na akkó mán megnéztem mit ír erről a net. Hát nem sokat. Atommeghajtású jégtörők vannak. Találtam egy szavanna nevű hajót amit úgy írnak, hogy a világ első kereskedelmi atommeghajtású hajója, az 50-es években tervezték Az nem derül ki, hogy ezen kívűl volna-e másik
Mindenestre ha azt számolgatom, hogy a dízel dögök óránként beszippantanak 6300 liter gázolajat az naponta 150 ezer liter. ha számolunk azzal, hogy egy hónapig megy ide-oda tankolás nélkül akkor az 4,5 millió liter vagyis 4500 köbméter Na pont ennyi helyet lehet megspórólni áruszállításra. 4500 köbméter azt mondjuk úgy képzelem el,hogy mondjuk 10 méter magas 15 méter széles és 30 méter hosszú Ez testvérek között is 450 négyzetméter alapterület, 10 méter magasan. ( mintegy 3 szintes falusi pláza )Hány geci konténer beférne még ekkora helyre? Símán feltételezem, hogy a dízel motor helyére lazán elférne a reaktor minden biztonsági hűtős tartozékaival, a meghajtó gőzturbináival együtt 4500000 liter benga ára itt nálunk a Mol-on most 1,620 MRD lenne bár gondolom nem itt tankolnak, mert nem tudnának adni annyi pontot a pontgyűjtő kártyájukra
jégtörő van de az se a jégtörő kft tulajdona........
az atomnak szerintem csak annyi az előnye hogy nem kell x időnként a gázolajjal szarolni
egyszer bepakolják a hasadóanyagot és csúnya sok évig elketyeg vele
ami katonai célra hibátlan bármennyibe is kerül
Azok vannak és 1 csak kereskedelmi hajtót is terveztek, de hát az orosz jégtörők szerintem állami tulajdon vagy legalábbis ahhoz közeliek lehetnek mostanság máshol meg nem nagyon csináltak, azé' veszélyes az, a katonai szempontok felülírják ezt, de a polgáriak talán nem no meg nyilván hiába kicsi az üzemanyag mennyiség, de kibányászni, dúsítgatni meg hasonlókat kell vele tenni no meg a reaktor és tsai is gondolom többszöröse egy sima gőzturbináénak ami nyers vagy gázolajjal mükszik.
Én úgy tudom vannak már atommeghajtású tengerjárok nem csak katonai alkalmazásban Ugye katonai célokra már a 60 évektől atom meghajtású tengeralattjárók voltak, az anyahajók is atommeghajtásúak. Végül is ez nem más mint egy gőzgép. Csak itt nem a szén a fűtőközeg, hanem az urán. Egyébként a keletkező gőzzel forgatják a turbinákat ami hajtja a hajócsavar tengelyt.
Valami oka csak van hogy nem atom hajtja
Vagy túl drága, vagy a,katonaság nem szívesen engedi ki a kezei közül, vagy nincs rá megfelelően kiképzett és utasítható személyzet
Na csak annyit írtam, hogy nem tudom a mai világban szükség van-e még ezekre a dízel szőrnyekre, mikor atommeghajtással egy kávéskanálnyi hasadóanyaggal elmegy ugyanannyit mint ez a dízelmotor 4,5 millió liter gázolajból. (ez kb. egy havi út)
jó buli vót
http://youtu.be/c-Ca1fJ9sL0
https://en.wikipedia.org/wiki/...
http://ritkanlathatotortenelem...
Mindenestre ha azt számolgatom, hogy a dízel dögök óránként beszippantanak 6300 liter gázolajat az naponta 150 ezer liter. ha számolunk azzal, hogy egy hónapig megy ide-oda tankolás nélkül akkor az 4,5 millió liter vagyis 4500 köbméter Na pont ennyi helyet lehet megspórólni áruszállításra. 4500 köbméter azt mondjuk úgy képzelem el,hogy mondjuk 10 méter magas 15 méter széles és 30 méter hosszú Ez testvérek között is 450 négyzetméter alapterület, 10 méter magasan. ( mintegy 3 szintes falusi pláza )Hány geci konténer beférne még ekkora helyre? Símán feltételezem, hogy a dízel motor helyére lazán elférne a reaktor minden biztonsági hűtős tartozékaival, a meghajtó gőzturbináival együtt 4500000 liter benga ára itt nálunk a Mol-on most 1,620 MRD lenne bár gondolom nem itt tankolnak, mert nem tudnának adni annyi pontot a pontgyűjtő kártyájukra
az atomnak szerintem csak annyi az előnye hogy nem kell x időnként a gázolajjal szarolni
egyszer bepakolják a hasadóanyagot és csúnya sok évig elketyeg vele
ami katonai célra hibátlan bármennyibe is kerül
Vagy túl drága, vagy a,katonaság nem szívesen engedi ki a kezei közül, vagy nincs rá megfelelően kiképzett és utasítható személyzet
régen volt erről az emmáról egy falinaptáram, akkoriban még a mávnál harcoltam
akár 1méteres átmérőjű dugók is lehetnek benne