Pár kisebb módosítást és az erőforrás hűtőrendszerét leszámítva ránézésre szinte azonos formában készült az R 1200 GS a 2006-os megjelenésétől egészen 2019-es nyugdíjazásáig. Persze a márka leghűségesebb rajongói jól tudják, hogy közben a burkolatok alatt többször fejlesztették a bajor túraendurót, 2008-ban például megváltak a szervós fékrendszertől és megjelent az ESA-felfüggesztés, 2010-ben pedig 110 lóerőre nőtt a teljesítmény a hengerenként két vezérműtengely beépítésével.
A BMW R 1200 GS Adventure története
Egészen 2012-ig kellett várni a következő nagyobb fejlesztésre, ekkor érkezett meg az immáron 125 lovas, részben folyadékhűtésű boxerrel felszerelt kiadás, majd 2014 és 2016 között a LED-lámpatest, a kulcsnélküli indítás és a gyorsváltó felbukkanása volt a legfontosabb újítás.
2017-ben az Euro4 bevezetése miatt fésülték át a modellt, majd jött 2019, és a minden ízében megújult, immáron R 1250 GS Adventure nevű utód. A vadonatúj, változó szelepvezérlésű és 143 Nm-es (!) forgatónyomatékú túraenduró folytatta elődei sikertörténetét, és sokoldalúságát mi sem bizonyítja ékesebben, minthogy tesztelőnket, Chrobák Janit is meggyőzte, aki egyébként bevallottan nem rajong a testes, terepgumikon futó motorokért.
Az 1250 megjelenése nyomban érezhető volt a BMW összteljesítményén is, tekintve, hogy több mint tízezer darabbal nőtt az eladott motorkerékpárok száma 2019-ben, egészen pontosan 175 162 darabra. Ekkorra már egyértelműen a terepmotorokra épült a márka működése, ami nem is csoda, hiszen
az R 1200 és 1250 GS tette ki az eladások harmadát 59 ezer darabbal, és a 310, 750 és 850 GS-ből is csaknem ötvenezer talált gazdára.
Magyarországon is hasonló a helyzet, mint a kontinens többi államában, azaz a GS nemcsak a túraendurók között, hanem a teljes motorpiacon erőnyerő szerepben tündököl. Tavaly például 241 darabot adtak el belőle, és egyedül a DL650 tudta „megszorongatni” 163 darabbal, míg a géposztály többi tagja száz darab alatti mennyiségben fogyott a hazai piacon.
Hogyan tovább, R 1250 GS?
Egy nappal ezelőtt bukkantak fel a kémfotók a bajor boxer utódjáról, és álca ide vagy oda, bizony tisztán látszik, hogy ezúttal tetőtől-talpig új motor áll előttünk, ami csak néhány részegységet örökölt a jelenlegi 1250-től.
Új a váz, teljesen átdolgozott az idomzat és a korábbi, nagyobb részben léghűtésű erőforrás helyett egy dupla hűtős, folyadékhűtésű egység dörmög a GS-ben. Mivel egyöntetűen R 1300 GS-ként hivatkoznak a modellre, szinte biztos, hogy nő a hengerek mérete, és az sem tűnik túlzó jóslatnak, hogy a Multistradához hasonlóan többféle variáns is készül majd belőle, nem csak az eddig megszokott GS és GS Adventure.