelelően zajlott, de a kvalifikáció jól sikerült és remélem, hogy ez a hétvégén sem lesz másképp. Van néhány tesztelnivaló új alkatrész, amit az edzéseken és az időméron szeretnénk kipróbálni, és ha minden jól megy, akkor a tavalyi 8. helyem idén is elérhetonek tűnik.�
Alex Hofmann: No.66
�Egy jó eredményre van szükségem a dél-afrikai kiábrándító teljesítményem után. Bármi megtörténhet a versenyen, tény, hogy a teszteken jól szerepeltünk, és ez bizalmat ad nekem, hasonlóan jó eredményben reménykedem. Már vannak jó beállításaink erre a pályára, és tudjuk, hogy milyen gumit érdemes használni, de a hétvége folyamán, jó eséllyel tovább tökéletesíthetjük ezeket. Tudom, hogy pontszerző lehetek, de ha az edzés és az időmérés is jól sikerül, akkor az első tíz sem elképzelhetetlen. Szeretek Jerezben versenyezni, a hangulat hihetetlen, a spanyol szurkolók lelkesedése mindig extra energiát ad nekem.�
1. időmérő
01 | 46 | V.Rossi | Yamaha | 1'42"403 | |
02 | 69 | N.Hayden | Honda | 1'43"065 | + 0'00"662 |
03 | 3 | M.Biaggi | Honda | 1'43"075 | + 0'00"672 |
04 | 45 | C.Edwards | Honda | 1'43"195 | + 0'00"792 |
05 | 10 | Ke.Roberts | Suzuki | 1'43"291 | + 0'00"888 |
06 | 21 | J.Hopkins | Suzuki | 1'43"338 | + 0'00"935 |
07 | 7 | C.Checa | Yamaha | 1'43"359 | + 0'00"956 |
08 | 15 | S.Gibernau | Honda | 1'43"391 | + 0'00"988 |
09 | 4 | A.Barros | Honda | 1'43"746 | + 0'01"343 |
10 | 6 | M.Tamada | Honda | 1'43"754 | + 0'01"351 |
11 | 50 | N.Hodgson | Ducati | 1'44"025 | + 0'01"622 |
12 | 11 | R.Xaus | Ducati | 1'44"049 | + 0'01"646 |
13 | 12 | T.Bayliss | Ducati | 1'44"055 | + 0'01"652 |
14 | 65 | L.Capirossi | Ducati | 1'44"136 | + 0'01"733 |
15 | 33 | M.Melandri | Yamaha | 1'44"351 | + 0'01"948 |
16 | 56 | S.Nakano | Kawasaki | 1'44"413 | + 0'02"010 |
17 | 66 | A.Hofmann | Kawasaki | 1'44"437 | + 0'02"034 |
18 | 17 | N.Abe | Yamaha | 1'45"225 | + 0'02"822 |
19 | 67 | S.Byrne | Aprilia | 1'45"671 | + 0'03"268 |
20 | 9 | N.Aoki | Proton KR | 1'45"791 | + 0'03"388 |
21 | 99 | J.McWilliams | Aprilia | 1'46"695 | + 0'04"292 |
22 | 80 | Ku.Roberts | Proton KR | 1'47"549 | + 0'05"146 |
23 | 84 | M.Fabrizio | WCM | 1'49"637 | + 0'07"234 |
24 | 35 | C.Burns | WCM | 1'55"420 | + 0'13"017 |