Ha nem is megy olyan jól a 4t mint a 2t azért szerintem sokkal szebb hangja van.
Egy cbr nek egy sportdobbal nagyon állat hangja van.
És nem szép dolog a másik motorját szídni.
Van aki a 2t szereti van aki a 4t.
Nem ez a lényeg, mindkettő motor, és ez egy sportmotor forum.
4T-nek csak a V2esnek van szep hangja...a soros fos :)
Es nekem sosem lesz 4T-em. Mert sosem fogom megszeretni se a gepet,se a hangot.
Es a CR,NS es RZ melett hova akarjak nagyobb gepet?:)
Nem azt mondom hogy jaj de olcsó de sokkal olcsóbb mint az RS 1.3 millába.
Amúgy én is részletre veszem és úgy tényleg nem drága.Először 20 % -ot kell lepengetni aztán havi 8000 kerekítve!
Hát igazad lehet, lehet hogy kicsit más de azért érted a célzást.Azt te sem tagadhatod hogy pl a 125-ös NSR (mondjuk a 2003-as) desingje nagyon szép.Szerintem legalábbis szebb mint a CBR-é de ez is egyéni.
A hangrol meg csak annyit hogy valóban nem lehet öszsehasonlítani egy 2T mocit egy 4T vel mert a 4T nek sokkal de sokkal szebb hangja van.Lehet hogy neked pont az nem teccik de ez csak a te véleményed.Meg hidd el, ha egyzser lessz egy nagyobb 4T géped (ha egyeltalán akarsz) akkor máris jobban fog tecceni a hangja
Pontosan,lassulas,kanyarvetel,hang,stb...
en a Designrol is beszeltem, a ket motor koszonoviszonyban sincs egymassal.
Az NSR 150 alu deltaboxos vazas,mint lathatod,az NSR pedig valami vas Z vazas.
Azt ugyan milyen élmény az amit egy GSX-R nem tudna?
Lassulás?
Amúgy meg valóban nagy a külömbség a 125-ös és 150-es NSR között de és csak a Desingre gondoltam, nem a gyorsaságára.
Azert az NSR 150-t nem lehet osszehasonlitani az NSR 125-tel...eg es fold a 2 gep.
Lehet,hogy ugyanannyit fogyaszt a ket gep,de a 125-os olyan elmenyt biztosit,amit az 1000-essel sosem fogsz megtapasztalni.
Hi all.
Nah ehez annyit tennék hozzá hogy a 2T nem véletlenül kezd eltünni a piacrol de azért vannak még.Pl.: Aprilia RS 125-ös is megmaradt a 2T-nél.
Nah de az a lényege hogy ahoz képest amennyit fogyaszt a 2T motor és ahogy kopnak benne az alkatrészek egyeltalán nem erős.Hisz ha belegondolsz egy 1000-es gyorsasági (lásd Suzuki GSX-R) sem eszik sokkal többet mint egy 125-ös 2T de teljesítménybe sokkal jobb.A hondára egy kicsit én is haragszom mert én nagyon szerettem az NSR-t és az tényleg egy jó 2T moci volt.Szerintem tök nyugodtan átvihették volna 4T-be is ezt a stílust és nekem ne mondják hogy nem lehetett volna egy erősebb 125-öst csinálni.Köztudott hogy direkt fojtották le ezt a kis CBR-t aminek nem látom túl sok értelmét.Legalábbis ennyire nem kelett volna lefolytani.Viszont tény hogy ez még így se egy rossz motor.És ha belegondolsz hogy miylen olcsó és mennyi külömbség van árba a CBR és mondjuk az RS között akkor jobban megéri a CBR.Ha meg valakinek megvan rá az a pénz ami egy RS-hez kell akkor is vehet tök nyugisan egy CBR-t mert az árkülömbségböl igen csak fel lehet tuningolni, akár optikai, akár motorikus szinten.Lehet hogy nem lessz pont ugyan olyan erős de sokkal nagyobb az élettartama és még keveset is fogyaszt.Szerintem még naggyábol így is reális ahoz a 13 pacihoz a 3.5-ös fogyasztás.
Nah rollam ennyit.Lehet velem nem egyget érteni de nem kell kötewkedni.
Megpróbáltam én is kúltúráltan elmondani véleményem, és ha lehet ezt kérném a 2T pártiaktól is.
(jah plusz itt van egy kép amiből megérted a formai tervezést miért szerettem annyira az NSR-ben ami nyugodtan lehetne a CBR jellemzője is)
ja és azt magyarázod hogy nem hagynak választási lehetőséget annak aki a 2t-t szereti
eben igazad van mert tényleg nem gyártanak közel sem annyit belőlük mint 4-tből, de könyörgöm erről nem az tehet aki 4t-t vesz ezt már beláthatnád
egy kérdés:
mi a munkád? (már ha dolgozol, nemtom hány éves vagy)
A kocsog japcsik (foleg a Honda) miatt nincs 2T fejlesztes. Hiszen az osztrakok,spanyolok es az olaszok (meg az amcsik) miert nem hagytak fel veluk?Kis peldanyszamban,de meg gyartjak oket. Ha valaki felkarolna a Bimotat a tobbi japcsi ceg is visszahozna a 2T-et a palettajaba.
