Elképesztő, amit az új Yamaha R6-os produkál. 17.500. Hatszázas motor ennyit még nem forgott. De mennyi is az a 17.500 pontosan?
A motorcycledaily beszámolója szerint, a dealerkhez megérkezett R6-osokat, néhány szemfüles rögtön a mérőpadra tette, és láss csodát, amit a motor 17.500-nak jelez, az valójában csak 16.200 fordulat/perc.
A motorcycledaily gyorsan oknyomozásba is kezdett, s a kiderült a Yamaha Japan hibázott a fordulatszámmérő tervezésekor. Az ügy kapcsán a Yamaha le is vette weboldaláról a 17.500-ról szóló részeket, és nem is hirdeti ezt a számot promóciós anyagain.
Mint tudjuk, a központi egység (ECU) pontosan tudja, milyen fordulaton forog a motor, hiszen ennek alapján szabályozza az injektort és a gyújtást. A leszabályzást is a központi egység vezérli, így a mérnökök pontosan tudták, hogy milyen értéken tilt le az elektronika.
Joggal tehetjük hát fel a kérdést. Vajon miért állította a Yamaha, hogy 17.5-öt forog a blokk, ha nyilvánvalóan tudták, hogy az kevesebbre képes?