Sziasztok!
Tapasztalatokra lennék kíváncsi olyan cégekkel kapcsolatban ,akik kipréselik a biztosítókból az utolsó jogos fillért is.
Tipp ,okosság ,figyelmeztetés...minden jöhet.
Előre is köszönöm.
Nekem csak olyannal van tapasztalatom aki bíróságon kívül egyezik meg tehát a hunyó fél gond nélkül elismeri a hibáját és a biztinek csak a kárösszeget kell megállapítani, na itt jön az az ügyvéd aki jutalékért cserébe ezt feltornássza amennyire lehet, anno mikor velem jót tett azt mondta azért nem vállal bírósági ügyeket mert akkor a bíró szabja meg az összeget és ők magukból indulnak ki, hogy nekik mennyi a sok vagy kevés és jellemzően sokkal kevesebbet ítélnek mint amennyit amúgy a biztik hajlandóak lennének megfizetni. Ha ilyen ügyed van küldöm az ügyvéd számát.
Vétlen voltam a balesetben...tehát az okozó biztosítója fizet...ezzel nincs gond.
Az a szitu ,hogy van egy olyan mocim ami limitált kiadás ..gyűjtői motornak vettem..3000 km futással.
Sok lóvé (telefon ,autókázás) volt mire megtaláltam. A biztosító állja a márkaszervizes javítást...de..
Az addig makulátlan (szó szerint) motor mostanra nem sérülés mentes..tehát az értéke jó nagyot esett.
Volt rajta kimondottan erre készített egyedi dekor ,kiegészító ,aminek nehéz meghatározni az árát stb.
Azt pedig tudjuk ,hogy a biztosító nem szereti a korrekt kártalanítást..
A biztosító ilyeneket nem térít meg, nem is kötelessége…. Ha arannyal fújod a motort, mert az tetszik, azt sem kell kifizetnie.
Miért is kellene?
Az értékcsökkenést sem kell, mert a biztosítás a helyreállítást fizeti, kortól függően amortizációval számolva, eurotax alapján.
A törés miatti értékcsökkenés viszont polgári peren behajtható a baleset okozóján, illetve a kiegészítők is, amennyiben azok szabályosan lettek felszerelve és van róluk számla.
A biztosító sosem a helyreállítást fizeti!
A kárt fizeti ki! A jármű értékbecslése (eurotax) és a kárfelmérés után a károd téríti meg. Ami bizonyítható!
A "szerintem" ...nem játszik.
Sajnos tudom....
Van igazsagod valóban, ezt viszont vmilyen okból kifolyólag kérvényezni kell a biztositotol, hogy kéred állapítsák meg az értékcsökkenést is. Ehhez valszeg kelleni fog egy szakértői vélemény is.
Nekem anno volt ilyen perem, mert a biztosító 50-50%-t állapított meg, de mivel nem voltam vétkes, ezért pereltem. 2 év volt, mire a bíróság megállapította, hogy igazam van. Azután az ügyvédem anno a karokozot perelte be az értékcsökkenés miatt, ami ezzel a bírósági ítélettel mar formalitás volt és nekem a károkozón hajtottak be.
Értékcsökkenésről új (legfeljebb 6 hónap) és kevés km futás esetén beszélhetünk.
De érdemes ezen nem agyalni, mert egy sokkal drágább autónál is néhány 10 ezer forintot jelent csak. Sajnos....
Üdv! Nekem épp most zajlik a sztori. Nagyon sokk múlik a kárkori érték meghatározáson. Plusz 10 vagy 12 év felett nincs tax ár számítás. Piaci árat fognak számolni, ha kifogástalan akkor valoszínű a piaci magasabb
árat vesznek alapul.10 év felett 50% avultatást számolnak, ami azt jelenti alkatrészek 50% át Te fizeted.
Ha megítéli a bíróság!
Egész addig pedig saját zsebből megy minden.
Egy GTK-s motornál pedig eleve nincs értékcsökkenés. De ahogy írtam, kb. fél éves koráig és kevés km-ig van megállapítható értékcsökkenés. De sajnos az sem sok.....
Tapasztalatokra lennék kíváncsi olyan cégekkel kapcsolatban ,akik kipréselik a biztosítókból az utolsó jogos fillért is.
Tipp ,okosság ,figyelmeztetés...minden jöhet.
Előre is köszönöm.