Szóval bekaphatják a buzi hatóságok, mert nem teszek rendszámot a 125-ös motoromra, átmegyek az összes piroson amin lehet, 90-nel megyek a városban és mosolygok a rakparti kamerába 90-nél, ami este 10-kor akkorát vakuzik az arcomba, hogy öröm nézni, mert ezért vettem robogót a városba, hogy gyorsan ott tudjak lenni bárhol, tudjak orrba-szájba szabálytalankodni következmények nélkül a rendszámnélküliség miatt (gondolok itt a traffikra és a térfigyelő kamerákra), ne kelljen parkolódíjat fizetnem, 3,5 literrel elmenjek 100 km-t.
Na nehogymár' azt higgyük, hogy nem lehet majd megokosítani egy 125-ös Vespát, hogy ne menjen 60-nál többet a műszaki vizsga idejére. Bármit meg lehet már csinálni manapság, le lehet korlátozni úgy a teljesítményt, hogy megnyomsz egy kapcsolót és a motor nem pörög egy meghatározott rpm fölé.
Egyetlen kérdésem lenne csak. Ez a rendszámozás dolog már tuti fix? Eddig azt olvastam, hogy állítólag a válságra tekintettel elhalasztották-ki tudja mennyivel?- ma a helyi motorszalonban a főnök azt mondta, nem tud még ilyen rendeletről, akkor most mi van? Te tudod, hol lehet érdeklődni? Már az NKH ügyfélszolgálatnak is írtam, az volt a válasz , hogy a segédmocik rendszámozásáról nincs infójuk. Akkor kinek lehet?
Alap, h a kormány arra hajaz, h minél több regdíjat szedjen be és eközben látszólag eleget tesz az Eu irányelveknek is. Majd aki bukik a kamuötvenessel, még arról is lóvét fog húzni Könnyű pénz. Alig kell adni érte valamit.
Az NKH-nak van egy álláspontja a motorkerékpárba épített xenon-al kapcsolatban is. Senki nem kérte fel őket, hogy foglalkozzanak vele, megtették. Attól az még nem jogszabály csak egy vélemény, ami semmit nem ér!
Szóval aki elköveti a nem 50-es 50-esként regisztrálását, az ugyanazt követi el, mint most! Sőt megfejelve egy hatóság félrevezetése tettel is. Valamint valótlan/hamis adat közlése cselekedet.
Emellett ott van még az a sok dolog, ami eddig is szabálytalan volt.
A kormányhivatal ,azaz okmányiroda fogja kiadni az igazoló lapot és a rendszámtáblát.Adás-vételit, biztosításról szóló papírt kérnek . Ugyanott szedik be az egyszeri regdíjat is, ami 35-40 péz lesz rotyogónként. Az NKH-nál majd csak azokkal foglalkoznak, amit a polisz az utcán közúti ellenőrzésnél/baleseteknél kiszűr, h nem ötvenes. Ezt csiripelik a beavatottak
Ezt magad sem gondolod komolyan. Nem biztos, hogy kell vizsgáztatni, de adatbázis lesz róluk. Egyszeri regisztráció tuti lesz. Ekkor megnézik és megy a levesbe ami nem 50-es.
Ha mégis úgy lenne ahogy mondod a burgmanról is leveszem a rendszámot és viszem regisztrálni 50-esként. A tököm fizet rá teljesítményadót...
Sajnos ez így nem fog működni. A műszaki vizsgán minden ki fog derülni a motorról, és egy 125ös motor soha sem fog 50es műszakit kapni. Hozzá teszem, 125-ös műszakit sem fog kapni, ha nincs meg az összes szükséges papír. Mert mindenféle bemondásra nem fognak vizsgáztatni. Ha nincsenek meg a papírjai, 100% hogy nem fog leműszakizni. Tehát a forgalomban nem fog tudni részt venni. Vagy erdőjárás a 125/50-es NSR-el meg RS-el, vagy a bontó. Most biztos dörzsölik a tenyerüket, akik legálisan és persze "drágán" használták a 125ös motorjaikat. Ők el lesznek látva rengeteg alkatrésszel, fillérekért.
