Sziasztok! Az 98'-as Aprillia rs50-em mely Am5-ös motor blokkal van szerelve. Az 5dik sebeséghez kapcsolódó váltókerék (egy Z19-es alul felül 'körmös' fogaskerék) a felül lévő körmei letöredeztek szét lett húzva a blokk és meglett csinálva kapott egy másikat (használtat) ami ugyan igy járt. A motor robantott ábra alapján lett össze rakva és nem tudjuk a hiba okát.
Két kérdésem lenne ez kapcsán valaki nem e tudja honnan lehet beszerezni ezt a specifikus alkatrészt, és mi lehet a törés oka. ( a motor 70cc-eres) De csak az 5ödik az az utolsó sebeség váltókereke törik el. A többi hibátlanul özemel!
Sok infó nincs erről a blokkról, nem egy népszerű darab. Mindenbe inkább a hatsebis változatot rakták (AM6).
Én annyi infót találtam, hogy itt sportmotoron van fent egy ugyanilyen váltószett, ami valamikor eladó volt, és ami kép alapján nagyon hasonlóan van eltörve.
Ha nagyon találgatnom kéne, akkor a 70-es henger miatt olyan tartományig elpörög a motor, amivel nem számoltak a mérnökök, és nem szinkronban találkoznak ezek a kapcsolódási pontok, miközben akár túl nagy erőt kell átvinniük. Talán ilyesmi miatt törhetnek le, de ez csak távoli tipp.
Én nem találtam hozzá alkatrészt, nagyságrendileg úgyis ilyen 20-30 ezer forint között lenne egy darab gyári váltó fogaskerék. Nem tudom mennyit ér meg neked ez a motor, szerintem nem egy nagy érték. De érdemes lehet talán inkább komplett AM6-os blokkot nézni bele. Ugyanaz mint a tied, csak eggyel több sebivel.
Igen egy idelye már nézem az Am6 swap őt. Csak a felfogási pontokat át kell alakítani mivel az AM5 höz képest "vaskosabb" de nekem megéri egyszer kiadni 50-60k mint három hetente gyártani bele egy fogaskereket 🙃
Két kérdésem lenne ez kapcsán valaki nem e tudja honnan lehet beszerezni ezt a specifikus alkatrészt, és mi lehet a törés oka. ( a motor 70cc-eres) De csak az 5ödik az az utolsó sebeség váltókereke törik el. A többi hibátlanul özemel!