4. § E rendelet 2009. április 1-jén lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Ez pedig a 5/1990ez rendelet 4. pontját törli, amiben a tipusbizonyítványt kérik.
ÉRTED MÁR?
úristen....
akkor írom mégegyszer:
3. § Az ER. 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából az NKH regionális igazgatóságánál be kell mutatni. Ha az NKH regionális igazgatósága a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el.
Miylen quad volt, és volt-e már rajta előtte rendszám, mielőtt megint vitába kezdünk...
És te ezt hol látod, hogy típusbizonyítvány nélkül lehet újként vizsgáztatni, mert én sehol.
Nos, ugyebár hüje vagyok és kamuzok.
Tegnap levizsgáztattunk egy quadot az NKH-nál a mozaik utcában.
Hiba történt, mert baromira nincs tisztában senki a törvényekkel, de ide teszem pontosan, kire mi vonatkozik!
EZ AZ ÚJ!
14/2009. (III. 31.) KHEM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 12. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 133/2008. (V. 14.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában megállapított feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el: 1. § (1) A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 2. § (11) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(11) E rendelet alkalmazásában „EK típusbizonyítvánnyal ellátott jármű”: az a jármű, amelynek típusára vonatkozóan az Európai Gazdasági Térség tagállamának jóváhagyó hatósága a) a gépjárművek és pótkocsijaik típusjóváhagyására vonatkozó tagállami jogszabályok közelítéséről szóló 70/156/EGK tanácsi irányelv vagy a gépjárművek és pótkocsijaik, valamint az ilyen járművek rendszereinek, alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek jóváhagyásáról szóló 2007/46/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv („keretirányelv”), illetve e rendelet A. Függeléke alapján, továbbá b) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok típusjóváhagyásáról és a 92/61/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2002/24/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv, illetve e rendelet B. Függeléke alapján, vagy c) a mezőgazdasági vagy erdészeti traktorok, azok pótkocsijainak és cserélhető vontatott munkagépeinek, beleértve ezek rendszereit is, továbbá alkatrészeinek és önálló műszaki egységeinek típusjóváhagyásáról, valamint a 74/150/EGK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2003/37/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv, illetve e rendelet C. Függeléke alapján „EK típusjóváhagyó okmány”-t adott ki.” (2) Az ER. 2. §-a a következő (13) bekezdéssel egészül ki: „(13) A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg.” 2. § Az ER. 11. § (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(5) Ha a járműnek a típusbizonyítványban rögzített vagy a forgalomba helyezés előtti vizsgálata során megállapított tulajdonságai indokolják, a forgalomban való részvételt korlátozni kell, illetőleg külön feltételekhez kell kötni. A korlátozást, illetőleg a feltételeket a jármű forgalmi engedélyében fel kell tüntetni. (6) A forgalomban való részvétel korlátozása és az (5) bekezdés alapján megállapított feltételek kiterjedhetnek a jármű: a) megengedett sebességére, b) vezetéséhez a külön jogszabályban meghatározottól eltérő vezetői engedély kategória előírására, így különösen az L6e vagy L7e járműkategóriába tartozó: ba) nyitott kivitelű, áttételes kormánymű nélküli, a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel kialakított kivitel („quad”) esetében a legalább „A1” vagy „B” kategóriára érvényes, bb) zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel felszerelt kivitel („mopedautó”) esetében a „B” kategóriában érvényesített vezetői engedély előírására, c) konstrukciós jellemzői által meghatározott használati korlátozásra, így különösen: ca) a kiegyenlítőmű nélküli hajtott tengellyel rendelkező L7e kategóriájú jármű esetében 40 km/óra sebességkorlátozásra, továbbá cb) a járműgyártó által előírt üzemeltetési korlátozásra.” 3. § Az ER. 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „19. § (1) A típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárt forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából az NKH regionális igazgatóságánál be kell mutatni. Ha az NKH regionális igazgatósága a forgalomba helyezés előtti vizsgálat alapján megállapítja, hogy a jármű a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, azonosítási jellel látja el. (2) A típusbizonyítvánnyal rendelkező két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárokat - a típusbizonyítvány alapján - a gyártónak vagy a forgalmazónak azonosítási jellel kell ellátnia. Az azonosítási jel hatósági jelzésként elfogadható. (3) A két- és háromkerekű segédmotoros kerékpár azonosítási jele a jármű vázába beütött CM betű és a hajtómotor cm3-ben meghatározott hengerűrtartalmát jelző szám. E jelet csak a gyártó, forgalmazó, illetőleg az NKH regionális igazgatósága ütheti be. Segédmotoros kerékpár ilyen jelzés nélkül a közúton nem közlekedhet. (4) A négykerekű segédmotoros kerékpár forgalomba helyezés előtti vizsgálatakor a 10. §-ban meghatározott rendelkezéseket a következő eltéréssel kell alkalmazni: a) a járműkategória besorolást megalapozó műszaki jellemzőket a jármű gyári adatai, a járművön a gyártó által feltüntetett adatok, illetve - ezen adatok hiányában - ellenőrző mérések alapján kell meghatározni, b) a vizsgálat technológiáját a járműkivitel sajátosságai határozzák meg, c) integrált vizsgálatot nem kell végezni, d) a külön jogszabályban a segédmotoros kerékpárokhoz meghatározott rendszámtábla típust kell megállapítani.
