Az NKH-t már elkezdtem faggatni, de még nem válaszoltak. A TÜV Rheinland kizárólag autókra kínál COC tanúsítványt helyettesítő műszaki átvizsgálást, majd ha mindent kijavítottak amit előírtak akkor adnak egy COC tanúsítványt. Motorkerékpárokkal egyáltalán nem foglalkoznak.
Az európai márkákat forgalmazó cégek csak európai forgalomba helyezésű motorokra adnak ki COC tanúsítványt. Most írtam a japán Yamahának, hátha tudnak a saját portékájukra adni ilyen papírt USA-ban eladott motorokra is. Nem tudom hogy az USA piacra eladott japán motoroknál milyen műszaki eltérések lehetnek, a károsanyag kibocsátásuk az azonos évjáratoknak megegyezik, esetenként az USA-ban szigorúbb is (Florida), zajkibocsátásra nem találtam információt. A világító testek esetében szerintem a japók ugyan azt adják az összes jobbos közlekedésű országban (aszimetrikus), de lehet hogy szimmetrikusak az USA-ba gyártott fényszórók. Sajnos erre sem találtam semmilyen adatot.
Egy példa 2007-es HD Electra Glide mai licitzárással 1650 USD.
A kalkuáció alapján, mire Rotterdamban átveszed miután mindent kifizettél, árverési jutalékokat, USA belföldi szállítást, rakodást, Európába szállítást, vámot, ÁFA-t, ügyéntézés jutalékát, vámügyintézés, ÁFA fizetés jutalékát kifizetsz 4751 EUR összeget. A példában egy törésmentes, működő példányt választottam, mivel nem mindenki képes megszerelni egy motort. 4751 Euro 415 Ft árfolyamon számolva 1971665 Ft.
Erre még rárakódik az EU-n belüli szállítás és az itthoni honosítás és forgalomba helyezés költségei.
Most a hahun megnéztem, itthon a legolcsóbb HD Electra Glide 2003-as 3,8 m irányáron van a legdrágább 2009-es 5,95 m irányáron.
Szerintem, ha magam intézem max 3 nap oda-vissza, kb 200 e-ből megvan, plusz a honosítás költségei.
Ez az info kupac viszont sz.rt sem ér ha itthon nem lehet forgalomba helyezni a jelenlegi szabályozás miatt.
Hat, COC nelkul szerintem nem fog menni. Az 1HD1 VIN szamu HD-kkal mar tobben elbuktak a proban.
Akkor volna nemi sansz, ha olyan japan gyartmanyu arut hozna be az ember, amire a TuV tud COC-helyettesito tanusitvanyt kiadni. Ugyanakkor gyanitom a motoroknal is van egy minimum emisszios lepcso, aminel oregebbet nem engednek be, pl. Euro 5 alattit.
Mindenesetre szerintem ezt a kerdest nem itt kellene feszegetni, hanem az illetekes hatosagokat kellene faggatni. Az egyszeru polgarnak csak reszinformacioi vannak.
Igazad van, tehát neked is igazából csak infókra van szükséged, hogy egyáltalán kivitelezhető-e vagy sem na meg ha igen akkor megéri-e? Igazából elvarázsol, hogy mennyire olcsók ott a járművek, de oszt mégsem mert amivel jár a dolog azért már nem nagyon éri meg, rokonféle most költözött haza angliából hosszú évek itán és kint egy 2014-es A4-e volt szép állapotban amit ott átszámolva 850000ft-ért tudott eladni, most nézünk itt hasonlókat amik 3 milla fölött vannak, de mégsem érte volna meg hazahozni már csak a jobbkormány miatt sem, de épp ez a lényeg, nem megy, nem éri meg, persze ha ott bárki tud rá jó megoldást akkor hajrá.
Bárki sajnos nem tudja megoldani. Aki szervízbe viszi az autóját olajcserére ne gondolkodjon ilyesmiben, mert a javítások, átalakítások elviszik a remélt nyereséget.
Azért indítottam a topikot, mert releváns információkat szeretnék gyűjteni a témával kapcsolatban.
Autók forgalomba helyezéséről rengeteg info található, Euro6 megfelelőség alap, lámpák indexek átalakítása, stb. stb.
