Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Chronomoto.hu-n fent vannak a futameredmények,idők
Hahó mams!
Honnan a fenéből lehet megtudni, milyen eredmények születtek a magyar és egyéb bajnokságok futamán, amit ráadásul a Hringen futottak?
Vagy hogy kik indultak? És ki melyik kategóriában?

Ilyen egy nyomorék brigádot... Magyar motorsport elásva.

Ui: az is véletlen, ha valaki egyáltalán tudomást szerzett a futamról.
https://www.facebook.com/group...

Putz György
1. számú javaslat, a nem sportcélú pályamotorozás tevékenységhez

Annak érdekében, hogy eltérő teljesítményű motorok és eltérő tudásszintű motorosok egy "szakmailag" meghatározott szinten túl ne keveredjenek a pályán, megfontolásra közzéteszek egy javaslatot, melynek megvitatását követően ezt ajánlásként el lehetne juttatni a pályák üzemeltetői felé ...

*********************************************

Szétválasztá
si szabály:

a.) Teljesítmény alapján

- Amennyiben a pályára felmenetel alkalmával a megjelent motorkerékpárok közül a legkisebb és a legnagyobb teljesítményű motorok teljesítményeinek arányszáma eléri a XY értéket, abban a felmenetelben a szélsőértéket képviselő motor(oka)t le kell választani a csoportról.
- Az arányosítást addig kell folytatni, amíg a pályára felmenni szándékozó motorkerékpárok mindegyike esetén, az arányszám a megkívánt érték alatt van.
- Ha több motorkerékpár esetében sem teljesül a fenti arányszám, a darabra kevesebb motor(oka)t - vagyis a legkisebb teljesítményű(eke)t vagy a legnagyobb teljesítményű(eke)t - kell leválasztani a csoportról.
- Ha a leválasztandó motorok darabszáma az alsó és a felső teljesítménykategóriában azonos, felváltva kell leválasztani ezen motorokat a csoportról.
- Ha a csoport összetétele megváltozik, az arányosítást az új motorokkal ismét el kell végezni.
- A fenti szabály alkalmazása mellett is felmehetnek a pályára a csoportról a teljesítményük alapján leválasztott motorosok, amennyiben:
i.) valamilyen megkülönböztető jelzést alkalmaznak a ruházatukon (pl. a legnagyobb teljesítményű motor -- piros láthatósági mellény, legkisebb teljesítményű motor -- sárga láthatósági mellény);
ii.) és a felmenetel előtt pálya üzemeltetője a csoportról leválasztott motorok vezetőit külön figyelmezteti a teljesítménykülönbségekből eredő extra kockázatokra, és meggyőződik arról, hogy ezen figyelmeztetést a motorosok megértették;
- Az arányszámot úgy kell képezni, hogy a legnagyobb teljesítményű motor teljesítményét kell a számlálóba (felülre) írni, a legkisebb teljesítményű motor teljesítményét kell a nevezőbe (alulra) írni, az eredményt két tizedesre kell kerekíteni.

b.) Tudásszint alapján

- Amennyiben a pályán a teljesítmény arányszám alapján egy kategóriába sorolt motorosok közül a leglassabb és a leggyorsabb motorosok köridőinek arányszáma eléri a XY értéket, a pálya üzemeltetője jogosult szélsőértéket képviselő motorost kiinteni a pályáról.
- Ha a köridő mérése technikai okokból nem megoldható, az egységnyi idő alatt megtett körök számát kell arányosítani.
- Az arányosítást addig kell folytatni, amíg a pályán lévő motorosok mindegyike esetén, az arányszám a megkívánt érték alatt van.
- Ha több motoros esetében sem teljesül a fenti arányszám, a darabra kevesebb motoros(oka)t - vagyis a leglassabba(ka)t vagy a leggyorsabba(ka)t - kell kiinteni a pályáról.
- Ha a leválasztandó motorosok létszáma az alsó és a felső sebesség kategóriában azonos, felváltva mehetnek fel a csoporttal.
- Ha a csoport összetétele megváltozik, az arányosítást az új motorosokkal ismét el kell végezni.
- A fenti szabály alkalmazása mellett is felmehetnek a pályára a sebességük alapján elkülönített motorosok, amennyiben:
i.) valamilyen megkülönböztető jelzést alkalmaznak a ruházatukon (pl. a leggyorsabb motoros(ok) -- piros láthatósági mellény, leglassabb motoros(ok) -- sárga láthatósági mellény);
ii.) és a felmenetel előtt a pálya üzemeltetője a motorosokat külön figyelmezteti a sebesség különbségekből eredő extra kockázatokra, és meggyőződik arról, hogy ezen figyelmeztetést a motorosok megértették;
- Az arányszámot úgy kell képezni, hogy a leggyorsabb motoros köridejét, vagy az általa megtett körök számát kell a számlálóba (felülre) írni, a leglassabb motoros köridejét, vagy az általa megtett körök számát kell a nevezőbe (alulra) írni, az eredményt két tizedesre kell kerekíteni.

