Sziasztok! A mai nappal hivatalosan is feladtam. Bele raktam a motorba a gyári alapméretes fúvókákat. A motor beindul néha tüsszög. Viszont nekem nincs már türelmem sem próbálkozni sem szerelőkkel kísérletezgetni. A motor Szatymazon van (Szegedtől nem messze) aki lát benne fantáziát azzal meg tudunk szerintem egyezni. 30/4298673as telefonszámon minden kérdésre szívesen válaszolok.
Szivocsonkokra is ra lehet nezzni ha falsot szív az is tud meglepit okozni!
Sok remenyt ne fűz a szerelohoz
En a karbimra 300 ezret költöttem a vegen csak magamnak kellet ra jönni hogy mi baja van
Azert ennyire nem szaladnek elore. Ezert kene eloszor egy nyomaslefutasi gorbet nezni, azon latszik, ha a pillangotengely kottyan. A falsolas a tengelyszimeringnel a tapasztalatom szerint alapjaraton is manifesztalodik, ami a kolleganal ellenben kosernek tunik.
Szaki kell ide muszerrel, annyi bizonyos.
Nos köszönöm a tippeket és ötleteket! Sajnos a karbi szabályozása olyan dolog amit sosem csináltam még így nem is nagyon merek hozzá nyúlni még ha van is műszaki vénám. Tudtok esetleg Szeged környékén ajánlani olyan embert aki megbízható motorszerelő?
Ezeken az szokott általában lenni, hogy kikopik a pillangó szelep tengely és fallsot szív a karbi. Bár ezt onnan is lehet érzékelni, hogy nem ejti a fordulatot csak lassan. Aranyárban biztos valahol lehet még hozzá kukázni én1 embert ismertem aki tudott volna ebben segíteni de Őt tavaly temettük.(kezeit széttáró)
Ez nekem elsőre porlasztónak hangzik, mintha elszegényedne a keverék a tolattyú emelkedésének bizonyos szakaszain.
Megpróbálnék emelni a tűkön vagy akár csak a problémás tartományt kipróbálnám dúsítóval is. Értsd ez alatt, hogy pl. ha a leggyakrabban 3-4 ezer között jelentkezik és mérsékelt kigyorsításkor, akkor futnék egy kört normál módon, köhögtetve, majd ismét ugyanezt, csak részlegesen vagy teljesen ráhúzott dúsítóval. Ha a szívató javít a helyzeten, akkor az egyből rámutat, hogy üzemanyag fronton van a hiba és akkor lehet tudni, hogy a karbival kellene játszani. (ha amúgy minden egyéb szivárgás a vákuum-rendszerben ki van zárva)
Sajnos a manual nem tartalmazza a gyújtásgörbét, az lett volna a másik, ami érdekelt volna. Az idősebb gyújtásvezérlőkben az előgyújtás szabályozás hardveresen történik, adott fordulatszám tartományokat más alkatrész-csoportok szabályoznak. A görbe megmutatja, hol van az a pont, ahol a görbében változás történik, azaz X alkatrészcsoport helyett Y csoport veszi át a melót más előgyújtás-tartományt aktiválva. A lenti kép csak egy példa egy másik motorról, látható, hogy 3000 környékén van egy törés a görbében, ott van a "váltás".
Egy szó mint száz, ha pont ott egy adott szakaszon szarakodik a motor, két töréspont között (a két karikázott pont), akkor az sem kizárt, hogy ott néha elcsúszik a szikra időzítése és az csinálja.
Utóbbi viszont már tényleg csak amolyan Columbo-s ötletelés.
Illetve a visszaprüszkölés alapjáraton alig, szinte sosincs, 3-4 ezres fordulaton viszont sűrűbben előjön. Magasabb fordulaton ritkábban és kisebbeket prüszköl.
A szeleptömítetlenség gyanuja volt az első viszont a szerelőm azt mondta azt hagyjuk utoljára előtte elvileg minden más át lett nézve, baromi sokat “masszírozta” a többi részt. A hengerfej leszedés után egyébként beigazolódni látszott a gyanu mert igen gyatra volt a szelepek és szelepfészkek állapota.
