Kedden eldől a KTM jövője! – állítja magabiztosan Aaron Büstle, az OE24 újságírója, hozzátéve, hogy
sokkoló híreket tudott meg egy bennfentestől, aki mindent tud a KTM átszervezéséről: február 25-én, kedden 9 órakor a tartományi bíróságon szavaznak a hitelezők a KTM AG jövőjéről. A felszámoló egy konkrét vevőt, a BMW Motorradot részesítené előnyben.
A BMW felvásárolja a KTM-et?
Kiemelte, hogy a K+F részleg Münchenbe kerülne, míg a gyártás ezentúl nemcsak részben, hanem teljes egészében Indiában zajlana. Az írás további része csak úgy hemzseg a hatásvadász felütésektől, mint
„A mattighofeni pékség... is hoppon marad, ami újabb fizetésképtelenségi hullámot indíthat el az országban...”
Persze az nem derült ki, hogy ha egyáltalán nem találnak vevőt, és a KTM végleg bezárja kapuit a pénzügyi nehézségek miatt, akkor a pék és a többi hitelező szintén futhat a pénze után, vagy legalábbis aligha jut hozzá a teljes összeghez, amivel a KTM tartozik.

Már boldog-boldogtalan megosztotta az osztrák lap cikkét, de mielőtt készpénznek vennénk, hogy ma megszűnik a KTM, és holnaptól a BMW gyártja Delhiben a 890 Adventure-t, gyorsan tegyük hozzá, hogy hol is jelent meg az írás. Az MI összefoglalója szerint a forrás, az OE24 „egy osztrák bulvárlap, az Österreich nevű újság online kiadása, mely szenzációhajhász híradásairól ismert.”

Bármi is történik a ma délelőtti egyeztetésen, a tavaly kitűzött célok egyelőre elérhetetlennek tűnnek, elvégre decemberben még úgy nyilatkoztak a KTM vezetői, hogy a híresztelésekkel ellentétben a három vállalatcsoport – a KTM AG, a KTM Components GmbH és a KTM FuE GmbH – nem ment csődbe, csak ideiglenesen szünetelteti a motorok gyártását. A csődvédelem alatt álló cég döntéshozói akkor azt ígérték, hogy február végéig hatékonyabbá teszik, átalakítják a KTM működését, és legkésőbb 2025 márciusában újraindul a termelés a mattighofeni üzemben.
Frissítve:
Délután kettőkor befejeződtek a tárgyalások, és az eddigi hírek alapján – egyelőre – biztosítottnak tűnik a vállalat működése, miután „a kibővített részvényesi csoport 50 millió euróval támogatta” a termelés beindítását. A Pierer Mobility AG bejelentése szerint három hónapon belül szeretnék elérni, hogy négy gyártósor teljes kapacitással üzemeljen egy műszakban, és ismét új motorok gördüljenek ki az üzem kapuján.