*****************************************

Magyaráza
t és indoklás:

Extra veszélyt jelent a pályán a kiugróan nagy teljesítmény és/vagy tudásbéli különbség. Statisztikai alapon és méréssel ezek a kiugró értékek egyszerű arányszámokkal meghatározhatók. Az eljárás kétlépcsős, és már az első lépésben jelentős kockázat csökkenés érhető el.
Az extra kockázat ismeretében a csoport tagjai tájékoztatást kaphatnak arról, hogy mire kell különösen figyelniük, az extra kockázatot jelentő motorosok pedig figyelemfelhívásban részesülnek a tárgyban, hogy jelenlétük extra kockázatot jelent a többiekre nézve, így nekik kell alkalmazkodniuk a többséghez.
A javaslatban foglalt eljárás alkalmazása:
- előnyös az "átlagnak", mert előre tudják a szélsőértékeket, így már a felmenetelnél megismerhetik az extra kockázatot;
- előnyös a "szélsőértéknek", mert figyelemfelkeltő megkülönböztetésük miatt az általuk képviselt extra kockázat kezelhetőbbé válik;
- előnyös a pályának, mert valós kockázati szint csökkenést eredményez, már pusztán az által, hogy ezen extra kockázatok kiszűrésre kerülnek, így kezelhetővé válnak;
A teljesítmény különbség és a tudásszint különbség helyes arányszámának meghatározásával az extra kockázatok kezelése eredményesen menedzselhető, ezen arányszámokat akár pályánként is meg lehet határozni.
Az eljárás szelektál, megkülönböztet, de ez nem hátrányos megkülönböztetés, plusz kötelezettségeket csak arra hárít, aki extra kockázatot jelent, ez méltányolható és elfogadható.
Az eljárás eszközigénye: néhány darab láthatósági mellény, számológép, papír, ceruza.

*******************************************

várom a visszajelzéseket ...
Ezt is felvirágoztatjuk
szerintem 100%
Nem tudja valaki, hogy 2008-ban is indítanak-e MZ kupát?
miért kellett magadra jan13.-án vigyázni?
Jó éjt tesss!
na akkor csá mindenki.hazam1ek!
kykee vigyázz holnap.
jólét testvérek!
Tudod,szívesen motorozok,csak félek az ideji hangulattól.Mert az megpecsételi a hétvégét és az nem jo.Most is azért vaciláltam rajta sokáig mert a feszült hangulatra ami idén volt nincs szükségem.Remélem ez most szertefoszlik.Jóccakát
Hát sok sikert, remélem egyszer nem csak azért jössz majd el, mert megígérted.
Elmentem aludni, jóccakát!
A Balogon kívűl igen.A 4-ik még kérdéses
A csapat a tavalyi?
Balogh SOHA többet.De a motort a rendelkezésünkre bocsájtja.Azt mondta le sem jön.
Sajnálom, hogy így állsz a Lovassal. Én mindig kijöttem vele.
A gépeteken meg valóban látszott, hogy kellene sok teszt. A Balogh a végén azt mondta, hogy soha többet. Akkor, ha jól veszem ki, ez változott?
De tudod,későn lett kész a racer.nem volt teszt,meg ugye a sok szerelés.Kereshetünk kifogásokat,de ott voltál,láttad mi volt.Szenvedtünk.Nektek kiforrott tuti gépetek van.Nekünk ez kisérlet volt,és végülis ahoz képest..A verseny tetszett,csak nekem nem szimpatikus a szervező.Ennyi.Nem is lesz az soha.
Paff!! Hát persze! Nem mondod, hogy nem tetszett! Pedig tőletek féltünk talán a legjobban.
Ismerjük egymást.Szárazkuplungos P20.Tudod,én előztem "féktávon"......
Atisrace, sztem tudnom kellene ki vagy. Milyen gépen ültél?
Mert nem tudtam,hogy ilyen lesz.És már régen megígértem,hogy indulok.Vissza pedig nem lépek.Meg csak ott derült ki,hogy nem tetszik.De megyek jövőre is,mert azt is megígértem
Akkor minek voltál ott?
Ne haragudj Jani,én csak ott éreztem magamat rosszul.