Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

szevasztok urak!
én a legutóbbi motorozások alkalmával azon morfondíroztam hogy vissza kéne rakni a gyári dobot a Bódis helyett.
nemtom miért. lehet unom már a hangját
Ha valami olcsó dobpárt, vagy valami "okos" megoldást tudnál a Yamahához, akkor szólj légyszi, mert pénteken már viszem műszakira . Utána minél előbb le akarom szedni róla a gyári sok lyukon pöfékelő dobokat . Szombaton motoroztam vele a hóban .
Én leo vince dobbal vettem a banditot.Olyan hangja volt,hogy majd elaléltam tőle,de lecseréltem gyárira. Hogy miért? Mert annak idején pont a kipufogó miatt lettem szerelmes a banditba.
Nagyon csecse Ez a vizesé, a lég-olajoshoz is volt rendelhető ugyanilyen?
Van olyan kémény, amit feltennék.
A yoshimura dual oval
Gyári katalógusból volt rendelhető, full street legal, nagyon jó a hangja, de nem tolakodó egyáltalán.
Amikor hirdettem a lovam, extrák nélküli áron hirdette, de leírtam, hogy milyen extrák vannak rajta és úgy mennyi az ára.
Jött a vevő, kicsit alkudott, pár extráról lemondott és vitte a vasat.
a megmaradt extrák meg majd szép lassan elkopnak.
Az enyém nem is hangosabb lett,inkább elkezdett "sziszegni"!Ezért tettem fel egy Leo sbk-t.Finom hang,könnyü súly,és néhány plussz paci! Kifogástalan!
amúgy is behangosodik a gyári is :D
Örülök neki, hogy nem vagyok egyedül a kipufogó csere ellen!
A felnit 1x sem kellett utána polírozni, (pedig már 4 éves) pusztán tisztán kell tartani.
Ha te így látod, cseréld le.
Köszi a megerősítést Tasi, én is így gondolom!
Te tudod...
a kibelezet repedtfazék dobokat nem szeretem és hosszú úton idegesítő is de egy jobb dob jót tesz könnyebb is és a bandit erősebb is tőle mivel a gyári dobbal is fojtva van , a legtöbb motor viszont egy nyitott vagy nyitottabb dobbal szarabbul megy hogy hangosabb az még nem jelenti hogy jobban megy általában piszkálni kell a karbikat is ahhoz hogy úgy menjen mint a gyári dobbal
Olyan jó olvasni ezt a dolgot, mert, hogy én is fizettem érte! Egy vevőt ez nem érdekel, köztük engem sem hatott meg, hogy az elöző tulajnak mi volt a perverziója. Neki is fent volt valami nem emlékszem milyen dob, kb hazáig volt fent a gépen, csomagtartó szintén, neked tetszik a ledes index, én ha fizetnének sem! Tehát a szépség is egy igen relatív dolog, kinek mi, neked kell a felni fényezés stb, én pont egy forintot sem adnék érte, hogy miért, mert nem a gyári küllem! Ilyen egyszerűek a dolgok, azért mert az elöző vasamon fent hagytam az olajozót nem azt jelenti, hogy drágább lett tőle hanem, hogy eladtam miatta, ezt ne feledjük el! Én is kiárúltam a mostaniból az ilyen számomra felesleges dolgokat amiket fentebb leírtam, más pedig örült neki, mert ez volt a "G" pontja, én meg azért mert nem rondította el a tervezett összképet!
"Azóta is ezzel a dobbal járok,és a motornak semmi baja."

Szedted szét? Mérted a belsejét?

Épp Frecska Úr írt egy cikket mérésekkel kapcsolatban, lehet tanulmányozni mi mindent kell mérni egy motornál, hogy az alkatrészt minősíteni tudjuk!Ez nem digitális technika ahol megy/nem megy.Itt még a haldokló cucokkal is pöfög a motor, igaz nem gyári paraméterekkel, de pöfög!Legjobb példa egy melóba járós simsonom, ahol már csak tolásra indult mivel szétesett a tűgörgős kosár, de nem volt időm kicserélni és úgy mentem melóba vele, tény a vége nyélgázon 50volt és bekajált 100 -n plusz 1litert....
Nem ma volt a benya se 400 volt....

