Ezúttal szó sincs találgatásokról, ugyanis maga a KTM vezérigazgatója, Stefan Pierer erősítette meg, hogy jövőre megszületik és 2022-től már kapható lesz az új, ötszázas modellcsalád. A soros, kéthengeres hajtóművet a Bajaj K+F osztályán, Puneiben (India) fejlesztik, és miként sejthető volt, a jelenlegi 790-es kéthengeressel áll majd közeli rokonságban. Tuti, hogy Duke, Svartpilen és Vitpilen is készül majd belőle, illetve nem titok, hogy a cég hagyományainak megfelelően enduró is megjelenik majd az erőforrással.
Ezzel gyakorlatilag teljessé válik a KTM-paletta, hiszen a pörgős 125-ösök és 390-esek mellett végre lesz egy köztes lépcsőfok, hogy az A2-jogsis motorosok is választhassanak többhengeres modellt az osztrákok kínálatából. Másrészt ezzel komoly árverseny indulhat a középméretű gépek piacán, hiszen a kiszervezett gyártásban készülő modellek most is elsősorban árukkal és gazdag felszereltségükkel hódítanak. Az pedig már csak hab a tortán, hogy így már négyféle platformot használhatnak a nemrég bekebelezett Gas Gas modelljeiben – a 125-ös, a 390-es, az 500-as és a 790-es is remekül illene a spanyol terepgépekbe. Mi több, a márkafórumokon máris tudni vélik, hogy elsősorban kéthengeres modellek születnek a spanyol-osztrák frigyből, így azt is kész tényként kezelik, hogy 800-as kalandmotorral debütál majd az új kézbe került Gas Gas.