Nézd Danny, véleményem szerint az energiaelnyelő duma katyvasz.
1.Nem voltam 5ös anyagszerkóból de merev (és vékony) anyagok ridegen törnek és töréssel semmit nem nyelsz el.
2.Mint mondottam a presztízsveszteség a Suzukinak sokkal nagyobb kárt okoz, mint az a max 100 Mft amit esetleg spórolnának így. Elég arra gondolni te az itteni rémhírkeltéssel hány emberben megmozgattad a kisördögöt és adott esetben tántorítottad el a gixervásárlástól. És sok R1/CBR/ZX-tulaj van aki csak arra vár, hogy istenszupercsászárgépük legfőbb riválisába bele tudjanak kötni lehetőleg minél ütősebben.
3.Ha a váz törik, akármilyen vékony legyen is, ott a villának annyi. Ha egy százvalahány alkatrészből összeálló csúcssuperbike Öhlins villát veszünk amelynek pont az a lényege, hogy szuperfinoman, minimális súrlódással dolgozzon akkor hatványozottan annyi. A titánnitrites bevonatú telószárak nem valószínű hogy kisebb hajlás nélkül megússzák a dolgot akkor pedig azoknak heló! Sztem a külső csőt is dobják vele. Hacsak nem egyengetik a dolgokat a Corona Extránál?!
4.A betett képeket látva elismerem a gixer váza hajlamos LEHET a törésre de a csopper kontra gixer dolgot elég necces alapul venni ui a gixxer lefogadom jóval gyorsabban ment, miután ütköztek (láthatólag nem teljesen szemtől szemben ui a csopper villája akkor teljesen visszafelé hajlott volna) a gsx-r azért pöröghetett tovább, ütközhetett akármibe.
Persze ez az én véleményem, én nem vagyok gyári suzuki versenyző így véleményem nem automatikusan mértékadó számodra! De szerintem logikus.
azt ne feledd, hogy a versenyzésben megspóroltösszegek miatt, ott van a csapat a versenyben, s nyernek. ami marketing értékű, s te emiatt megveszed.
azaz te nem, de sokan igen.
s formára engem megigézett ez tény. viszont a töréstesztje meg aggaszt..
Torrokám, meg lettem volna lepve, ha nem kötsz bele valami hülyeséggel!
Ezt nem én álmodtam, hivatalos Suzuki versenyzők mondták, többen is. Lehet hogy ők is rosszul tudják. De akkor a Suzuki mérnökei is. De legalább te tudod a frankót Torro, majd, hogy mik vannak...
Majd elkérem neked a Suzuki gyár telefonszámát, hogy megmondhasd nekik!
Egyebként meg tulajdonképpen le van szarva hogy miért, a K5-ös vázak világszerte eltörnek a légyfingtól is, innentől kezdve nekem kurvára mindegy hogy mitől!
Nem tom mit kell ezen annyit agyalni, elég megnézni a kerekeket, a lengővillákat. Egyre vékonyabbak és annyit azért nem fejlődött az anyagtechnológia, hogy a spórolás ellenére még strapabíró is legyen. Sztem túrónak is igaza van, merev és vékony hát jóhogy törik. A régebbi sportmocikban volt anyag, ezeknek egy koccanástól lehet mindenüket cserélni. Sztem ha visszaállnának az ezreseknél 200 kg környékére az elég könnyű lenne mégse kéne egy padkázás miatt kidobni a vázat. Elég ha a Ducati 999-et vesszük etalonnak. 20 kilóval nehezebb a japcsi ezreseknél mégis mindet szarráveri a pályán a -30 ló ellenére is.
Amikor egy ilyen váz szanaszéjjel törik, akkor a hyperdrága Öhlins villát beztos nem kell cserélni... Hja meg ha lerepül a picsába a motor eleje, akkor a blokk tuti megússza.
Ne haragudj, de ha azt mondod a Suzuki túl könnyűre építette a gixxert és túllépték a határt akkor esetleg elhiszem de azt, hogy direkt nyakbatörősre építik a vázat?!
Ennél azért jobb magyarázatra számítottam.
Ekkora pancserok lennének, hogy a versenyzésben megspórolt pár MFt-nyi összeg miatt(elméleted szerint) az egész K5-ös sorozatot ekkora presztízsveszteségnek vetnék alá?
Bizonyára...
Az a baj, hogy a legendáknak nem szívesen hisz az ember. (A szomszéd barátjának, az apósának a testvére stb...)
Nem beszélve arról, hogy a négy nagy gyártó képviselteti magát az ezres kategóriában, mind a négy motor nagyjából azonos súllyal, és azonos lóerővel, építési móddal rendelkezik. Ha esetleg lenne a motoroknak törésteszt, akkor nem hiszem, hogy valamelyik gép kiérdemelné az 5 csillagot.
Én láttam mi történik egy K4-el ha 90-el elcsuszott és szallagkorlátnak ment. Aváz is kuka meg mindkét villa (stb...) 2 cm-t ment el a villa az alsó tartórésze eltört és senki nem vállalta hogy megcsinálja. Ha a K5 még ennyit se bir akkor már tényleg nem hétköznapi közuti halandónak való.
Először is marhára nem mindegy, hogy 2 centit megy el vagy 90 fokot, a második kuka, az első pedig nem.
De a többi sportmotor (köztük a K4) nem így lett tervezve, ott nem törik szét a váz egy 50 km/h-s elcsúszásnál is akár!
