Felújítás után el telt 20 üzem óra, meg kellene néznem a szelepeket,mennyire macerás a beállítása? egyedül is meg tudom csinálni, vagy bízzam szakemberre
Sziasztok új vagyok az oldalon, 2005-ös yz250-f hez keresek szivószelepet,vezérmüláncot, ha van valakinek eladó,vagy tud valami olcsóbb helyet megköszönném!
Az újnak brutál ára van.
11. Ha négyütemű gépről van szó, akkor egy gyors szelephézag ellenőrzés nem árt. Kétüteműnél szerintem hengert lehúzni felesleges, meg nem is mennek bele a tulajok, elég ha leveszed a rezót, és egy erős lámpával megvizsgálod a dugattyút, hogy a gyűrű alatt mennyire van "átégve" a dugó. Innen a henger túlsó oldalát is lehet látni, ha sérült, annak a javítása macerás, hüvelyezés, nicasilozás, az új meg kb 150-be kerül. A négyütemű nagyobb zsákbamacska, egy komplett felújítás akár 3-400ezerbe is kerülhet!
12. Ha nehezen indul, az is arra utal, hogy nyakán van a felújítás. A 4T ha hidegen kékes füstöt pufog, akkor szintén.
13.Menetpróbán számoljátok meg az összes sebességi fokozatot oda-vissza többször is. 2T-nél ha "öreg" a dugó, akkor a magas fordulaton elfogy a kraft. A 4T-nek pedig gyönyörű hangja van mikor leszabályoz Szóval adjatok neki kenyeret a próbán, és ne csak az utca végéig menjetek el meg vissza, 5-10 perc minimum legyen! De azért csak óvatosan, vagizni nem kell, mert hallottam olyanról, hogy a gyerek egykerekezett vele oda-vissza, a végén pedig elfirkált....
Aztán az alkunál meg már rajtatok múlik, hogy milyen ügyesek vagytok!
És most jön a lényeg:
1. Meleg-e a kipufogó a toroknál, vagy tapogasd meg a hengert, de azért csak óvatosan, mert a feketén izzó vas is meleg Viccet félretéve, ha egy pirinyó melegséget is érzel, akkor valószínű előtte beröffentette.
2. Ne vakítsa el a szemedet az új idomszett!
3. Himbarendszer kotyogása, ha pályán akarod használni akkor fontos. Kb 25 a felújítókészlet!
4. Láncszett: nézd meg, mennyire vannak meg a fogak ívei, vannak-e rajta bemaródások, meg a hátsó lánckeréken húzgáld meg a láncot, mennyire tud "leválni" a lánckerékről. Láncszett ára mehet 15től a csillagos égig is, már vannak ilyen bimetál lánckerekek, és ha olyan van a mocin az mondjuk mindenképp jobb mint egy parillás alap szett.
5. A kerékcsapágyak állapotát a kerék oldalirányú rángatásával lehet leellenőrizni. Ha picit is kotyog, idővel jobban kifog, és akkor csere. Változó áron mennek, de sztem ilyen 3-4-5ezer Ft körül van típustól függően.
6. Gumiknál tüzetesen meg kell vizsgálni, hogy nincs-e rajta szakadás, ha valahol kilátszik a vászon, akkor az is cserés. Gumiból millióféle van, de szerintem nem a legolcsóbbat érdemes venni, mert azok egy kemény pályán nagyon hamar lekopnak. De ha csak a réten húzod neki, akkor megteszi a gyengébb is.
7. Kereket pörgesd meg, és vizsgáld meg a felnit, hogy nincs-e rajta horpadás, és ha már ott jársz akkor nézd meg mi van beleütve, mikori évjárat, mert szeretnek füllenteni.
8. Kormány nem-e görbe, vagy ha ilyen valami gagyi, 100 Ft-os boltban vásárolt vaskormány van rajta, akkor minimum 10-15ezres tétel egy olyan, ami nem szúrja át a tűdődet, ha elesel.
9. LÉGSZŰRŐ! Ha ápolt, kap egy pirospontot a tulaj, ha még be is van zsírozva a pereme, akkor meg biztos hogy gondos a gazdája, ha ilyenekre odafigyel.
10. Teleszkópok: folyás, vagy a krómszáron van-e sérülés, mer az nagyon nagy gáz. Én Öhlins olajat használok, mert fényévekkel jobb mint a többi, és annyival nem drágább. Olajcsere kb egy 10es plusz 4-5 a szimering. Ettől léteznek sokkal olcsóbb olajak is, pl a legolcsóbb repsol ilyen 2-3 körül van, de én pályázok és ott rettentő sokat számít a rugózás. Hátulját jó erősen nyomkodjátok meg, hogy nem-e ad valami furcsa hangot.