Pár kérdés, ha szabad.
- a szeleptömítetlenség gyanúját szívócső diagnosztikai mérés után merült fel, nyomáslefutási görbe vizsgálata után?
- a visszaprüszkölést adott üzemi körülmények közt produkálja, pl hirtelen rántott gáz vagy efféle?
- porlasztó- és szívósort is ellenőriztétek?
Sziasztok!
Új vagyok a csoportban és segítséget/véleményt szeretnék kérni. Adott egy 1998as zx9r. A hibajelenség, hogy visszatüsszög a karbisor irányába. Szeleptömítetldnség gyanuja miatt átesett egy hengerfej felújításon viszont a hibajelenség fenn áll. Én kezdek belefáradni/beleunni a történetbe így esetleg megválnék tőle. Bontani nem szeretném mert arra sajnálnám. Érdekelne, hogy van-e tippetek a hiba okára illetve, hogy mit érhet így a motor ha reális áron szeretném eladni és nem csak hirdetgetni.
ki kéne találni ki szervezze meg oda a bulit. Nos én nem fogom de ha megszerveződik szívesen elmegyek ha a nyaralásos és a horgászatos időpontjaimat nem keresztezi(meghajlós)
Sok remenyt ne fűz a szerelohoz
En a karbimra 300 ezret költöttem a vegen csak magamnak kellet ra jönni hogy mi baja van
Szaki kell ide muszerrel, annyi bizonyos.
Megpróbálnék emelni a tűkön vagy akár csak a problémás tartományt kipróbálnám dúsítóval is. Értsd ez alatt, hogy pl. ha a leggyakrabban 3-4 ezer között jelentkezik és mérsékelt kigyorsításkor, akkor futnék egy kört normál módon, köhögtetve, majd ismét ugyanezt, csak részlegesen vagy teljesen ráhúzott dúsítóval. Ha a szívató javít a helyzeten, akkor az egyből rámutat, hogy üzemanyag fronton van a hiba és akkor lehet tudni, hogy a karbival kellene játszani. (ha amúgy minden egyéb szivárgás a vákuum-rendszerben ki van zárva)
Sajnos a manual nem tartalmazza a gyújtásgörbét, az lett volna a másik, ami érdekelt volna. Az idősebb gyújtásvezérlőkben az előgyújtás szabályozás hardveresen történik, adott fordulatszám tartományokat más alkatrész-csoportok szabályoznak. A görbe megmutatja, hol van az a pont, ahol a görbében változás történik, azaz X alkatrészcsoport helyett Y csoport veszi át a melót más előgyújtás-tartományt aktiválva. A lenti kép csak egy példa egy másik motorról, látható, hogy 3000 környékén van egy törés a görbében, ott van a "váltás".
Egy szó mint száz, ha pont ott egy adott szakaszon szarakodik a motor, két töréspont között (a két karikázott pont), akkor az sem kizárt, hogy ott néha elcsúszik a szikra időzítése és az csinálja.
Utóbbi viszont már tényleg csak amolyan Columbo-s ötletelés.
- a szeleptömítetlenség gyanúját szívócső diagnosztikai mérés után merült fel, nyomáslefutási görbe vizsgálata után?
- a visszaprüszkölést adott üzemi körülmények közt produkálja, pl hirtelen rántott gáz vagy efféle?
- porlasztó- és szívósort is ellenőriztétek?
Új vagyok a csoportban és segítséget/véleményt szeretnék kérni. Adott egy 1998as zx9r. A hibajelenség, hogy visszatüsszög a karbisor irányába. Szeleptömítetldnség gyanuja miatt átesett egy hengerfej felújításon viszont a hibajelenség fenn áll. Én kezdek belefáradni/beleunni a történetbe így esetleg megválnék tőle. Bontani nem szeretném mert arra sajnálnám. Érdekelne, hogy van-e tippetek a hiba okára illetve, hogy mit érhet így a motor ha reális áron szeretném eladni és nem csak hirdetgetni.