Most csinálom az A-s jogsit. Oktatómmal beszélgettem erről a 125/50-ről. Azt mondja, most úgy néz ki hogy valóban rendszámozzák a smkp-okat. Január 1 től már csak rendszámosan lehet újan megvenni. Aztán fokozatosnak, gondolom bizonyos türelmi idővel rendszámoztatják a forgalomban lévőket. Elég jól informált emberke, és övé az autós-motoros suli. Szóval hülyeségeket nem beszél. Azt is hozzátette, hogy nem tudja hogy így lesz-e. De jelenleg ez a hivatalos állsápont és tervezet. Azt már biztosan látják hogy év elejétől csak egyedi azonosítóval ellátott mopedeket adhatnak el a kereskedők. Szóval szerintem 125/50 gépeket venni már felejtős. Ugyanis ezek szerint nemsokára lehet őket tolni a bontóba. Vagy pedig el lehet adni gombokért. Azért remélem hogy aki így vezet, ki tud belőle szállni míg nem késő.
Mivel ~95%-ban betartok minden szabályt, erre kevés az esély. Ha mégis megbüntetnek (és jogos), akkor nem kezdek el pofázni a rendőrnek és nem jövök a fórumba sírni, hanem fizetek. Ennyi a sztori. Igenis figyeljenek és (keményen)büntessenek a rendőrök, mert ami mostanság az utakon zajlik, az agyrém.
Én is azt mondom, hogy megérdemelte. Sőt elég jól megúszta! Remélhetően tanul belőle.
Tudta, hogy olyan dolgot csinál ami sok ponton szabálytalan. Miért csodálkozik ha lebukik? Így járt, miért kéne sajnálnunk?
én meg majd a rotakapával járok pecázni nem a szimóval
Szóval aki elköveti a nem 50-es 50-esként regisztrálását, az ugyanazt követi el, mint most! Sőt megfejelve egy hatóság félrevezetése tettel is. Valamint valótlan/hamis adat közlése cselekedet.
Emellett ott van még az a sok dolog, ami eddig is szabálytalan volt.
Sokat kockáztat, aki ilyet akar megcsinálni.
Ha mégis úgy lenne ahogy mondod a burgmanról is leveszem a rendszámot és viszem regisztrálni 50-esként. A tököm fizet rá teljesítményadót...
-Jó napot kívánok.
Szeretnék kérni 1 rendszámot meg 2 forgalmi engedélyt.
Szerintem nem így fog működni. : )
Üdv.: Spiti
Elég nyomós érvek, hogy tényleg nem érdemes 50/125-öst venni.
Most csinálom az A-s jogsit. Oktatómmal beszélgettem erről a 125/50-ről. Azt mondja, most úgy néz ki hogy valóban rendszámozzák a smkp-okat. Január 1 től már csak rendszámosan lehet újan megvenni. Aztán fokozatosnak, gondolom bizonyos türelmi idővel rendszámoztatják a forgalomban lévőket. Elég jól informált emberke, és övé az autós-motoros suli. Szóval hülyeségeket nem beszél. Azt is hozzátette, hogy nem tudja hogy így lesz-e. De jelenleg ez a hivatalos állsápont és tervezet. Azt már biztosan látják hogy év elejétől csak egyedi azonosítóval ellátott mopedeket adhatnak el a kereskedők. Szóval szerintem 125/50 gépeket venni már felejtős. Ugyanis ezek szerint nemsokára lehet őket tolni a bontóba. Vagy pedig el lehet adni gombokért. Azért remélem hogy aki így vezet, ki tud belőle szállni míg nem késő.
Üdv.: Spiti
Tudta, hogy olyan dolgot csinál ami sok ponton szabálytalan. Miért csodálkozik ha lebukik? Így járt, miért kéne sajnálnunk?