10. A kuplungdeknin lévő kopás csalóka, leragasztgatják, vagy mondjuk vesznek egy másikat rá, és akkor mindjárt azt mondja rá, hogy 20 óra van benne a 200 helyett. Nézzetek be alá, hogy a váz mit kapott alulról, a teleszkópok állítócsavarjai mennyire vannak megkopva, meg általánosan meg kell vizsgálni a csavarok állapotát, hogy mennyit volt már szerelgetve, továbbá a tömítéseket, meg hogy nem-e ereszti az olajat, de ezt a menetpróba után nézzétek meg még egyszer!
Először is, kicsit próbáljátok átalakítani a gondolkodásmódotokat. Nézd meg az anyját, vedd el a lányát .
1. Hirdetésben szereplő dolgok is nagyon fontosak, milyen képek vannak a mociról, mit ír róla... Ha egy ilyen 50 m-ről készült kép van, vagy mondjuk olyan sáros a motor, hogy vakaródzol, hogy na ez most yamaha vagy suzuki, akkor felejtős. Az is fontos, hogy milyen környezetben van a moci, ha egy tyúkolba van bebaszva, ahol akkora olajfoltok vannak a betonon, hogy az arabok is megirigyelnék, akkor szintén keressetek másik mocit. A másik a szöveg: "crosspályát sosem látott" című parasztvakítás Mer ha meglátta akkor megijedt és hazaszaladt a motor vagy mi? Egy 3 órás erdei endúrózásnál sokkal többet kap a motor, mint egy óra pályahasználat alatt, mert a réten húzod neki folyamatosan mint ha a dakaron lennél, aki a pályán is megállás nélkül húzza az meg már tud valamit, amit mi nem.
Szóval röviden: igényes hirdetés: igényes gazda, és akkor valószínű igényes motor. Ez volt az első rosta, amivel a magyar piacon már elég sok motort kiejtettünk...
2. Úgy döntöttél hogy tetszik, felhívod a tagot, ha véletlenül nincs kiírva hogy hol van, akkor első kérdésed az legyen hogy hol található a motor, mert ha messze van, akkor sok telefonpénzt spórolsz meg Illetve személyes tapasztalataim szerint, nem érdemes egy 5-600ezres mocinál 2-3 óránál többet autózni, ha csak nem valami hipergalaktikus vételnek számít.
Aztán megkérded hogy mit lehet tudni róla, szépen elmondja a mondókáját, és utána ha már kialakult egy kis beszélgetés, lazán beszúrsz egy ilyet: "Egyébként régóta árulod már?" Ha már egy éve árulja akkor nyilván van valami gáz. Meg azt hogy "Volt-e már komoly érdeklődőd?" Ha van olyan balga hogy elmondja, hogy hát igen nézték már páran... Akkor szintén para lehet, mert akkor azok a jó emberek látták, hogy mondjuk ujjnyi méretű lyuk tátong a blokk oldalán, és elálltak a vételtől. Továbbá, ezt csak érdekességképp mondom, de szerintem értitek hogy mit akarok: egyszer ezt mondta egy tag: "Mondták mán a fijúk, hogy kikéne cserééni a vezírműláncot"
A végén meg véletlenül se kérdezz ilyet: Na és mennyi lenne a vége, mert azzal elrontod a helyszínen lévő alkupozíciódat, mert ha találsz hibát akkor legtöbbször azzal jönnek, hogy mondtam a telefonba hogy ennyi az alja, és ebből már nem engedek egy forintot se...
3. Ha odajuttok, hogy elmentek, ha lehet, ne mondjatok pontos időpontot, hanem kb ekkor érkezünk, ne tudja melegítgetni a motort előtte, ja és inkább korábban érkezzetek picit:) Lenne erről is sztorim, de hagyjuk...
Bementek a kéróba, NÉZZ KÖRÜL! Nagyon fontos! Ha lehet ne a 16 éves lánya fenekét stíröld, hanem hogy rendezett-e a porta.
Aztán meglátod a várva várt vasat, amiért utaztál x órát.
Halihó srácok! Láttam többször megkérdezi mindenki, hogy mocivásárlásnál mire kell odafigyelni, ha megengeditek akkor leírnám én is a sok évi tapaszalataimat, mert gyakorlatilag minden nap csak a hirdetéseket bújom, meg évente kétszer lecserélem a motorom:D
Általában a léptetővilla kopik meg ezért a körmök nem tudnak tökéletesen kapcsolódni, majd amikor a köröm is megkopott akkor kidobálja majd nem veszi a sebességet.
Nekem egy olyan problémám van, hogy ha a mocit (2002, yz426f) beteszem 5.-be akkor csak simán felbőg a motor hajtás nélkül. De érezhetően beveszi a sebességet. Lehet h elfogyott a fogaskerék? Az olajat leengedtem és teljesen jó. Nincs benne semmi fém forgács meg semmi fém darabka. Szerintetek egy ilyen problémával lehet 4.-ig használni a motor? Vagy inkább nem kéne? Előre is köszi!
yz400f telók gyári értékeit valaki nem rázza ki a kisújjából?