Vágom. Nekem a szekér láncos amire anno 400ezret adtak gariba ugye itt még nem spóroltak minden szaron de szerelőm szerint elfutja a dupláját (!) minden gond nélkül. A motoron meg ha újra cserés lesz akkor szépen kapja az újat. Nekem ez tetszik, ez kell nem kell más, és ha egyszer lecserélem vajon mi lesz helyette
Sok autót kell kézzel beállítani , de túl van ez lihegve . Ha sokadszor csinálja az ember két másodperc megfeszíteni a tám görgőt ! Ez a duci pengetés jól hangzik , de semmivel sem másabb mint az autó feszítése , a szíj ugyan az az anyag ! Ha bonyolultabb a szíjvezetés akkor az összejelöléssel sem szarakodok , nem veszek le szelepdeknit sem . Lazítok keveset a szíjon és sniccerrel hosszirányba félbevágom a szíjat , mellé feltudom rakni az újat fogpontosan félig elfér , mikor faszán fent van levágom a másikfél régi szíjat , és feltolom a kerekekre teljesen az újat , azt megfeszítem és kész bontás nélkül ! Sajátomon ilyen faszságokkal sem kell foglalkozni , mivel nincs vezérszíj !
Szia! A monsteremen ki lett cserélve mind két szíj, ill. be lett állítva a szelephézag is. Hazahoztam a szervizből és lekaptam a burkolatot, hogy meglessem őket. Tök egyszerű a beállítás, mivel jelek vannak, amiket össze kell forgatni és mehet az új szíj fel a helyére. Nézegettem, megfogdostam és dobtam egy hátast, hogy ez mindjárt leesik. Hívtam is a szervizt, hogy ez így nem faxa. A lényeg, hogy itt nincs rugós előfeszítő görgő és jól van az úgy higgyem el. Azt is elmondta a szerelő, hogy a két szíj feszessége sem egyforma, mivel a hátsó henger jobban melegszik és nagyobb a hőtágulása. - ja és Ő is "pengetett"! Tehát fel lehet rakni otthon is, de jó tudni, hogy ha túl feszesre rakod, akkor nyári nagy melegben megzavarod a vasat, lehet tolhatod haza a motort és lesz két szakadt szíjad nevelni a kutyát.
Inkább úgy mondanám szög egyszerű és így nincs szeleplebegés magas fordulaton is pontosan zár, azért rugó van ebben is. A szíj feszességét az imbuszkulcsos megoldással is jól belehet állítani, e mellé a szelephézag beállítása sem egy eget rengető a lapkákat lehet csereberélni, becsiszolni. Aki ilyet vesz azért veszi mert ez kell neki.
Az autókban többnyire rugós vagy hidraulikus automata feszítők vannak, ha jól tudom, tehát a feszességet nem te állítod be. A Ducatinál a feszességet neked kell beállítani, ehhez ezt találták ki. Nyilván van más megoldás is, ők ezt választották. Különleges motorhoz különleges megoldás
Autónál is szinkronszöget nézel. De ha stifteled a tengelyeket akkor 99% hogy pontos lesz. Itt miert nem lehet ilyen egyszerűen. Egy primitív jelöléssel is tökéletesen össze lehet rakni. Egy a frekvencia dolog egy parasztvakítás a duci részéről.
Spec autónál nem olyan a vezérlés sem,mondjuk passz hogy a monstereké is olyan mint a többi ducatié hogy nem szelepek vannak.
Lehet összefüggés az átlagnál pontosabb feszítésnek és ennek egymáshoz.
Hogy nem csak húzzuk meg a vízpumpát és tuti lesz.
Látom meghaladja a képességeidet a kérdés. Ott egy autó, nincs frekvencia méres, 60ezret elgurul a szíj gond nélkül, fehetünk forgósabb autót is ami forog 8000et. Ott miért nem kell frekvenciát mérni ?
Tudom nem gáz szerelőm rakott már be többször is nem "fázott" tőle. Nincs meg de néztem Unixéknál van most is a 620-hoz raktárkészleten. Ugye neki megvan a gyári diag műszere is amivel a feszességet is állítja, ha jól tudom 1gurigát kóstál az ára.
Lehet összefüggés az átlagnál pontosabb feszítésnek és ennek egymáshoz.
Hogy nem csak húzzuk meg a vízpumpát és tuti lesz.
Két külön dolog van: élettartam és feszítés .
Mert ott van feszítő és nem igen forog 8-9000-et. Egyszerű, és?
Elkevertem a cikkszámot, nektek megvan?