Szia Tomi. A jöv héten kész a gép, átét, pow. com., és sportlégszűrő lessz6 benne. A törést is új elemekkel megcsináltattam. Úgyhogy csörgök, majd és egyeztetünk, hogy folytathassam a kurzust. kellemes hétvégét.
Húzd magasabbra az elejét, és max 10000-es fordulaton váltsd el a kövi fordulatot, de inkább alacsonyabban. 1-ben felkapod lépésben kuplungal, aztán fel 2-3ba és úgy közepes fordulaton.
na ez okos kérdés. Nem árt kicsit visszanegedni a gázt, mert ha gyertyában állsz netán és gázvisszaengedés nélkül felnyomod 2-be, akkor nagy a valószínűsége, hogy szépen hanyattvág a motor. Nekem már majdnem sikerült ezt kiviteleznem 1-2x ;P
Mondjuk nekem tényleg csak nagyon picit kell visszengedni (más mocin lehet kevésbé érzékeny a gázkar) de ahoyg felnyomom, rögtön húzni is kell neki, mert 2esben már nem valami bika a jószág és ha leesik az eleje, már nincs annyi erő benne, hogy felemelje újra. De előfordul néha, hogy jól elkapom 2-esbe, akkor viszont ki lehet vinni a világból. 3-ast még nem próbálom inkább. 2-esben is 175 körül szabályoz, elég lesz az egyelőre, ha annyinál megyek majd keréken és visít :D
Én mostanában közepes fordulaton felgangolok hamar 6-ba, aztán úgy gyakorlom a dolgokat. Jó dolog az áttétel módosítás. Még visszafelé kéne megtanulni váltani kerón.
nah, imhol vagyok e! :)
Én 2-est szoktam néha elszúrni, de jobban szeretem 1-esben szabályzásig nyomni, hadd bőgjön :). Úgy több az erő benne, tovább el tudom ált. vinni, mint ha berakom 2-be. De most már egyre többet próbálgatom a 2-est, ha az jól összejön, ki lehet vinni a világból is :)
Jah, és én kuplung nélkül szoktam, nem lesz sz.tem semmi baja a váltónak. Ha kuplungolok, lehet addig lebaszódik a motor eleje. Ahhoz még kevés vagyok, hogy azzal együtt menjen faxán.
sziasztok.van egy honda repsol 1000rr eladó.a motor törött elcsúsztam vele.2004 12havi de már 2005 modell,4400km van benne.ha valakit érdekel hivjatok a 06209648805 telefonszámon.gábor
Köszönöm az elméleti tanácsadást, remélem 2 héten belül elkezdhetem gyakorolni:-)
Sokat segítettél, mivel tévhitben voltam, mert azt hittem hogy kuplungcsúsztatással működik.
Egyhelyben már én is csináltam ezt, de így nagyon tuti a dolog. Remélem majd egyszercsak nekem is sikerülni fog.
hát az már egy összetettebb feladat. A két kezeddel 3 dologot kell vezérelni (kuplung, gáz, fék). Célszerű felállni az ülésből és kicsit a tankra dőlve csinálni, mivel így kisebb súly hárul a hátsó kerékre és könnyebben ki tud kaparni. Ha ülve maradsz, szinte tuti, hogy kitolja a kereket, ha nagyon húzod az első féket, vagy egyszerűen kigyorsul a motor. Azt még azért nem tanácsolom, hogy a tankon ülve, lábad a fejidomra rakva próbálgasd, ahogy a nagy streetfighterek :) Így még én se próbáltam.
