Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

de mit csináljak a háttérrel?
Próbálkozom amúgy 1 Fuji FinePix s5800-zal "dolgozom"
Nem para..nyomassad csak Mindenki így kezdi milyen géppel nyomod?
még új a gépem, és nem tapasztaltam még ki, hogy mi hogyan a legjobb.. de ha több időt fordítok rá, talán meglesz, köszönöm a tanácsot! de tényleg elég lassú lett a kép... hát még az elsők közt van...
Ez sok gyakorlást igényel, de utána ránézésre be tudod lőni a gépet a helyes értékekre pikk-pakk
Áll a kerék(ek) ! szerintem játssz még bőven a záridővel...és a hátteret se engedd ennyire láthatóvá tenni..persze sok mindenen múlik. mennyivel ment a motoros, milyen stabilan tartod, milyen záridőt használsz és mennyi gyújtótávolságon....stb
a záridőt kellene még jól beállítanom
teszkónál volt ez.. nem a legjobb :S főleg a háttér de még csiszoljuk.... igyekszünk
Hadd lássuk, hogy sikerült!
"...nagyot növök a szememben.."
Már majdnem sikerült a kép és egyre közelebb vagyok a sikerhez! Kutya! Hálám üldözni fog!
jáj : ) na jó most cinikus hangulatba vagyok nézzétek el :) szobában lámpafénynél ?

Meg a napba belelőni direktbe azzal nem az objektívnek lesz baja ő nagyon is bírja hanem inkábba szenzor ég szét , bár erre is láttam már ellenpéldát.
beúhúzott ? :D Svenk akarja mondani :)
De ezt 100mm alatt nem sok értelme van csinálni :(
Nem, ez egy egyszerű, pest környéki parkolóból készült, talán az 1-es úton haladt az R8, de ez már nem 100% - teljesen más céllal érkeztünk oda, kb. akkor használtam először a 20D-t.
miért, hol készült a kép?
valami családi autós pályanapon?
Az audi is másfél órán át készült: a szembe sávban, jobbról-balra, egy lelakott családi egyterű haladt - épp az R8-as fél-takarásában persze
135mm, iso400, 1/320, f5.
iszonyatosan esett, ezért van, hogy a viszonylag rövid záridő mellett is ennyire bemozdultak az esőcseppek.
Üdv. Fotós motorosok!

