Aprillia Dorsoduro-ról van valakinek tapasztalata? Típushiba? Valami amire extrán oda kell figyelni vásárláskor? Elektronikai gondokról olvastam de semmilyen közösséget illetve jelenlegi tulajt sem talàltam akivel fel tudnám venni a kapcsolatot.
Szia. Nekem volt Dorsim, kifejezetten megbízható, kiforrott motor. Értelemszerűen kifoghatsz egy rosszabb példányt, de inkább a karbantartás hiánya lehet a probléma. Olasz oldalak alapján a blokk simán megy 100.000km felett is, gyakori olajcsere (Eni i-Ride 10W-60) és figyelj oda a bemelegítsére, addg ne húzd neki. Ha ez megvan, akkor a világból kimegy. A blokk hangja egyébként kicsit pattogós, azt meg kell szokni, illetve kell rá egy jó kipufogó, akkor gyönyörűen szól.
Elektronika sem igazán probléma, de japán motorokhoz képest picit több odafigyelést igényel.
1. Összességiben a csatlakozók vízszigetelése kicsit rosszabb. Ha esőben mentél, érdemes utána széthúzogatni és befújni kontakspray-vel az összeset, illetve ezt karbantartás jelleggel, évente egyszer megcsinálni. 10-15 perc, nem nagy meló, de én is találkoztam már beázott csatival.
2. Az immobilizer antenna kábele nagyon szarul van megoldva. Az önindító körül van, és onnan van kivezetve, tank le-, felrakásnál nagyon könnyen sérül. Szinte minden motornak sérült már, ebből kifolyólag. Ha indításnál kódot kér, akkor meg is szakadt és nem érzi a kulcsban az immo-t. Ez javítható egyébként, de kicsit macerás a forrasztás.
3. Két gyárilag könnyen tönkremenős alkatrésze van, mindkettő Bosch :). Az egyik a lambda szonda, a másik a MAF, vagyis töltőnyomás szenzor. Egyik se drága, Lambda szonda ~15-20k, MAF 10k alatt van, de kettő kell belőle. Tapasztalatok alapján a kínai utángyártott tartósabb. Nekem csak a lambda szonda ment tönkre, de mindenből tartottam itthon egy tartalékot. Lambda csere ~10 perc, MAF szenzor picit macerásabb, le kell venni a légszűrő házat, az kb 40 perc.
4. Az elektromos rendszer érzékeny az akku feszültségre. Gondoskodj róla, hogy mindig fel legyen töltve, ha nem használod, tedd csepptöltőre, ha már gyengül az akksi, akkor meg rögtön cseréld, ne próbáld meg kihúzni az élettartamát. Akkor garantáltan nem lesz problémád a géppel.
Röviden ennyi. Nincs igazán komoly típushibája, max picivel több odafigyelést igényel.
Nekem nem volt vele semmi komoly bajom: egyszer behalt a lambda szonda, ideiglenesen le is lehet húzni és úgy is használható, amíg beszerzed az újat, csak kicsit dús lesz a keverék. Ezen kívül a immobilizer antenna szakadt el, azt házilag megforrasztottam. Illetve szivárgott az egyik szelepfedél tömítés, azt is házilag cseréltem. Az a tömítés elég drága, de többször használható, szóval egyszer megveszed, utána sokig le van tudva. Nekem még a gyári volt, ami már elöregedett ~12 év után. Szerintem házilag egészen jól szerelhető, én talán egyszer se vittem szerelőhöz, nem volt rá szükség. Ha veszel egyet, mindenképpen érdemes beszerezni hozzá OBD kábelt, hogy tudjál computer-t olvasni: Guzzidiag a szoftver neve, kell hozzá egy OBDII-USB kábel és egy Fiat 3Pin-OBDII átalakító. Erről youtube-on is találsz infót.
Én nagyon szerettem, nagyn jó motor, élmény vele menni, de nagyon csábít a rosszra :D 4000 alatt elég kelletlen, kissé rángatós, egyértelműen azt szereti ha forgatod. Bátran merem ajánlani!