Jó hír viszont, hogy a 110.000-es yoshibharat kipufogót el lehetne hozni ÁFA nélkül 86.000 rugóért, ami már kevésbé vészes (legalábbis a 3 nulla a 4 helyett kecsegtetőbb ) Mondjuk szüleim állnák a felét mint előrehozott karácsonyi ajándék, a másik felét meg én állnám. Jó lenne pontot tenni egyszer s mindenkorra a kipu ügy végére, nyár elején a hegesztés halt meg és kijött a cső vége a hengerből, most meg ez...
Tegnap elvittem a szervizbe, jövő hétre tudják megmondani, hogy mi a diagnózis... egészen pontosan jövő 7 közepére, talán elejére. Aztán remélem hamar megjön az alkatrész, és olcsóból kijövök, valószínű kölcsönért kell folyamodnom (az ősöktől) és nem akarok sokáig sokkal tartozni
Mondom, múlt héten (mikor a Peti szabin volt) direkt meg is kérdeztem, h nem a blokk zörög, ő meg mondta h nem, a hővédő lemez (vágod, a blokk mellett jobb oldalon a lábadnál) adja ki a hangot.. azóta annyit mondtak, hogy vigyem vissza szétszedni, és megnézik mi a baj.
Hát ez az, egy kicsit több mint 10000 km-es motornál (pláne egy DRZ-nél) egyáltalán nem evidens h hajtókaros legyen. Imádkozom hogy a szelephézag legyen a ludas Vagy valami olcsóbban javítható, bármi... Olajnyomásjelző nincs rajta, csak egy nívópálca van, nem mondom, h minden nap ellenőrzöm, de az h soha nem néztem meg, sem igaz. Azért az ilyen mértékű olajzabálásra ( 5340 km-el vettük 6000nél volt olajcserén, most van benne 10570) nem voltam felkészülve.
Szüreti napján szombaton kezdődött a dolog, egy ladát előztem szálka fele 140-el, mikor visszatértem a saját sávomba, lekanyarodtam a szálkai szerpentinre, akkor hallottam először ezt a kopogó hangot, megálltam megnézni, és láttam, h az eddig is eresztő kipufogón a tartóbilincs még jobban elcsúszott, és erősebben is jött ki a gáz a résen. Gondoltam én kis botor h emiatt van a hang, furcsa, h ha hajtókaros lett, akkor pont egy időben kezdődött volna.
Minél jobban gondolkozom, annál érthetetlenebb ez az egész: a DRZ olajtartálya (ami ugye a vázban van) 1,7 - 8 L, ha másfelet rá is kellett tölteni, akkor is volt még benne valamennyi. Ha szimplán kifogyott volna, akkor 'max' besül a motor, de az h 2 - 3 decivel mászkáltam az utóbbi időben, még nem okoz hajtókarhibát (legalábbis szerintem). Javítsatok ki ha tévedem. Másik ötletem az egykerekezés, de ezt is elvetem mindig, mert megtanultam felvenni egyesben a gépet, de váltani nem tudok, nem hiszem hogy 10 - 15 méternél többet egykerekeztem volna vele + ha megnézitek pl. koph videóit, ő kb 10x annyit kerózik a géppel, sőt.
Tanulópénz, sajnos. Nem gondoltam volna, hogy a nyitott dobok jobban eszik az olajat, hát még ez az összekókányolt vacak, ami az enyémen van. Ettől függetlenül kell nézni az olajszintet, nem mentségem ez. A DRZ-n nívópálca van, épp a múlt heti karbantartáskor néztem meg, alig ért bele, vettem is a shellnél fullszintetikus olajat, rátöltötem, aztán jó is volt. Ami legjobban idegesít, az az, hogy mint mondtam már előtte egy másfél hete zörgött valami, de eresztett a kipu ugye, meg a hővédő lemez is kiadott vmi csörgő hangot. Elvittem múlt héten a fullgasba,(fékbetét meg fékolaj csere + kipu) Bandika mondta nekem, hogy ez a zörgő hang bizony a kipufogó hibája, direkt rá is kérdeztem, h nem lehet-e a hajtókar... erre tessék.
Bence!
