Hogy jutottunk el az első tervektől a tesztgyőztes abroncsokig? Ki mesélhetne erről hitelesebben, mint a cég mérnökei, akik most beavatnak minket a másfél évszázados, kihívásokkal teli történet részleteibe.

Másfél évszázada alapították a Continental vállalatot

Úttörő szellem, csalhatatlan ösztön és a technológia megszállott szeretete kellett ahhoz, hogy valakinek 1871-ben – a Német Birodalom alapításának évében – eszébe jusson kaucsuk feldolgozásával foglalkozó vállalatot alapítani. Márpedig ez a merész lépés vezetett oda, hogy a kezdetben csak tömörkerekeket és bicikliabroncsokat gyártó cég megvesse a lábát az európai piacon, majd 1892-ben megszülessen a vállalat első, Németországban készült, tömlős köpenye.

150-eves-a-continental
A Continental az 1969-es IAA frankfurti autókiállításon mutatott be először ABS-t, majd ezt a hetvenes évek elején a svéd rendőrség tesztautóiban tette próbára. Fejlesztéseik eredményeként 1984-ben, a Contihoz tartozó Teves bemutatta forradalmi ABS-ét, ami azért volt különleges, mert – a riválisok megoldásaival szemben – ez egy rendkívül modern, kifinomult működésű, mikroprocesszor-vezérelt blokkolásgátló volt

Az abroncsgyártás történetében újabb fontos mérföldkő volt az 1904-es év, amikor – szintén elsőként – felismerték a Conti mérnökei a barázdák fontosságát, és piacra dobták első „mintás” futófelületű abroncsukat. Ahogy egyre népszerűbb lett a motorozás a huszadik század első felében, úgy kutatta fáradhatatlanul a Continental gárdája az egyre fejlettebb technológiákat, hogy lépést tartson az egyre gyorsuló gépekkel. Sikereiket bizonyítja, hogy megannyi szabadalom fűződik a nevükhöz, az évi több százezer tesztkilométer révén pedig olyan megbízható termékeket fejlesztettek ki, melyek a közúton és a versenypályákon is helytálltak.

150-eves-a-continental
Nem véletlen, hogy a világrekorder Herz is a Continentalt választotta beszállítónak, amikor 1951-ben átlépte motorjával a 300 km/h-s sebességhatárt. A képen a 3,7 méter hosszú és 1,1 méter magas NSU Delphin III csúcskísérlete látható Wilhelm Herzcel 1956-ban, amikor is a pilóta 339 Km/órás rekordot állított fel (Forrás: Audi)

Ma ezeket a hagyományokat folytatják a motorabroncsokat gyártó anyaüzemben, az észak-hesseni Korbachban, ahol olyan parádés gumik születnek, mint például a többszörös tesztgyőztes ContiRoadAttack 3.

150-eves-a-continental

Így telt hát a Continental első 150 éve, s hogy mit hoz a folytatás? Nos, a Vision Zero szellemében nullára csökkentené a vállalat a közlekedési balesetek számát, és ennek érdekében már napjainkban is számos vezetéssegítő rendszert gyárt a legnagyobb márkáknak. Persze eközben a motorabroncsok fejlődése sem állt meg, és nemrég olyan várva-várt gumikkal leptek meg minket, mint a Black Chilli adalékkal készülő, tesztgyőztes ContiSportAttack 4 vagy éppen a ContiRaceAttack 2 Street.