(5) A négykerekű segédmotoros kerékpár forgalomba helyezés előtti vizsgálata eredményén alapuló intézkedésekre a 11. § (1), (5) és (6) bekezdéseiben foglaltakat kell alkalmazni azzal, hogy soron következő időszakos vizsgálat időpontját nem kell megállapítani. (6) A segédmotoros kerékpárok forgalomba helyezés előtti vizsgálata során az MR. 1. mellékletének 1/B. táblázata szerint a motorkerékpárokra és a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó jóváhagyási kötelezettségek és az MR. 114. §-ban foglalt rendelkezések megtartását kell ellenőrizni. (7) A segédmotoros kerékpár közúti műszaki ellenőrzésére a 14. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.”
4. § E rendelet 2009. április 1-jén lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Hello. bombardier quest 650 max xt quad-on miközben jár a motorja nem lehet sebességet válltani a félautómata válltón!
Ha azonban leállítom tökéletesen veszi a gangot,igy rakom a kívánt fokozatba majd indítom.
Van egy jelenség a géppel gondolom ez lehet vmi hiba ok.PL:berakom (H) fokozatba,majd indítok ekkor a quad már-már szinte araszol és megy alapjáraton.
Ki tudja mit kell megnéznem-cserélnem a hajtásnál?
(ékszíj-kuplungröpsúj-görgök kontrasztrugók stb ?)
Ki látott szerelt már ilyet? Vagy volt hasonló problémája?
Bontásra kerül, az alábbi képen lévő épített versenyquadom. Ha valakinek bármire szüksége lenne belőle, ne kínéljen!
(fékek, tengelycsonkok, fém fékcsövek, kerekek, futómű, lengőkarok, idomok, stb)
Hali. 8-as és 10-es felnire van eladó széles quad gumim min 90%-os állapotban, több darab,5e/db. A 10-es felnin van 10e/db. (usa gyártmany).Tel:husz-8027877 ,NO email,sms please!
Jo arra a felnire csak pár centivel szélesebb.Nézd meg hogy van-e helyed. El tudom küldeni postán(én Bp 3ker) de a postakölts. te állod. Hivj ha aktuális nem netezek sűrűn.
180LE SZÖCSKE YAMAHA R1-ES BLOKKAL GYORSULÁSRA VAGY SZLALOMRA, DE KIS ÁTALAKÍTÁSSAL RONCSRA IS!
Időhiány miatt SŰRGŐSEN eladó egy MGYSZ (de a MORSZ) által kiadott 2009-es szabályzatnak megfelelően és előírt csövekből, minősített hegesztővel épített szöcske. Az autó hátsókerék és fix lehajtású. 4 tárcsafékkel, hátul új fékbetétekkel. Cobra versenyüléssel(nagy fejvédős, wrc ülés ami még nem volt használva). A blokk egy 2000-es Yamaha R1-es, ami teljesen fel lett újítva(csak gyári alkatrészekkel)módosított vezérlés, olajcsere stb… mikuni szívósorral ami most 180 Le. A felújítás óta csak padon lett járatva. Az autó most 90%ban van kész, a fenn maradó 10%-ban a féltengely felhelyezése, a kábelezés és a festés van hátra (2 alapozó réteg van rajta). Hozzájuk minden alkatrész adott. !Rugózott tömeg kb. 250kg.! (180Le/250kg) Többit telefonon….
Beszámítok 2004 utáni yamaha aerox-ot, vagy quadot (250ccm felettit).
Érd.: 06302754860
bodoracing@gmail.com
A következő ujszerű(min90%-os) quad gumijaim vannak eladók:22x11x10 USA gumi USA felnin 10e/db, 22x12x8 5e,20x11x8 'H' mintás 5e/db. Mindegyikből több van. husz-8027877
A Ensz/EGB-t és a KÖHÉM rendeletet (itthon) felülírja az NKH állásfoglalás ( lásd: xenon a motorokba ) szóval lehet bármilyen paragrafusod, ha ott épp utálja a quadosokat vmelyik faszfej.
public road az órszágút.
A román ilyen szempontból értelmesebb.
A nekzetközi tranzit útvonalakat és az autópályát nem engedi.
Mindenhol máshol mehetek.
De ugyanez német osztrák is.
Ha kis rendszámod van a no public road, ha nagy rendszám akkor mindenhol mehetsz.
Igazad van, ezt a jogszabályt én is megtaláltam, de ha olvasod a cb. pontot "a járműgyártó által előírt üzemeltetési korlátozásra.” az LTZ 400 bal első sárvédőjén pedig itt vannak a korlátok. Drog, ital, utas szálltás, valamint public road /én ezt közútna fordítanám/ tilalma ill. védőfelszerelés használata. Gyári a matrica, gondolnám a gyártó tette oda, a gyártó korlátozza ezeket. Az első LTZ-ket pedig L3e kat.-ba sorolták. Legalábbis amiknek a forgalmi engedélyét láttam. L7e ha jól tévedek nem is olyan régen van.
Na most akkor mi is a helyzet pontosan? azzal a tip.bizzal amit a kereskedésben adnak,(én úgy tudom hogy nem lehet levizsgáztatni.kereskedő mondta)vagy azóta változott valami? bár úgy lenne.
14/2009 KHEM rendelet
2. c) konstrukciós jellemzői által meghatározott használati korlátozásra, így különösen:
ca) a kiegyenlítőmű nélküli hajtott tengellyel rendelkező L7e kategóriájú jármű esetében 40 km/óra sebességkorlátozásra, továbbá
cb) a járműgyártó által előírt üzemeltetési korlátozásra.”
Nincs már szilárd burkolat a rendeletben sehol sem!
Igen, ezért kérdeztem. A hazai vasakra nem jellemző, hogy már eleve rendszámosak lettek volna újkorukban. ( másrészt azokat eddig is vizsgáztattuk gond nélkül )
Ez pedig a 5/1990ez rendelet 4. pontját törli, amiben a tipusbizonyítványt kérik.
ÉRTED MÁR?