Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mélységélesség tanulmány
1.kép F3 1/30s
2.kép F11 1/8s
és lám létrejött a HDR fotózás ;)
ezek a bridgek dinamika tartománya még kisebb mint a DSLReké szóval ,hogy pont úgy legyn ahogy te látod az kb esélytelen 3 lövésből -+1 vagy +-2 és egy 0 exposureal lőni aztán a 3at összerakni ;)
ezzel tudsz expot állítani a sötétebb részekre, nem fog a sötéted bebukni, viszont az eget is visszahúzza nemkiégősre.
jó cuccok, az eget megoldja, de a fény-árnyék és a téma sötétségét nem, ha jól értem...
Ennek a gépnek van szűrőmenete, bár nem biztos, hogy menetesben lesz átmenetes, most kerestem, nem nagyon találtam.
A Cokin rendszer ilyeneket tud:
kék átmenetes
ND8 szürke átmenetes
és a majdnem teljes rendszer
Ha van photoshop-od,akkor kicsit allitasz az expozicio csuszkan,amig kivilagosodik a sotet resz(de csak ovatosan vele),aztan a history brush-sal "visszafested" az eget az eredeti alapotara,es maris jobb lesz az osszhatas.

Nem is tudtam,hogy bridge gepekre is vannak szurok.
Ha nem akarsz otthon kepszerkesztessel vacakolni,akkor nezz utana annak,hosszu tavon jobban jarsz talan.
Illetve erre a gépre felhelyezhető átmenetes szűrő, amivel a kép tetejét optikailag tudod aláexponálni, miközben a gép a sötétebb részre fog helyes értéket beállítani.
A legegyszerűbb egy menetes szűrő, mivel bridge gépről van szó. De lehet játszani a szűrőkkel, akkor a Cokin rendszere a legolcsóbb.
Fotózz RAW-ban. Aztán exportálj ki 3 olyan képet, amből az egyiken az ég van helyes expón, a másikon a hegy, a harmadikon a közeli erdő. Aztán keress olyan programot a neten, hogy Photomatix Pro, azzal össze tudod mosni a 3 különböző képet. Vagy bármilyen HDR kép készítésére alkalmas progi jó lehet.
A másik megoldás, ha van expo-sorozat lehetőség a gépen, amivel a helyes érték alá-fölé is exponál 1-1 képet a géped, ami ráadásul beállítható, hogy mennyivel lőjön alá-fölé.
nem kivágott egyik se...
1, az első kép utólag kivágott? (nekem az összes Fuji gépem halál érzékeny volt erre, beállítástól függetlenül) nekem az jött be, hogy minden ilyen képből hármat lőttem, egy szűkebbre véve - ahogy a felhők kisebb részt voltak jelen, egyre világosodott (értelemszerűen) az addig sötét rész. Tekergetéssel lehetett finomítani, de komoly változást nem hozott...
Fotós Urak, 2 gondom van. A szép tájképeken, főleg a hegyekben olyan árnyékos, borús fényviszonyok vannak, hogy a téma egy része tök sötét marad. Lsd. pl 1.-2. kép. A másik meg, h kiégnek a felhők.
Tuti, h a gép jó, meg lehet ezt technikailag csinalni, csak nem értek hozzá, mit kellene állítani? (Fuji finepix s5800, tájkép automatikával -ez kevés már ehhez a környezethez)
Tipp, tanács? ISO vagy mit tekergessek? :-)
A vaku nem játszik ilyen távolságoknál...kicsit segített néha, de nem elég.
Sziasztok!

Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy hátha tudtok egy szervizt, ahová beadhatnám a Soligor DG-42 AF vakum, ami nem akar működni (így kaptam). A fókuszt állít, de nem süti ki exponáláskor. A közelben van egy szerviz (nem fotós), de nem akarom hentesek kezébe adni...

Ja, és Budapest környéke jöhetne szóba.

Köszönöm

Üdv
D60 lett a választás,el is mentem vele gyakorolni
ahogy haver mondaná :D azé bebaszna ,hogy ha egy normális kategóriás gép ezt nem bírná

offroadon én is paráznék mert ott kaphat nagy pofont is :) de ha levan róla szedve az obi lesapkázva akkor lényegében védve van teljesen .
Üdv. mindenkinek!
Véleményt szeretnék kérni arról, hogy mint gyakorlott fotós-motorosok, milyen módon szállítjátok a gépet. Egy hosszabb túra előtt állok és igazából nem tudom eldönteni, hogy el merjem-e vinni a D90-et magammal, vagy vigyek kompaktot. Nagyon szép helyre indulok, de nem szeretném, hogy a gép valamilyen módon károsodjon. Persze nem esésre gondoltam, hanem a rezgésekre. Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata? Köszönöm!
Én a Sony 200-assal fotóztam pár hete... baszki, azon egy Junoszty van ehhez képest
jaja de most ,hogy forgattam héten nagyobb kijelzős gépeket utánna olyan kis rossz volt a 350D-n hunyorogni :D
majd megnézi számítógépen... az első pár sorozatról (általában) úgy is csak otthon derül ki, hogy totál nulla, "pedig az LCD-n olyan jól nézett ki"
30D azért megéri a +-t a nagyobb lcd néha jól jön :)
20D + 18-55 IS még pénzed is marad
30D 100ezer körül ;) D60 még elmegy nikonnál úgy tudom de az a másik ami mögött 3darab 0 van azt felejtsd el :D max ha 2 nulla lesz mögötte ;)
Üdv!
Hozzáértők segítségét kérném!
Kompakt gépem DSLR gépre váltanám, ami számomra szimpatikus árban/tudásban NikonD60 és D3000
Véleményezzétek a gépeket,illetve ha 100ezer körül jobb gépet is kapok,ne tartsátok magatokban.