Az hogy megette az olajat és tönkrement a motor az nem kicsi hanyagságra utal. Gondolom van rajta olajszint ellenőrző ablak vagy valami. Remélem ebből tanultál. Nekem is eszi az olajat a gép: az Akra rendszer miatt, meg az miatt hogy 10W-60 olajat használok elfogy ~1l olaj egy csereperiódus alatt (7500 km). Mindig ellenőrzöm és utántöltök ha kell.
Nem, sajnos a kipufogóm okozta az olajzabálást, mára már kb egy üres cső, még a gyapotot is kiköpködte. Ezért lehettett az, hogy már hangosabb volt mint egy ováldob, mikor nem is húztam neki, akkor is integettek h 'héjó lassabban nem lehetne?!' Autókat elég sokat beriasztottam vele, a városban többnyire én voltam ilyenkor a fő attrakció, úgy lesett mindenki
Bakker az durva mindhárom elég gáz hiba amit leírtál,bár ha csak szelephézag az nem gáz de szerintem egy 10000km-es mocinál nem állítódik el annyira hogy megegyen 1,5l olajat.
Miért, neked is MSN-en olvastam, de na ne már h tényleg bevonták A tieden nincs műbizonylat? Mert azon az ováldobon van E betű, folytással teljesen legális. És azzal is elég hangos.
Ja, bosszús vagyok most nem kicsit, én a télen még kocsit akartam venni Mire megcsinálják, és meglesz a jogsim, beköszönt a rosszidő, tavasszal éreccségi.. Bár már épp eleget motoroztam (5300 km) feketén, szóval ideje lesz leállni, mert előbb-utóbb "megfázok"
az szép ecsém :) hmm akkor most neked igen csak szar lehet, valóban.... ezt a szívást
ha már a szívásnál tartunk Korcsmárral mentünk volna motorozni 1ik nap meg jött volna még 1 srác, jolvan, menjünk, megyek le, mondom melegítem kicsit, akarom tolni ki a motort, FULL lapos az első , na mondom, kiba....ott jó nem lehetett tolni sem, motorozás kilőve, elvittük szerelő haverhoz, megcsinálta,(3 nap) mert péntek + hétvége no meló, végül is nem defektem volt, hanem szimplán a szelepnél leeresztett, (kicseréltük újra) gumis mondta h nem rég ugyan igy járt 1 crossos csávó, na mind1, szelep csere, egyből jó is lett , meg a csapágyat meg kellet zsírozni, kicsit karistolódott, szerencsére nem csapágy baja volt, ZSÍR kellett a picinek Hát ennyi! Aztán akkor mentem 1-2 kört, ez volt Hétfőn, azóta semmi, csak tanulás, minden nap dolgozat, de most Péntek, Szombat tuti ráérek, Vasárnap egy kis tanulás délelőtt, délután megyek megint sz.tem, bár egyre hidegebb van(Fázok,betegség)
Az hogy megette az olajat és tönkrement a motor az nem kicsi hanyagságra utal. Gondolom van rajta olajszint ellenőrző ablak vagy valami. Remélem ebből tanultál. Nekem is eszi az olajat a gép: az Akra rendszer miatt, meg az miatt hogy 10W-60 olajat használok elfogy ~1l olaj egy csereperiódus alatt (7500 km). Mindig ellenőrzöm és utántöltök ha kell.
ha már a szívásnál tartunk Korcsmárral mentünk volna motorozni 1ik nap meg jött volna még 1 srác, jolvan, menjünk, megyek le, mondom melegítem kicsit, akarom tolni ki a motort, FULL lapos az első , na mondom, kiba....ott jó nem lehetett tolni sem, motorozás kilőve, elvittük szerelő haverhoz, megcsinálta,(3 nap) mert péntek + hétvége no meló, végül is nem defektem volt, hanem szimplán a szelepnél leeresztett, (kicseréltük újra) gumis mondta h nem rég ugyan igy járt 1 crossos csávó, na mind1, szelep csere, egyből jó is lett , meg a csapágyat meg kellet zsírozni, kicsit karistolódott, szerencsére nem csapágy baja volt, ZSÍR kellett a picinek Hát ennyi! Aztán akkor mentem 1-2 kört, ez volt Hétfőn, azóta semmi, csak tanulás, minden nap dolgozat, de most Péntek, Szombat tuti ráérek, Vasárnap egy kis tanulás délelőtt, délután megyek megint sz.tem, bár egyre hidegebb van(Fázok,betegség)