A Ducati sportmotorja átalakítás nélkül is elég ütős gép, így viszont képes arra, hogy városi körülmények között 30-40 percen keresztül villanymotorral közlekedjen.

Bivalyerős a tisztán elektromos üzemre is képes Efesto Panigale

Milánóban a 205 lovas, 1299-esbe építették be a 200Novantanove átalakítószettet, de ez a 959-es és az 1199-es változatokkal is társítható. A szupergép úgy lesz hibrid, hogy az eredeti kéthengereshez a váltón keresztül, lánccal csatlakoztatják a generátorként is szolgáló, 105 lovas, 150 Nm nyomatékú szinkronmotort. A hibridrendszer összteljesítménye ebben az összeállításban 300 (!) LE, és a csúcsnyomaték is lenyűgöző: 295 Nm.

a-hibridspecialista-efesto-vette-kezelesbe-a-panigalet-24031
Az ülés alá építették be az akkupakkot, melynek legfontosabb technikai paramétereit egyelőre titkolják. A villanymotor mindössze 9,4 kilót nyom, az eredeti kipufogókat új formájúakkal váltották fel

A plusz felszerelések nem hoztak magukkal számottevő tömegnövekedést, tudniillik az átalakított Ducati csupán 194 kilót nyom. A menetteljesítményekről nem árult el részleteket az Efesto, az azonban kiderült, hogy a kormánykapcsoló segítségével négy üzemmód közül választhat a motoros - tisztán elektromos, tisztán belsőégésű, a két erőforrás erejét összeadó Boost és egyedi beállítású üzemmódban hajthatjuk az olasz izompacsirtát.

A Moto.it csapata készített egy rövid videót az Milánói Motorkiállításon, ezen jól látszanak a különböző részletmegoldások.

A gyártó szerint elektromos üzemben akár 30-40 percnyi városi közlekedésre is alkalmas a módosított Panigale, ami különösen szimpatikus, hiszen ezáltal éppen a leginkább szennyezett helyeken nem ereget kipufogógázt a levegőbe. Kár, hogy az akkumulátor kapacitását nem hozták nyilvánosságra, ellenben azt elárulták, hogy külső töltési lehetőség nincs, csak a visszanyert fékenergia és a belső égésű erőforrás töltheti a pakkot. Hogy mikortól és mennyiért vehetünk 200Novantanove átalakítócsomagot, arról egyelőre nincs hírünk.