Azon elgondolkoztál, ha felrakod a fos hurkatöltőd akkor megborúl a hőháztartás és melegebb lesz a kipu szelep ami folyamatos nyélgázon betudja idő előtt gyújtani a tüzelőanyag levegő keveréket ami aztán lefelé csapkodja a még felfelé tartó dugód és utána jön a sírás, hogy csapágyas lett a gép, mert a siklócsapágyra is hatni fog az erő!
Tény ehez határesetre kihegyezett sportgép kell és folyamatos nyélgáz, de működik.
Nem véletlen van a mai modern autókban, motorokban kopogás érzékelő szenzor!
De egy túragépnél is szará kophat a kipuszelep vezető és utána a szeleped találomra megy a fészekbe bele aztán a fészekbe táncolva, mint a részeg előbb utóbb betalál a közepébe...
Oké a kályhacsövedhez agyondúsítod benyával azt nem lesz plusz hő de a motor többet fog fogyasztani(nekem a fogam szokták húzni ha pénzt kel kiadnom a semmiért...) és a nagyobb szelepösszenyitású gépeknél még az egész nyomaték görbe is felborúl aztán csak a szerencsén múlik milyen görbéd lesz. Utána meg lesel, hogy körforgalomból kigyorsítva egy gyári dobbal picigázt húzva megindulnak ugyan olyan motorral mint a tied...

Az a hülye japán utcára tervezte a gépet így minden része oda ideális(környezetvédelem, nyomaték görbe, hangerő, tartósság, stb.)

Hangerőre meg annyit kíváncsi lennék mit szólnál, ha a szomszédodba járna egy motoros kufircolni kályhacsővel és a szexuális aktus után hajnali kettőkor mindig arra ébrednél fel, hogy indúl haza a szomszédodból...
OK! A nappali menetfény volt "körbeledes"!
Nyilván nem.
Viszont az extráid bárki számára használtan is elérhetőek, ráadásul elég könnyedén. (Úgy értem, nem yoshimure st4 tuning van a blokkodban, Kensei Sato aláírásával)
Pl nekem fontos volt a dobozrendszer. Nekem fel sem merült, hogy 180 ezerért megvegyem. Szorgalmasan nézegettem a képesmotort, meg a márkafórumokat, kb egy év alatt összejött a teljes givi rendszer, 140 literes térfogatban, szinte új állapotban, 60 ezerért...
Amíg felütöd a képesmotort, és 20-ért kapsz dobot, 10-ért túraplexit, Basy meg 12-ért csinál belső sárvédőt, addig hiába akarod drágán adni az extrákat, pénzt adni senki nem fog értük.
És az,hogy gyárilag nem raktak rá egy hátsó sárvédőt,egyenesen felháborító!
Kipufogó....én az első napon amikor átvettem a vasat egyenesen mentem Ceglédre és felrakattam a Finstert! Gyönyörű öblös hangja van, és közel sem ordítóan hangos! A gyári hurkatöltő egyenesen ocsmány,és villanyvarrógép hangja van! Szerintem az a japcsi aki megálmodta rá azt a förmedvényt,előtte este sok szakét ivott a barom!
Azóta is ezzel a dobbal járok,és a motornak semmi baja. A "bumszli" ronda indexeket igenis én is lecseréltem LED-es indexekre,mert nekem így tettszik! A gyári fekete ocsmány felniket meg lefújattam! Políroztathattam is volna,de a tökömnek van kedve állandóan utána polírozgatni!
A gyári ülést úgy szintén valami barom japcsi tervezte,aki együtt ihatott a kipufogó tervezőjével!
Szóval azért szerintem elég sok mindent lehet módosítani a gyári vason,hogy az normálisan nézzen ki!
Mert én ingyen kaptam az extrákat rá mi? Na ez egy általános hülye magyar felfogás!
az legalabb szep;-)
üdv.
tudja valaki,- hogy a régi olajos 1.1-es gixxer-be mennyire passzolhat a régi bandit,- vagy a 750-es srad lengővillája?! előre is köszi!

A vernyul.
Legrosszabb döntés a gyári kipu fent hagyása.