Nekem a Powersports (YTX12BS) 2017 óta dolgozik a GTR-ben, FZR-ben és a robogóban, felváltva. Még mindig jó.
Előtte a Banner (YTX20L) 4,5 évet élt. (ez egyik pillanatról a másikra döglött meg)
"sima" akksitöltővel szoktam néha tölteni. (ami egyidős velem) 😺
Semmivel. Ezt anno extrémbe vettem 5papírért most is tölti a motorom akkuját, proc.vezérelt totál csendes nem kattog mikor be-ki kapcsol mint a lidlis vagy aldis.
3x annyi mint a többi, attól 😁
bár mintha az elején lökne vagy fél percig szulfátbontó impulzusokat, de ilyen kis mértékben én ebben nem hiszek
csak épp sehol sem volt max 1 amperes töltő azért vettem a ctek márkát onnan ahonnét az akkut is
haver egy töltés alatt kinyírta a drz akkut a lengyelpiacos töltővel plusz még a váz is akkusavas lett, na ezek miatt vettem gyors egy picike töltőt
motorszervizként használom napi szinten; imádom, másabb, mint az "általános" töltők. Speciális, az idősebb akkumulátorokat is életre lehet vele kelteni. Csak ajánlani tudom.
Helyben véve nincs is gond, de ha a netről rendeli a polgár, más a sztori. A Yuasa-t a lentebb linkelt webbót sav nélkül küldi a tavaly megváltozott jogi szabályozás miatt. https://nagyvas.hu/informaciok...
nemtudom én sose vettem akksit amihez külön kellett savat vegyek , ott van a dobozában ha hagyományos ha agm bele kell tölteni, kicsit lehet töltőre rakni mondjuk nem feltétlen muszáj, meg kicsit pihentetni savazás után
Akkus boltban ott helyben savazzák fel ezeket a kis akkukat. Ott indul az élete mint újszülött. A hidegindítót szoktam egyből nézetni, egy 120A exide simán hozza 220-240 et savazás után közvetlen. Ugye pár órát illik tölteni először, de egyből is használható ha nagy a szükség.
A Landport AGM-jei elég jók, olyan motorban bő két év után is derekasan dolgozott, ami híres arról, hogy önindító fronton gyenge és erősen terheli az akksikat. A Landport hagyományosait inkább hagyjuk.
A három felsoroltból a Landport-ot venném, de méginkább a hagyományos savas Yuasát 14 ezerér'. Igaz, utóbbit fel kell savaztatni.
Köszönöm a segítséget,
kb. AGM ből ezek jönnének szóba, egyiknek sak 10Ah a kapacítása a másiknak 135A az inditóárama lövésem nincs melyik a nagyobb probléma, ha egyáltalán probléma. A gyári paraméter az 11Ah kapacítású és 140A indítóáramú.
Ez utóbbival az a gondom, rákerestem, sehol nem találok infót róla, kizárólag a zselésakkumulátor.hu publikál róla. A motobatt oldalán ilyet nem találtam.
Igazad van, én voltam a barom, mert valóban jó cucc, csak az esetek többségében jó drága. Az én motoromhoz pl. 38 ezer a Yuasa és 20-22 a bármi más. No, ebből kiindulva meg se fordult a fejemben, pedig csak 14 rugó a GS-be való. https://www.zselesakkumulator....
Nem sok értelme van már a majd halott akkuval kínlódni. Ha ősztől tavaszig nem használod, akkor havonta pár napot (én egy hetet szoktam) csepptölteni így jól hosszabítható az élettartama.
Vartabol is ketfele van, a Funstart (a teszkogazdasagos kivitel) es a Freshpack, plusz ugye az AGM valtozat a Powersports.
Exide-bol van a hagyomanyos savas EB10L-A2. Nem tudom sajnos, hogy hivjak ugyanennek az AGM valtozatat.
A masik, amit mar tobben dicsertek forumokon (de szemelyes tapasztalatom nincs vele, mert az en motoromhoz nem gyartanak), az a Kage markaju, abbol van 10Ah-s GS500-ba valo AGM.
Köszönöm a válaszokat.
Van egy töltőm ami direkt motortöltés üzemmódban is tud menni, ezesetben 0.8A a töltőáram.
(a leírása szerint nem egészen halott akksit is újra tud éleszteni cseptöltéssel, majd a normál programmal)
Esetleg megkérdezném milyen akksit ajánlanátok? Volt varta is az 2 évet se bírt.
Jelenleg egy hagyományos MotoBatt van (YB10L-B2 2019.04.02. án lett üzembehelyezve) de sajnos két nap alatt sem tudta fullra feltölteni, még egy "rovátka" kell a fullhoz. Ráadásul eléggé buborékol, attól tartok tovább fel se lehet tölteni. (nyilván a záródugók le vannak véve)
Előtte a Banner (YTX20L) 4,5 évet élt. (ez egyik pillanatról a másikra döglött meg)
"sima" akksitöltővel szoktam néha tölteni. (ami egyidős velem) 😺