Már korábban is lehetett hallani kétkerékmeghajtású motor tervekről, a Yamaha 2004 eléjre ígéri az általa fejlesztett 2-Trac rendszer piacra dobását.
Habár az első ilyen rendszerrel szerelt modell a WR450F endúró lesz, a teszteket az 1000-es R1-essel végezték és elképesztő sebességet értek el vizes aszfalton. A svéd Karlskoga versenypályán a 2-Trac rendszerrel szerelt R1 5 másodperccel jobb időt ment körönként, mint a normál változat.
A kutatásokat 1985-ben titokban kezdték, majd 1998-ban az YZ250 motocross gép kétkerékmeghajtású prototípusát mutatták be az újságíróknak, majd a következő esztendőben csatába küldték a TT600R-t az UAE Desert Challange-en. 2001-ben Jean-Claude Olivier, a Yamaha France elnöke egy kétkerék hajtású WR426F-el a 4. helyen végzett a Shamrock rallyn, majd 2002-ben David Frétigné és Olivier szintén a shamrocki rallyn a francia csapattal az 1-2 helyen végzett ugyanezzel a mocival.
A 2-Trac rendszer egy hidraulikus pupmát használ, ami a sebváltó felett helyezkedik el, innen kapja a meghajtást is. A rendszer egy felxibilis csővel csatlakozik az első keréken található hidraulikus motorhoz. A hidraulikus nyomás a hátsó kerék sebességétől függően változik: minél jobban csökken a terhelés a hátsó keréken, annál inkább növeli a rendszer a terhelést az első keréken. Az első kerék sohasem forog gyorsabban mint a hátsó, és az első kerékre átvitt erő sem nagyobb soha, mint amit a hátsó kerék használ.
Elvileg a hidraulikus megoldás mellett a mechanikus is szóba jöhet, ám átvinni az erőt az első kerékre koréntsem könnyű, mivel ez bonyolultabb rendszert követel, aminek a súlya is jóval meghaladja a hidraulikus rendszerét.
A 2-Trac úgy lett tervezve, hogy könnyen illeszthető a már meglevő modellekhez, mint pl. az R1 vagy a T-Max robogó.
Kiváncsiak vagyunk mikor jön el az idő, mikor a közel 250 lóerős GP bringák is ilyesfajta cuccal lesznek szerelve...