Az 1985-ben megjelent a GSX-R750 teljesen új géposztályt teremtett, valójában ez volt az eredeti GSX-R. A GSX-R750 világszerte átvette a vezetést a sorozatgyártású utcai sportmotorozásban és fogalommá vált a sportmotor generációk között.
A Suzuki bemutatja a teljesen új 2004-es GSX-R750-et. A kezdetektől fogva a GSX-R750 a kezelhetőség és motorteljesítmény kiváló egyensúlyát jelentette. A 2004-es GSX-R750 ezt az egyensúlyt egészen új szintre emeli megújult konstrukciójával, ami a kezelhetőség, a teljesítmény és a dizájn félelmetes kombinációját hozza létre.
Az erőforrás
A kompakt és könnyű 4 ütemű, 4 hengeres, folyadékhűtéses motor még könnyebb lett, hatásfoka és erőátvitele is javult. Az újratervezett hengerfej kisebb égésteretere megnövekedett kompressziót eredményezett, 2 %-kal növekedett beömlőtorok és 2 mm-rel a kipufogónyílás mérete, hogy a szívás-kipufogás hatékonyság és a leadott teljesítmény növekedjen.
A könnyű titánium szelepeket vékonyabb falú, üreges vezérműtengely működteti, hogy csökkentse a tömeget és a tehetetlenséget. A szelepekhez tartozó acélötvözet rugók alumínium rugótányérokban foglalnak helyet.
A kis tömegű kovácsolt dugattyúk tartozékai a króm-nitrid bevonatú, súrlódáscsökkentő kompressziógyűrűk és olajlehúzó gyűrűk, majd még keményebb, még tömörebb gyűrűk zárják a sort. Az egy darabból készült hengerblokkon és a felső forgattyúsházon, a hengerek közt található áramlási lyukak csökkentik a forgattyúsház nyomás- és mechanikai veszteségét.
A Suzuki SDTV gázszelep rendszer új, kúpos kiképzésú, duplacsövű gázszabályozó szelepet kapott továbbá többlyukú injektorokat az optimális üzemanyag automatizálás és gázreakció érdekében.
A hidraulikus vezetésű láncfeszítőkek új belső olajzású rendszer keni a külső olajtömlők helyett, ezzel is csökkentve a tömeget.
A 32 bites vezérlőelektronika (ECM, Engine Control Module) nagyobb ROM memóriával és új 22 fogú fordulatszám jeladó szenzorral biztosítja a precizebb üzemanyag kontrolt és indítórendszert, melyet egy még kisebb és könnyebb doboz rejt.
A könnyebb rozsdamentes kipufogórendszer nagyobb kapacitású kipufogódobból áll, melynek további részei a titánium belső csövek és alumínium borítás.
Az újratervezett hűtőpanel 12 %-kal nagyobb hűtési kapacitással bír, továbbá az új hűtőventillátor is jobban elősegíti a levegő áramlását. A nagyobb olajhűtő 10%-kal képes nagyobb hűtőteljesítményre! Az erőátvilet hat sebességi fokozat és mechanikus kupplung segítségével történik.
Új váz, új design
Agresszív burkolat és kevesebb homlokfelület jellemzi, a ram air beömlők közelebb kerültek a középponthoz, ami nagyobb airbox nyomást és beomlő teljesítményt eredményez. A GSX-R750 függőleges elrendezésű, többreflektoros fejlámpát és ledes hátsólámpát, valamint még áramvonalasabb indexeket kapott.
Műszerfala minden apró részlétről tájékoztatja a pilótát: analóg fordulatszámmérő, digitális LCD kilomméteróra, programozható fordulatszámfigyelmeztető lámpa, továbbá irányjelző visszajelzése, reflektor, háttérvilágítás, hűtőfolyadék hőmérséklete, olajnyomásjelző lámpa és az alacsony üzemanyagszinre figyelmeztető lámpa.
Az új alumínium váz, mely az extrudált hosszmerevítőivel nagyon hasonlít a GSX-R1000éhez, a megfelelő méret, tömeg és merevség optimális egyensúlyát biztosítja. Az alumínium lengőkar, mely extrudált főkarokból és öntött keresztmerevítőből áll kiváló csavarószilárdsággal és minimális tömeggel rendelkezik. A masszív, 17 literes tank 10 mm-rel rövidebb és a vezető térdénél 20 mm-rel keskenyebb, így könnyebben megy a pilóta mozgása és a súlypontáthelyezés is.
Fordított Showa elsővillájának, melynek belső csöve 43 mm, teljesen állítható a rugóelőfeszítése is és a csillapítása is. A teljesen állítható Showa hátsó lengéscsillapító dugattyúrúdja nagyobb átmérőt kapott a jobb csillapítás érdekében.
Radiális 4 dugattyús féknyereg felel elől a satuzásokért, a féknyergek még könnyebbek és még nagyobb fékteljesítményre képesek és a radiális kiképzés kisebb, könnyebb keréktárcsák alkalmazását teszik lehetővé, amellett, hogy a fékerő még precízebb és még jobban dagolható lett.
A hátsó hidraulikus fékek féknyergei a lengőkarhoz vannak rögzítve, így elnyelik a nem kívánatos csavarónyomatékokat további tömegspórolás mellett.
A könnyűfém, öntött alumínium kerekek és a nagy teljesítményre képes gumiabroncsok biztosítják a kontaktust az aszfalttal. A megújult 2004-es 750-es Gixer még brutálisabb teljesítmény, hihetetlen könnyű tömeg és agresszív vonalvezetés páratlan kombinációja.
Műszaki adatok
motor típusa: 4 ütemű, 4 hengeres, 16 szelepes, folyadékhűtéses, DOHC
lökettérfogat: 749 ccm
teljesítmény: ?
nyomaték: ?
furat x löket: 72,0x46,0
sűrítési viszony: 12,3:1
keverékképzés: elektronikus benzinbefecskendezés
váltó: 6 sebességes szekvenciális
teljes hossz: 2075 mm
teljes magasság: 1145 mm
teljes szélesség: 715 mm
tengelytáv: 1396 mm
hasmagasság: 128 mm
ülésmagasság: 825 mm
száraz tömeg: 163 kg
felfügesztés: első: fordított teleszkópvilla, tekercsrugóval, olaj-csillapítással, álítható rugóelőfeszítéssel, állítható húzó és nyomó csillapítással
hátsó: lengővilla, állítható előfeszítésű tekercsrugóval, állítható húzó és nyomó csillapítású gáz-olaj csillapítóval
fék: elöl: dupla tárcsafék, négydugattyús radiális nyergekkel
hátul: kétdugattyús nyereg, tárcsa, 220 mm
abroncsok: elöl: 120/70 ZR17
hátul: 180/55 ZR17
gyújtás: digitális, tranzisztoros
üzemanyagtartály: 17,0l
színek: kék - fehér, sárga-szürke, piros-szürke