Hogy jutottunk el az első tervektől a tesztgyőztes abroncsokig? Ki mesélhetne erről hitelesebben, mint a cég mérnökei, akik most beavatnak minket a másfél évszázados, kihívásokkal teli történet részleteibe.
Másfél évszázada alapították a Continental vállalatot
Úttörő szellem, csalhatatlan ösztön és a technológia megszállott szeretete kellett ahhoz, hogy valakinek 1871-ben – a Német Birodalom alapításának évében – eszébe jusson kaucsuk feldolgozásával foglalkozó vállalatot alapítani. Márpedig ez a merész lépés vezetett oda, hogy a kezdetben csak tömörkerekeket és bicikliabroncsokat gyártó cég megvesse a lábát az európai piacon, majd 1892-ben megszülessen a vállalat első, Németországban készült, tömlős köpenye.
Az abroncsgyártás történetében újabb fontos mérföldkő volt az 1904-es év, amikor – szintén elsőként – felismerték a Conti mérnökei a barázdák fontosságát, és piacra dobták első „mintás” futófelületű abroncsukat. Ahogy egyre népszerűbb lett a motorozás a huszadik század első felében, úgy kutatta fáradhatatlanul a Continental gárdája az egyre fejlettebb technológiákat, hogy lépést tartson az egyre gyorsuló gépekkel. Sikereiket bizonyítja, hogy megannyi szabadalom fűződik a nevükhöz, az évi több százezer tesztkilométer révén pedig olyan megbízható termékeket fejlesztettek ki, melyek a közúton és a versenypályákon is helytálltak.
Ma ezeket a hagyományokat folytatják a motorabroncsokat gyártó anyaüzemben, az észak-hesseni Korbachban, ahol olyan parádés gumik születnek, mint például a többszörös tesztgyőztes ContiRoadAttack 3.
Így telt hát a Continental első 150 éve, s hogy mit hoz a folytatás? Nos, a Vision Zero szellemében nullára csökkentené a vállalat a közlekedési balesetek számát, és ennek érdekében már napjainkban is számos vezetéssegítő rendszert gyárt a legnagyobb márkáknak. Persze eközben a motorabroncsok fejlődése sem állt meg, és nemrég olyan várva-várt gumikkal leptek meg minket, mint a Black Chilli adalékkal készülő, tesztgyőztes ContiSportAttack 4 vagy éppen a ContiRaceAttack 2 Street.