Az hogy bizonyos (nem üzemszerű) erőhatásból kevesebbet bír elviselni egy modern sportmotor váza, az tényleg a könnyítéseknek köszönhető, de ez jól is van így. Ma 165 kiló egy ezres sportmotor, tíz éve még 230 volt.
Én inkább a 165 kilót választom!
Persze az ésszerű kereteken belül: a K5 ebbe (nekem) már nem fér bele. ÉN nem szeretnék 800 ezer forintért új vázat venni, mert hatvannal elcsúsztam egy kanyarban. És szarok a versenycsapatokra!
Kishapsi, ha neked az a szempont hogy mennyivel tudsz Suzukit odébbrakni meg kamiont lebontani, akkor szerintem vegyél inkább egy KRAZ-t, azzal tuti befutó leszel!
s ne hasonlíts össze egy crosmotort egy speedgéppel.
nyílván ha ugratna egy speedgép egy 5 métereset szarrátörne. nem azért mert szar. nem arra van kitaláva.
a tied meg sosem megy 200-at 10 sec alatt. nem beszélve 300-ról kevesebb mint 30 sec alatt.
hát igen annó még tudtak csinálni motorokat,
én arréb raktam vagy 20 centivel a sávban a suzukit, meg lebontottam a kamion lökháritóját, ezt mind a motornak a segédváza és a kipuff dobja csinálta, és egyedül a segédváz hajlott el, de nem rogyott ösze.
dannyboy igaz amit a vázról irsz (már a K4-re is), de hidd el a villából(főként a keréknél) is kisporoltak mindent ugy hogy az se bir sokat. És hogy a villaszár 2 cm-t megy el vagy 90fokot már majdnem mindegy- mindegyik kuka.
logikusnak tűnik... s az élet is valami hasonlót igazol.
pannonia ringen gyerek esett nem olyan nagyot, s a váz mindkét oldalon szétnyílt. chopperse lett.
azért az fura, hogy a gp-ben is esnek ezek nagyokat, de ott egyben maradnaka cuccok...
tudom más kategória meg tömeg viszonyok, de..
Tulajdonképpen a versenyzés miatt.
Azt mondják, úgy van megépítve a váz, hogy a viszonylag kis ütések is közvetlenül a vázra hatnak, illetve a váztörések nyelik el az ütközések energiáját: tehát ha pl. a villa kap egy ütést (ütközés szemből, gumifal, ilyesmi) akkor azt közvetlenül a váznak adja át.
Az eredmény: a váz szanaszét törik, viszont az első villa, motorblokk, stb. többnyire kisebb sérülésekkel megússza a dolgot, mivel a váz "megkajálta" a romboló energiákat!
Az ok pedig a matek: egy SBK első villa milliós tétel még egy versenycsapatnak is, egy finoman megpiszkált/belőtt blokkról nem is beszélve.
Ellenben a Suzukis csapatoknak valami 300 ezer forint körül van egy vadiúj K5-ös váz - lehet számolgatni...
ennél a balesetnél jöttem haza épp szlovákia túrártól
rétság felé, a lejtő le, s ott van egy király jobbos.
ott aadt össze valakivel. ez amotor kuka, a másik meg a 3 sávos útt másik oldlaán... mentő... brrrrr
Ez a kép azért sántít egy kicsit nem? Hova lett az idomzat a motorról, azt elfújta egy hurrikán? A K5 amúgy sem tetszik annyira, az otromba kipufogőcsöve miatt.
Nem nem ismerem a Rétségnál elszállt K5-ös tulaját, csak a képeket kaptam.
Ja, és félre ne érts! Nekem is eggyik kedvenc motorom a GSX-R, sőtt lehet az is lessz majd... , de biztos, hogy nem K5-ös
Szerintem nagyon elcseszerintették a vázát! Máshonnan kellett volna az a pár kilót lefaragni (vagy nem is kellett volna)
1.Nem voltam 5ös anyagszerkóból de merev (és vékony) anyagok ridegen törnek és töréssel semmit nem nyelsz el.
2.Mint mondottam a presztízsveszteség a Suzukinak sokkal nagyobb kárt okoz, mint az a max 100 Mft amit esetleg spórolnának így. Elég arra gondolni te az itteni rémhírkeltéssel hány emberben megmozgattad a kisördögöt és adott esetben tántorítottad el a gixervásárlástól. És sok R1/CBR/ZX-tulaj van aki csak arra vár, hogy istenszupercsászárgépük legfőbb riválisába bele tudjanak kötni lehetőleg minél ütősebben.
3.Ha a váz törik, akármilyen vékony legyen is, ott a villának annyi. Ha egy százvalahány alkatrészből összeálló csúcssuperbike Öhlins villát veszünk amelynek pont az a lényege, hogy szuperfinoman, minimális súrlódással dolgozzon akkor hatványozottan annyi. A titánnitrites bevonatú telószárak nem valószínű hogy kisebb hajlás nélkül megússzák a dolgot akkor pedig azoknak heló! Sztem a külső csőt is dobják vele. Hacsak nem egyengetik a dolgokat a Corona Extránál?!
4.A betett képeket látva elismerem a gixer váza hajlamos LEHET a törésre de a csopper kontra gixer dolgot elég necces alapul venni ui a gixxer lefogadom jóval gyorsabban ment, miután ütköztek (láthatólag nem teljesen szemtől szemben ui a csopper villája akkor teljesen visszafelé hajlott volna) a gsx-r azért pöröghetett tovább, ütközhetett akármibe.
Persze ez az én véleményem, én nem vagyok gyári suzuki versenyző így véleményem nem automatikusan mértékadó számodra! De szerintem logikus.