Mikor elkezded, akkor egy mozdulattal az első fék húzása közben (nem teljesen behúzva, mert akkor leblokkolod a kereket, de ha túl halványan húzod, akkor meg kiugorhat a motor) engeded ki a kuplungot és gázt adsz, aztán a kuplungot már nem kell húzni, viszont a gázt továbbra is húzod érzés szerint, de ugyanakkor a féket is folyamatosan behúzva kell tartani annyira, hogy haladjon a motor, de azért ne gyorsuljon ki. Szóval ha elindulsz egyszer kapartatva, akkor a gáz és a fék összhangját kell megtalálni. Anyira nem egyszerű, de gyakorolni kell. Én még a xzr 250-emmel (itt) tanultam meg, de azzal vígan 8-asokat is tudtam írni, mert nem volt annyira érzékeny, mint az rr. Ez nyilván harapósabb jószág egy kicsit és a féke is jobban fog, ebből adódóan finomabban kell bánni a gázzal és a fékkel is. Az ezresnél meg gondolom még fokozottabb az eltérés a kisebb gépekhez viszonyítva :), de azért sok sikert, ha próbálgatnád az ezressel. Remélem tudtam egy kis elmélettel segíteni. Ha belejössz, gyakorlatban nem olyan bonyolult, mint így leírva.
hát 30-40-nél nekem max kuplung, hoyg gázra felálljon ki kell pörgetni vagy 7-8 ezerig, akkor már igencsak 80 körül megyek. Kettesben meg enyém max kuplungra áll ki, de már nem annyira, hogy fent tudjam tartani. Más 600-as lehet kicsit erősebb, vagy más sofőr ügyesebb :P
mutas képet a mocid mostani állapotáról
Mondjuk nekem tényleg csak nagyon picit kell visszengedni (más mocin lehet kevésbé érzékeny a gázkar) de ahoyg felnyomom, rögtön húzni is kell neki, mert 2esben már nem valami bika a jószág és ha leesik az eleje, már nincs annyi erő benne, hogy felemelje újra. De előfordul néha, hogy jól elkapom 2-esbe, akkor viszont ki lehet vinni a világból. 3-ast még nem próbálom inkább. 2-esben is 175 körül szabályoz, elég lesz az egyelőre, ha annyinál megyek majd keréken és visít :D
Én 2-est szoktam néha elszúrni, de jobban szeretem 1-esben szabályzásig nyomni, hadd bőgjön :). Úgy több az erő benne, tovább el tudom ált. vinni, mint ha berakom 2-be. De most már egyre többet próbálgatom a 2-est, ha az jól összejön, ki lehet vinni a világból is :)
Jah, és én kuplung nélkül szoktam, nem lesz sz.tem semmi baja a váltónak. Ha kuplungolok, lehet addig lebaszódik a motor eleje. Ahhoz még kevés vagyok, hogy azzal együtt menjen faxán.
A kérdésem az lenne, hogy kell váltani 1keréken? Kuplunggal, vagy
anélkül? Ha anélkül csinálod nem teszi tönkre a váltót?
Sokat segítettél, mivel tévhitben voltam, mert azt hittem hogy kuplungcsúsztatással működik.
Egyhelyben már én is csináltam ezt, de így nagyon tuti a dolog. Remélem majd egyszercsak nekem is sikerülni fog.
Mikor elkezded, akkor egy mozdulattal az első fék húzása közben (nem teljesen behúzva, mert akkor leblokkolod a kereket, de ha túl halványan húzod, akkor meg kiugorhat a motor) engeded ki a kuplungot és gázt adsz, aztán a kuplungot már nem kell húzni, viszont a gázt továbbra is húzod érzés szerint, de ugyanakkor a féket is folyamatosan behúzva kell tartani annyira, hogy haladjon a motor, de azért ne gyorsuljon ki. Szóval ha elindulsz egyszer kapartatva, akkor a gáz és a fék összhangját kell megtalálni. Anyira nem egyszerű, de gyakorolni kell. Én még a xzr 250-emmel (itt) tanultam meg, de azzal vígan 8-asokat is tudtam írni, mert nem volt annyira érzékeny, mint az rr. Ez nyilván harapósabb jószág egy kicsit és a féke is jobban fog, ebből adódóan finomabban kell bánni a gázzal és a fékkel is. Az ezresnél meg gondolom még fokozottabb az eltérés a kisebb gépekhez viszonyítva :), de azért sok sikert, ha próbálgatnád az ezressel. Remélem tudtam egy kis elmélettel segíteni. Ha belejössz, gyakorlatban nem olyan bonyolult, mint így leírva.