Hidd el, hogy minden feladatkörre a legmegfelelőbb megoldást választják, valószínűleg a koncepció betartása mellett a leggazdaságosabbat. Egész egyszerűen azon oknál fogva, hogyha nem így lenne, jönne a konkurencia, aki a másikat/jobbikat választaná, és szépen lehetetlen helyzetbe hozná a régi szerkezetet. A 2T-vel is ilyesmi a helyzet, és mivel a motorok fejlődése gyors folyamatnak mondható, ezért ebből következően ugyanolyan gyorsan tűnnek el a régi zászlóshajók is, nade újfent ismétlem magam: emiatt, nem a felhasználókat, a vásárlókat (jelen esetben a 4ütemű motorosokat) kell baszogatni, hanem a fejlesztőket, a gyárakat, azokat a gazdag mozgatórugó jelegű emberkéket ott fenn vhol, akik mindezt a fejlődést determinálják!!!! Najó többször ezt nem mondom el, már uncsi tőlem mindig ugyanaz a lemez, me egyébként is szerintem nagyon is jól érted te ezt... csak akkor miért kell fűvel-fával megutáltatni magad a 2T szeretetéből fakadó stílusod miatt...
Az a szomoru,hogy kioltek a szegeny 2T-ket.
Hiszen az autoknal is megfer egymas mellett az 5 litert fogyaszto 300 000km-t megtevo disel auto es mondjuk a 40 litert evő,30 000 km utan nagygeneralos Lamborghini.
Vegulis ezt ra lehetne huzni a 4T-2T-re,csak annyi a kulonbseg,hogy nincs valasztasunk...es en utalom,ha valamit ram eroltetnek folulrol es nincs legalabb 2 opcio.
Egyebkent szepen irtal,nem tudok belekotni.
Ja meg valamit...amit fontosnak tartok leirni...a 2T-t,pont abbol a kategoriabol irtottak ki,ami szamomra vagy sokak masok szamara fontos lenne: 50-1000 es utcara.Mert ez alatt es folott van 2T.
Pl a modell motorok,funyirogepek , motorcsonak motorok (F1 vagy az annal nagyobbak a tengeri versenyeken).
Es...amire talan sokan nem gondolnank,es engem is nagyon meglepett (es sajnos nem talaltam rola meg adatot a neten) a teherszallito kereskedelmi hajok motorjai is 2T-ek.Igaz,azok tobb 10 ezer ccm-sek es LE-sek....de megis megeri nekik az,mint a 4T.Ha olyan rossz lenne a 2T,akkor ott sem azok lennenek.
Ja és amellett, hogy vki a saját természetéből és meggyőződéséből fakadóan mondjuk Leonardo munkásságát isteníti, miért nem lehet elfogadni mondjuk Monet képeinek művészi értékét is hehh??? :)
A 2T motor működés tekintetében sokkal egyszerűbb és jobb megoldás valóban, ez így van! de egy kicsit hagy világítsak bele a műszaki tervezés prioritásaiba (hát persze hogy a gazdasági érdekek dominálnak), hogy ne legyen ilyen csőlátásod (bár kétlem bármit is elérek :) ). Ha van egy konkrét technikai probléma, amit megkell oldani, akkor a műszaki beállítóttságú tervező leül és elkezd dolgozni. Nem kizárólag a legegyszerűbbre törekszik, nem a leggazdaságosabbra, nem a legszellemesebb megoldásra, nem a forradalmi újításokra helyezi olyankor a hangsúlyt, nem az erőre és nem is feltétlenül a teljesítménye, hanem a legeslegelső szempont az a koncepció szem előtt tartása, amit kiadtak neki munkául. Például, ha azt mondják a tervezőnek, hogy most egy gazdaságos széles körben használható blokkot akarunk, nem csinálhat egy 2ütemű 350-es motort mert kirúgják. Vagy azt mondják neki, hogy tervezz egy nagyteljesítményű, egyenletesen járó, és normálisan fogyasztó blokkot a "YZF" projektnév alatt akkor sem egy 600-as 2üteműt fog csinálni. Hogy miért? Mert nem eladható. Mert a sok előnye, erőssége és egyszerűsége mellett van egy két komoly, az átlagembernek igen elrettentő tulajdonsága. Ez tény. Talán ha mind a mai napig dollármilliókat ölnének a fejlesztésébe ez nem lenne, de ez már sosem fog kiderülni mert a 4T teret hódított magának, mert képes volt megfelelni az elvárásoknak. Igen, bonyolultabb, igen nehezebb a tervezése és javítása, de a mai technika elérésével én azt hiszem ez már megtérül. A 2ütem marad a fanatikusoknak és marad a pályára, nem pedig a közútra. Ezzel együtt kell tudni élni, és ezért senkinek a gépét sem lenne illendő fikázni. A kis CBR-t pedig aztán főleg nem, mert -mint már annyiszor elmondtam- nem arra tervezték hogy az RS-eket, Mitokat és a többi 2T-s motort leszorítsa az útról. Egyáltalán nem, nem is vetélytárs, mert nem egy kategória. A CBR-nél egy kedvezően vezethető, kis költségekkel járó, a fiatalokat megcélzó tanúlomotor tervezése volt a koncepció. szerintem ezek után egész egszerűen idiótaság lenne belekötni...
Ezeket csak azért írtam, hogy ez az egész 2T-4T ellentét és vita faszság!!!! Mindkettőnek megvannak az előnyei, hátrányai, de ebből vitathatatlanul az utóbbi került ki a győztesen, a gazdasági, eladhatósági tények ezt diktálják. És ez így van rendjén. Szóval jó lene már abbafejezni egymás lehülyézését, mert sosem lesz egyik tábornak sem igaza... vagy hogy máshogy mondjam, mint a két tábornak igaza van a maga módján. Szóval please END
Nem unod már meg, hogy ide irogatsz????
Tehetnél egy sziveséget:
huzz el innen