Vannak cégek amik jutalékért mindent leszerveznek miután a netes árverésen leütötted és megnyerted az aukciót. Csak olyan járművet ajánlanak aminek az okmányai rendben vannak, nem áll körözés alatt, nincs rajta hitel, javítható minősítéssel rendelkezik. Az oldalon már a megvásárlás előtt, az általad kínált legmagasabb licitre láthatod, hogy mennyibe kerül tételesen az összes költség az Európába szállításig. Vállalják az USA-n belüli szállítás intézését a konténeres gyűjtőhelyre, a konténerbe rakodást, a szállítást Európába, a kirakodást, a vámolást, és az ÁFA fizetést is.
Az Európai szállítást magad is le tudod szervezni, egy magyarországi nemzetközi fuvarozóval, vagy bérelsz egy teherautót, vagy egy motorszállító utánfutót és kimész érte.
Eddig nem is lenne gond. Még a lámpák, indexek átszerelése, a szükséges javítások elvégzése sem okozna problémát.
A gond az itthoni honosítás és forgalomba helyezés bürokratikus lehetetlen folyamata.
Egyébként valóban meg lehet venni már bármit az EU-ban is, csak ide már komoly büntető vámokkal érkeznek az USA új járművek, ezt a plusz költséget a kereskedők beépítik az új járművek áraiba, ami így a használt járművek árát is magasan tartja.
Itthon motorokra 10 % vám, 27% ÁFA, a vámalap az EU-ba kerülés összes költsége, erre jön rá az ÁFA. Hollandiában, Rotterdami leszállítás esetén 6% vám, 21% ÁFA. Már itt van 10 % különbség a végösszegben a te javadra.
Ok, hogy szervezed le, hogy mondjuk zuglóba kerüljön és annak mennyi az ára és a forgalomba helyezést és annak mennyi az ára (javítással ne foglalkozzunk hisz az filléres és bárki megoldja akár a lakótelepi erkélyén is)? Ezekkel együtt is királyság? Ha igen akkor zsír ha nem akkor szén.
Hidd el megáll bőven 4 m alatt. Itt nem az alkatrész és a javítás a gáz, az megoldható EU piacról. Ami használt mocikat árulnak holland, német, lengyel piacokon, USA okmányokkal, forgalomba helyezés és javítás nélkül, azokat kb 1,5-1,7 M árréssel kínálják megvételre. Ha nem tévedsz el egy műhelyben egy hajlott/törött villát kicserélni, a rajta lévő miskulancia átszerelése nem kunszt. A fényezés rajtad múlik mennyit költesz rá, kap egy téli fényt és ennyi. Két sárvédő, egy tank, esetleg még két oldaldekni és kész van valakinek az álommocija, amire hajlandó kifizetni a kért összeget.
Egy ismerősöm foglalkozott ezzel ő nissan 350z-ket hozott amikor még az menő volt... négyet hazahozott egy konténerben, hármat eladott, az kifizetett minden költséget, a negyedik ingyen az övé lett
Enyhén sérült, azt megvenni, hazahozni, aztán beszerezni hozzá az összes alkatrészt, megjavítani, majd lepapirozni magyarországon, leműszakiztatni.... szerintem örülnél, ha négy millióba megállna. 😄
+ a szállítás aminek a megszervezése sem olyan könnyű és nem is olcsó, 7-8 éve konténerben hoztak be sérült többnyire villanyautókat az új alkatrészekkel bennük és azt szállítottam, akkor voltak erre cégek akik ha így kinéztél egy járművet akkor ők leszervezték a fuvart amiért adott helyre érte lehetett menni és utána jött a papírozás amire szintén voltak cégek, akkor kerestek ezzel, ma nem tudom egyáltalán van-e aki foglalkozik ezekkel? Darabonként foglalkozni ilyesmivel elég macerás és drága lehet.
Lehet hogy az embereknek már van annyi pénzük, hogy megvegyék azt a motort itthon ami tetszik nekik. És akkor nincs ez a sok herce hurca csak megveszi rá ül és megy vele.