Nagyon tetszik az esős fotód! Mekkora idővel készítetted, hogy ilyen szépen látszik az esőcsepp? Most ugyan lett volna lehetőségem gyakorolni, mert volt napokig "alapanyag. Én legszívesebben tájképeket készítek, ahol az idő nem ilyen fontos. Köszi!
Ez a technika engem is izgatott, amúgy uilyen gépem van, itt van egy érthető elmélet, lentebb pedig az itten fórumos kollégák amatőr-érthető-megvalósítható szinten is elmondták régebben, bemásoltam. Szóval, én is az alkalmat lesem csak, meg ki kellene nyomtatni ezt a szöveget és leülni vhol gyakorolni :-)...
------
Hogy fotózzunk versenyautókat?
– Csikós Zsolt
Kellékek:
• Lehetőleg tükörreflexes váz, mert szép, elmosott hátterű (szakszóval: behúzott) képeket csak sorozatlövéssel lehet készíteni, márpedig az LCD-keresőn nem lehet jól követni az autókat. És a tükörreflexes gépek képe kevésbé szemcsésedik, ha éjszaka feltekerjük az érzékenységet 800-1600 ISO-ra.
• Kisfilmes gépre vetítve legalább 200 mm-es, de inkább 300-as teleobjektív, ha lehet, minél nagyobb fényerővel (f2,8-f4).
• Alapvetően kézből tartott géppel lehet a legkönnyebben követni az autókat, de olykor hasznos lehet a monopod (egylábú állvány). A háromlábú állvány nehéz, nagy, korlátoz a mozgásban, és mivel a legjobb panorámafej is csak egy síkban pásztáz, ezért nem sok hasznát vesszük.
• Sok-sok elem és kártya. Akkutöltési lehetőségek nincsenek, képeket sem tudunk sehol letölteni. Minden legyen zsebben, két-három akku, 2-8 GB-nyi kártya. Filmeseknek: végtelen mennyiségű film.
• Optikatörlő rongy. Sokat esik az eső, gyakran nedves lesz a lencse
Használat:
• Úgy lehet jól kiemelni az elszáguldó autót, ha pontosan követjük a géppel (ilyenkor fontos a helyes géptartás!), és viszonylag hosszú idővel fotózunk. A háttér elmosódik, az autó éles, csak a kerekei nem. Minél hosszabb idővel fotózunk, annál elkentebb a háttér, de annál nagyobb a veszélye, hogy az autó maga is elmosódik.
• A behúzott fotó általában akkor a legérdekesebb, ha háromnegyedben látszik rajta az autó, tehát az eleje és az oldala, illetve a hátulja és az oldala van a képen. Teljesen oldalról csak akkor érdekes, ha valami extra dolog történik (lángot köp, bóját tapos, stb.).
• Nagyjából oldalról lőve az autókat, 1/30-ad másodperccel csodás képeket kapunk, de ilyenből gyakorlott fotósnak is csak minden tizedik sikerül. 1/125-öddel már gyakorlatlanabbak is próbálkozhatnak, de 1/160-as fölé ne menjünk, mert „megfagy” az autó, olyan lesz, mintha ácsorogna a pályán.
• Ha szemből (vagy ahhoz közeli, nagyon lapos szögből) lövünk, akkor szerencsésebb a rövidebb idő, 1/125 s alá ne menjünk, ilyen gyors autóknál még 1/200 s-nál is bőven elmosódik a gumik mintázata.
• Hosszú objektívvel látványosabb az elkenés, de nő az autó elmosódásának kockázata is
• Le Mans előtt otthon, az utca szélén gyakoroljuk a hosszú idővel való fotózást. Ha megy a hatvannal menő autókon, akkor Le Mans-ban is eséllyel sikerül.
• Nappal mindenképpen kapcsoljunk autofókuszt és állítsuk sokmezősre a fókuszkeresést. A mai gépek észreveszik, hogy mozgó tárgyat lövünk, és kiválasztják a megfelelő fókuszmezőt. Ha jó a gép, egy Le Mans-i autó lekövetése nem lehet számára gond. Egy régebbi, illetve kisebb gép azonban alkalmatlannak bizonyulhat.
• Éjszaka az autofókusz nem talál élességet, az objektív ide-oda tekeredve kínlódik. Ilyenkor ki kell szemelni azt a pontot a pályán, ahol a kívánt autó majd elhalad, oda kézzel állítsunk élességet, és amikor jön az autó, nyomjunk hosszú sorozatot már jóval korábbról indulva. Persze autofókusz kikapcsolva. Ez a módszer lassú autofókuszos gépnél is megmentheti a szituációt, azt nappal is így használjuk.
• Lemenő napnál, ellenfényben fotózva a gép automatikusan ki akarja világítani a képet. Ilyenkor át kell váltani manuális üzemmódba, kézzel beállítani a zársebességet (mondjuk 1/125-öt) és hozzápróbálni a fényrekeszt (blendét). Az ötödik-hatodik kép után látni fogjuk, mikor szép. Teljesen ne lőjük szembe a napot, csak ha már majdnem lement, mert azt nem bírja az objektív.
• Nappal ISO 50-200-on, éjjel 400-1600-on legyen a fényérzékenység.
• Ne vakuzzunk! A vaku ilyen távolságról hatástalan, és végtelenül komikus is. Ráadásul azok a szegény nyomorultak ott 250-nél az éjszakában nagyon hálásak, ha nem villantunk egy kellemetlent a pofájukba.
• A tökéletes Le Mans emlékfotó alkonyi vagy hajnali fényben készül, sziluett, izzanak rajta a féktárcsák (érdemes féktáv mögé állni) és lángol a kipufogó. Így egyben szinte esélytelen, de érdemes kísérletezni.
----------------
Sportmotor forumról: :-)

Akár automata beállítással, egyszerű digit géppel is lehet:
sorozatkép, és követed a motor mozgását - minnél nagyobb tempóval, és minnél pontosabban, annál nagyobb lesz a kontraszt.
---
A záridővel kell mahinálni elsősorban, nagyjából 1/80 és 1/160 mp között lehet jó, fényektől függően. Próbálgatni kell.
A technikája annyi, hogy mielőtt odaér eléd, már befogod a keresővel, s ahogy elhalad előtted, utána rántod a gépet azzal a ritmussal, ahogy ő megy, s közben exponálsz. Ha ügyesen csinálod, a motoros éles marad, de rajta kívül minden elmosódik. Ezt hívják svenkelésnek. Nem könnyű, de rá lehet érezni hamar.
----
Haladóbbaknak: Ha az iso nagy, akkor érzékenyebb az érzékelő, de zajosabb a kép.
Kezdőknek: sok fényre alacsonyabb iso, kevés fényre magas iso.
Abszolút kezdőnek: napfényben, szabadban alacsony iso, szobában lámpafénynél magas iso
heheh.

na nekem kb az esős kép készült így szombaton.
adott volt a beállítás, gép lóg a nyakamban, állunk a sátor alatt.
egyszer csak lehajolok, kinézek, úbazz, gép felkap, célra tart, lő. és ez lett a vége.
ja, meg egy kis (3 óra) retus, belógott két oszlop az előtérben, ráadásul egyik pont az anyuka lábánál. na volt kínlódás, mire eltűntettem...
bibííí... az enyém ugyan silányabb, de így készült:

- obit felraktad?
- aham...
- akkor úgy tudod sorozatra állítani a 20D-t, hogy...bazz! egy R8-as!
- katt...
hjah, építem a fotós karriert.

rohangálok sokat, nem nagyon van szabadidőm, ha mégis, azt igyekszem pihenéssel vagy a családdal tölteni.
motorra idén még csak négyszer sikerült üljek, persze erre a "jóidő" is rájátszott erősen.
leköt most a fotózás, szezon van. télen meg majd lesek ki a fejemből...
felőled is 1000éve hallottunk ...
ilyenem nekem is van.
A quados Kodak 650, a többi Canon EOS 20D + 28-135.