A múlt heti SuperBike futam Assenben lehetőséget adott arra, hogy összehasonlítsuk a SuperBike gépeket a MotoGP vasakkal, két és fél hónappal ezelőtt ugyanis naggyából ugyanilyen időjárási viszonyok között zajlott a GP.
Lássuk a tányeket:
1. Az SBK pole pozíciós Frankie Chili legjobb körideje 1.1 másodperccel volt lassabb mint Capirossie - viszont Chili egy 2 éves Ducati 998RS-el ment, ami kb. 50 lóerővel gyengébb és 20 kilóval nehezebb
2. Chilli ideje a 11. rajtpozícióhoz lett volna jó a GP mezőnyben és a következő versenyzőket verte volna meg az 'utcai gépe':
Ukawa (Honda + 0.055secs)
Hayden (Honda +0.124secs)
Bayliss (Ducati +0.273secs)
Haga (Aprilia +0.314secs)
Kagayama (Suzuki +0.727secs)
Hopkins (Suzuki +0.841secs)
Hofmann (Kawasaki +1.298secs)
Tamada (Honda +1.477secs)
McWilliams (Proton +2.122secs)
Pitt (Kawasaki +2.497secs)
McCoy (Kawasaki +2.533secs)
Kiyonari (Honda +2.833secs)
Aoki (Proton +5.298secs)
3. A 107%-os szabályt figyelembe véve az első 22 SBK versenyző kvalifikálta volna magát a GP-be (mindkét Foggy Petronas gép is)
4. A legjobb Suzukis Gregorio Lavilla, aki GSX-R 1000-esen hasít, csak 0.6 másodperccel volt lassabb mint a legjobb GP Suzukis, Yukio Kagayama
5. A legjobb Kawasakis Ivan Clementi (ZX7-RR) 1.1 másodperccel volt lassabb mint a legjobb GP Kawás Alex Hoffmann, DE Clement gyorsabb volt mint Andrew Pitt és Garry McCoy, pedig a blokkja kisebb
Kicsit zavarbaejtő lehet több GP csapatnak, hogy lassabb GP prototípust építenek mint egy SBK gép...