Nem voltál mostanában Svájcban... ott már 20 éve ez van. Ülnek az AMG Mercikben, a Porsche SUV-ban, Teslákban, meg a faxtuggya mi, de legalább 500 LE-s fullextrás verdákban - és ballagnak az autópályán 120-al, meg a városban 50-el (a legtöbb helyen már 30) mint a bííííííírkáááák 😬
Igaz, jól tartott birkák, de akkor is csak birkák. Ott nincs gyorshajtás...
Nem igazán hinném hogy ez bevezetésre fog kerülni, nem csak motornál, semminél. Biztos hogy min.kapcsolható lesz. Ha ez így lenne, akkor megszünne létezni a gyorshajtás, ami egy igen tetemes bevételi forrás. Felesleges ezen ennyit csámcsogni.
Azt azért előre röhögöm, hogy ha a személyautókon kívül a motorkerékpárokra is bevezetik ezt, akkor kinek fogják eladni a Gixxert, meg a többi bivalyerős kacatot? Sőt úgy általában a motorozásnak is vége lesz, senki nem fog olyan gépért milliókat adni, amivel országúton 90-nel kell ballagni... ...maradnak a nagyvárosi robogók, de azok is szigorúan 125 köbcivel. A többinek egyszerűen nem lesz értelme. 😲
Az első villanyautót is 1839-ben építették és 1900 körül uralkodó hajtás volt a villanymotor.
1899-ben egy villanyautó volt, ami elérte a 100 km/h-s sebességet.
Szóval a villanymotoros jármű előbb volt, mint a belsőégésű....
Az enyémben is van (a tempomat mellett) beállítható sebességlimiter is. Egyetlen egyszer próbáltam, ki de közveszélyesnek találtam, így soha többet. Szerencsére nem a KI, hanem a BEkapcsolásához kell gombokat nyomogatni.
Az aktív sávtartó alapvetően jól működik a Clio-ban, de a felfestések nélküli, keskeny, mindenütt kátyús kis vidéki utakkal nem igazán tud mit kezdeni. Ez utóbbit majd egy évig mindig bekapcsolva hagytam, de egy "tréfája" után kiiktattam... (az utolsó állapotát jegyzi meg szerencsére, így nem kell minden induláskor vesződni vele).
Már 10 éve is léteztek sebesség limiterek autókban, te állíthattad be az értéket.
De, mint minden teljesítménycsökkentő rendszer (akár egy klíma vagy nagyobb terhelés pl. generátor) kikapcsol padlógáznál. Pont azért, ha hirtelen nagy teljesítményre van szükség -vészhelyzet- esetére. A kamerával felszereltek, amik észlelik a forgalmat is nyilván nem engedik már az előzést sem, ha kiszámolja, hogy veszélyes. Nem előzés közben avatkozik be.
ha van egy lassabb jármű aki mondjuk a 90 helyett 70el megy ott vonatozik mögötte akár 50 kocsi is