Kicsit felbasztam magam megint. Rendeltem egy Vízpumpát Bajáról a bontóból a malachoz. Gondoltam előszedem letakarítom aztán holnap meg jól kicserélem. erre látom hogy ugyan egész pumpát rendeltem de a turbinaház nincs egyben. Nincsenek benne a csavarok és a két fél közötti tömítés is hiányzik. Remélem egyben ki tudom venni a tömítést a mostaniból mert annak működés közben nem volt baja, meg a csavarok is faszán átillenek. De értelmezésemben egy komplett vízpumpa az azt jelenti hogy egyben van csavarokkal meg mindennel. Helyette kaptam egy darab csövet pluszban ami rohadtul nem hiányzik.
Most kimentem én is a malachoz és megnéztem. Nálam olyan 3800-3900-at forog 100-nál 5.-ben a gép. 6000-es fordulathoz a 160 tartozik. De ez valójában mindegy is az a lényeg hogy 4000-nél és 110-115-nél mekkora erő áll rendelkezésre ahhoz hogy a fordulat 6000-re változzon :-)
5 liter körül van a fogyasztása ha kissé temperamentumosan megyek de ha nézelődős kedvemben vagyok, akkor 4 liter körül megáll. Néztem nem lehetne -e szegényíteni a benzinen, de az autószerelő motoros barátom azt mondta , nem ok nélkülvan abban annyi benzin amennyi kell, mert ha szegényíteném, eléghetne a szelep, vagy kilukadhat a dugó pl. és nem is állítható semmi. A sibertűn 1 horony van pl.
Az enyém 100-nál 4250-et forog . 6500 körüli f/min-nél ballag 6.-ban 150-et. És 10 000-ig forgatható, de nem forgatnám addig mert mostanában nem áll a depóban a szervizkocsi a tartalék blokkal!
Remélem nem 'kettedikben' mész párszáz km-ert??!! De ha időd lesz , akkor számold ki, hogy egy nyócezres / min. fordulatnál a dugó mennyi idő alatt megy le-fel?? Meg fogsz lepődni Tezsvííírem!
8000-es fordulatnál egy dugó ugye 8000-szer megy fel és le azaz 58 mm* 2 * 8000-el mm/min = 9,28 Km/min azaz 556/8 Km/h Dugónként.
Hú bazzeg az durva. Nálam a fordulatszám skála vége 12.000 néz van azaz ott 556,8*1,5= 835,2 Km/h
(Nálam a totalbike adatbázisa szerint "Furat x löket: 79 x 58 mm")
Ha jól számoltam ez nagyon durva sebesség már. Nem reklamálok soha többet semmilyen kopás miatt.