A téma mindenképpen érdeklődésre tart számot sok ember részéről. Az USA árverési oldalakon rengeteg itthon több milliós tételbe kerülő enyhén sérült motort lehet bagóért megvásárolni. Pl HD Road King 2010 körüli, akár 1000 USD alatti áron, de 2500 USD alatt biztosan található, ezek itthon 4,5-5 milliós motorok. Remek üzleti lehetőség lenne akárkinek, DE van egy bökkenő, mégpedig a hazai szabályozás túlzott szigorúsága. Amit Németországban, Hollandiában, Lengyelországban gond nélkül honosíthatnak, forgalomba helyezhetnek, ugyan azt a járművet Magyarországon nem lehet forgalomba helyezni. Sőt, ha a korábban az említett EU-s országokban honosított, rendszámozott, és akár évek óta közúton használt járművet megvásárolsz a kinti tulajdonosától, azt sem tudod itthon lepapírozni, az itteni túlszabályozás miatt. Ennyire rossz lenne a Német, Holland, Lengyel jogszabályi környezet, vagy az itthoni van túlszabályozva, nem tudom, de valami itt nagyon nem stimmel.
Íme két példa, 2009-es Yamaha 1700 Warrior 900 USD, 2020-as HD Softail Standard 950 USD. Mindkettő 4 M felett menne itthon el, még ha az egyiken kormányt kell cserélni, a másikon meg első villát akkor is keresel rajta 2 M felett.
Aki szerint ez érdektelen, annak nem tudom mi érdekes.
Ha semmi papírja, sem rendszáma nincs, az baj. A fő gond, hogy NEKED kell utánajárni a származásának, felkutatni az előző gazdáját, mert a származását igazolni kell valahogy. Nem beszélve arról, hogy valaki leadta a rendszámot vagy leszedték, mert vaskos adótartozás van rajta, azt meg majd jól a te nyakadba varrják. Ez akkora szopás tud lenni, hogy a legtöbben neki se állnak, inkább vadásznak egy papíros vázat és átpakolnak abba vagy átütik a számot.
Veterán esetében ez állítólag megkerülhető, de ott 30 évnél öregebb játszik csak, kis túlzással az utolsó szögig meg kell csinálni a verdát. Ha van OT minősítés és bejegyezték az adott típusra, utána lehet forgalomba "léptető" papírért folyamodni úgy, hogy összeépítési engedélyeztetési eljárást kell intézni, kb. mintha otthon raknál össze egyedi járművet. Erről a veteránosok, OT-s buliban utazók többet tudnak mondani. A hazai szabályozás egy kicsit túl van komplikálva. Az lehet, hogy külföldön meg lehet oldani, aztán honosítani.
Sziasztok! Igaz nem USA motor, de témába vág a kérdés. Okmányok nélkül hirdetett motort, amit forgalmaztak Magyarországon is, és van belőle rendszámos, forgalomba tudok helyeztetni? Ha igen, akkor mi a menete?
Pedig pont, hogy releváns a téma mert itt vagy az eu-ban egy csomó mindent nem tudok megvenni! Igaz az usában sem, de akkor legalább van mivel vigasztalódni mert nem engedik. Ezért most elkezdtem usákos oldalakat nézegetni, hogy onnan mit nem tudok megvenni (végtelennek tűnik a lista) és mutogatom mindenkinek, hogy ez mind az enyém lehetne, de nem engedik. 😒
Szivattyu a tema, mert vagy 3 eve mar azt lehet csak lepapirozni, ami eleve EU piacra keszult, vagy ha van neki egy COC dokumentuma, ami igazolja, hogy megfelel az europai eloirasoknak. Regebben ezt ki lehetett jatszani azzal, hogy a jenkiktol behozott cuccot egy lazabb EU-s orszagban importaltad es onnan honositottad le magyar papirra, de allitolag mar ez se egyszeru. Egyedi eljaras, COC-s vizsgalat (a gyarto kepviselete vagy ad papirt, vagy nem) aztan NKH-s packazas, egyedi szigoritott muszaki.
Legalabbis Harley-szexualis ismeroseim errol panaszkodnak.
Az európai márkákat forgalmazó cégek csak európai forgalomba helyezésű motorokra adnak ki COC tanúsítványt. Most írtam a japán Yamahának, hátha tudnak a saját portékájukra adni ilyen papírt USA-ban eladott motorokra is. Nem tudom hogy az USA piacra eladott japán motoroknál milyen műszaki eltérések lehetnek, a károsanyag kibocsátásuk az azonos évjáratoknak megegyezik, esetenként az USA-ban szigorúbb is (Florida), zajkibocsátásra nem találtam információt. A világító testek esetében szerintem a japók ugyan azt adják az összes jobbos közlekedésű országban (aszimetrikus), de lehet hogy szimmetrikusak az USA-ba gyártott fényszórók. Sajnos erre sem találtam semmilyen adatot.