Rudabánya. Ott nem ismerem a helyeket, ha odáig megyünk, akkor Józsfafő-Aggteleket nem szabad kihagyni. És ha nem ugyanarra akarunk visszajönni, az már 300 km.
Nagy a csend. Lassan lehet gondolkodni a szezon nyitón.
Ismérvek:
- hegyekbe még ne, mert ott hideg van és még a téli sózás/kőporos terítés nyomai megvannak és csúszik
- ne legyen nagyon hosszú táv, max 180-220 km.
- inkább poroszkálós (télen új kátyúk születnek)
Az nem is. DE szlovéniában és ausztriában csodaszép helyeken mennek. Mi anno Norbuval eltévedtünk (két út ment egymás mellett párhuzaomosan és rossz helyre tettem a jelölőt. Sehogy se hitte el, hogy véletlen volt. Olyan utakon mentünk az erdőben hogy csorgott a nyálunk...
Előnye, hogy jó csapat jön össze, viszonylag kis költségvetéssel.
Hátránya, hogy pl innen, hogy oda érj a regisztrációra már reggel korán el kell indulni vagy előző este. A szállás vagy kolesz vagy olcsó panzió. Enni napközben benzinkút, mert nincs idő megállni ebédelni.
Érdekesség, hogy mi anno begyűjtöttünk több 100 km hátrányt, de mégis 27-ik lett a csapat a több mint 60-ból.
No erről mesélek. A tájékozódási versenyre roadbook-ot kapsz. Itt vajmi kevés segítségét veszed a gps-nek. https://www.google.com/search?...:
A verseny lényege:
A csapatoknak (minimum 2, de célszerűbb három motor -errő majd később) minél kevesebb hibaponttal kell teljesíteni a távot és az ellenőrző pontokat érinteni.
- Hiba pontot kapsz, ha a vezérmotor több km-t megy mint a megadott táv (itt a vezérmotornál van lehetőség km óra korrekció megadására, ha pl 5 %-al többet mér, akkor a nevezésnél ezt be kell mondani és a megtett táv 95 %-át veszik figyelembe.
- Hibapontot kapsz ha az átlagsebességet több vagy kevesebb mint a megadott tűréshatár.
- Hiba pontot kapsz ha kevesebb km-t mész mint a megadott táv.
- Hiba pontot kapsz ha ellenőrző pontot hagysz ki (ez lehet több vagy kevesebb km vagy csak egyszerűen nem álltál meg).
- Hiba pontot kapsz, ha a pihenőbben több időt tölt a csapat.
- Hiba pontot kapsz, ha eltévedsz és gps koordinátát kérsz a követkekző ponthoz vagy haza találáshoz.
Hogy miért kell legalább 3 motor? Mert ha útelágazáshoz érsz (konkrét példa) és az van a roadbookban- hogy keresd a malacokat, akkor a 2. motor balra megy, a 3 jobbra. A vezérmotor marad a kereszteződésben. Előírás, hogy válaszút esetén a jelölő információnak 500 m-en belül kell lennie. A mi esetünben a malacok egy hentes üzlet kirakatában voltak muanyagból. Ha ekkor a vezérmotor is kóvályog akkor a km gyűlik.
Az eltévedés (nálunk is volt). Szlovákiában Kassa felé volt az ellenőrző és a pihenő (mindig olyan helyen van ahol lehet enni, tankolni). A következő iránymutatás arról szólt, hogy az utat keresztezve (felül vagy alul) fordulj először jobbra, majd haladj keresztbe az űton balra Dobsina felé.
No mi elindultunk és felváltottunk 6-ig. Azt senki sem gondolta, hogy ez a felüljáró az ellenőrző ponttól 400 m-re van, igy felmentünk Kassáig, ahol az első hasonló felüljáró volt. Be is gyűjtöttünk 100 km kerülőt.
https://www.google.com/search?...
Más látványosság nem nagyon van.
Viszont a tó, páratlan.
DE majd szavaznak.. .
https://goo.gl/maps/mu81dU2k2X32
És az alkalmas időt.
https://goo.gl/maps/wqL4Hn3Fgjs
Ötletek vannak, majd a többség dönt.
Én bármelyikbe benne leszek
https://goo.gl/maps/y8NpMR63Up52
https://goo.gl/maps/2njdttXHes52
Majd kiderül
https://goo.gl/maps/P8Wo8xL3Zjm
Tiszacsege? Egy forró halászlé?
Ismérvek:
- hegyekbe még ne, mert ott hideg van és még a téli sózás/kőporos terítés nyomai megvannak és csúszik
- ne legyen nagyon hosszú táv, max 180-220 km.
- inkább poroszkálós (télen új kátyúk születnek)
Ötletek jöhetnek.
Amit tudni kell róla a fenti linken van.
Előnye, hogy jó csapat jön össze, viszonylag kis költségvetéssel.
Hátránya, hogy pl innen, hogy oda érj a regisztrációra már reggel korán el kell indulni vagy előző este. A szállás vagy kolesz vagy olcsó panzió. Enni napközben benzinkút, mert nincs idő megállni ebédelni.
Érdekesség, hogy mi anno begyűjtöttünk több 100 km hátrányt, de mégis 27-ik lett a csapat a több mint 60-ból.
https://www.google.com/search?...:
A verseny lényege:
A csapatoknak (minimum 2, de célszerűbb három motor -errő majd később) minél kevesebb hibaponttal kell teljesíteni a távot és az ellenőrző pontokat érinteni.
- Hiba pontot kapsz, ha a vezérmotor több km-t megy mint a megadott táv (itt a vezérmotornál van lehetőség km óra korrekció megadására, ha pl 5 %-al többet mér, akkor a nevezésnél ezt be kell mondani és a megtett táv 95 %-át veszik figyelembe.
- Hibapontot kapsz ha az átlagsebességet több vagy kevesebb mint a megadott tűréshatár.
- Hiba pontot kapsz ha kevesebb km-t mész mint a megadott táv.
- Hiba pontot kapsz ha ellenőrző pontot hagysz ki (ez lehet több vagy kevesebb km vagy csak egyszerűen nem álltál meg).
- Hiba pontot kapsz, ha a pihenőbben több időt tölt a csapat.
- Hiba pontot kapsz, ha eltévedsz és gps koordinátát kérsz a követkekző ponthoz vagy haza találáshoz.
Hogy miért kell legalább 3 motor? Mert ha útelágazáshoz érsz (konkrét példa) és az van a roadbookban- hogy keresd a malacokat, akkor a 2. motor balra megy, a 3 jobbra. A vezérmotor marad a kereszteződésben. Előírás, hogy válaszút esetén a jelölő információnak 500 m-en belül kell lennie. A mi esetünben a malacok egy hentes üzlet kirakatában voltak muanyagból. Ha ekkor a vezérmotor is kóvályog akkor a km gyűlik.
Az eltévedés (nálunk is volt). Szlovákiában Kassa felé volt az ellenőrző és a pihenő (mindig olyan helyen van ahol lehet enni, tankolni). A következő iránymutatás arról szólt, hogy az utat keresztezve (felül vagy alul) fordulj először jobbra, majd haladj keresztbe az űton balra Dobsina felé.
No mi elindultunk és felváltottunk 6-ig. Azt senki sem gondolta, hogy ez a felüljáró az ellenőrző ponttól 400 m-re van, igy felmentünk Kassáig, ahol az első hasonló felüljáró volt. Be is gyűjtöttünk 100 km kerülőt.